;
coinex

بررسی بازی لیمبو ؛ سرگردان در برزخ + دانلود

بررسی بازی لیمبو ؛ سرگردان در برزخ

خلاصه مشخصات بازی Limbo

نام بازی: Limbo
سبک: Platformer/Puzzle
شرکت سازنده: Playdead
پخش کننده: Playdead , Microsoft Games
درجه سنی: 18+
محیط اجرای بازی: Microsoft Windows – XBOX – XBOX 360 -iOS- Wii Playstation – Linux – Android
امتیاز تکرا: 9/10

.

بررسی مشخصات و گیم پلی بازی Limbo

در دنیای بازی های کامپیوتری، شرکت ها و استودیوها برای هرچه بیشتر مطرح شدن تلاش دارند تا محصولات خود را با نوآوری ها و امکانات جدید روانه بازار نمایند تا از گردونه این صنعت غول آسای چند ده میلیارد دلاری عقب نمانند. هر شرکت و استودیوی بازی سازی بنا بر اهداف از پیش تعیین شده خود جهت گیری نموده و براساس آن بازی های خود را طراحی می کنند. یک استودیو، توان خود را برای خلق گرافیک های بدیع و زیبا مانند بازی های مثل Far Cry – Crisys و… خرج کرده و شرکتی دیگر داستانی جدید مثل Neverhood به دنیای بازی های کامپیوتری معرفی می کند.

در این میان شرکت هایی مثل EA SPORT و KONAMI نیز تمام تلاش خود را در بخش بازی های ورزشی متمرکز می کنند و رقابتی 10 ساله و سنگین خود را ادامه می دهند. در مجموع هرکدام از این کمپانی های بازی سازی غول می کوشند تا به نوعی محصولات خود را متفاوت تر از دیگران ارایه نمایند. در چند سال اخیر هم بازی های تلفن های همراه از انحصار کنسول هایی مثل PSP شرکت سونی و Nintendo DS شرکت نینتندو در آمد. با استفاده از سیستم عامل اندروید که روی بیشتر گوشی های هوشمند و تبلت ها قابل استفاده است، بازی های سرگرم کننده و جالبی ساخته شد و این غول را بزرگ تر و بزرگتر نمود.

یکی از بازی های ویدویی که در چند سال گذشته با استفاده از نوآوری خود، نظر منتقدان و کاربران را به خوبی جلب کرد، بازی لیمبو (LIMBO) ساخته شده توسط استودیوی طراحی Playdead بود. این شرکت مستقل سوئدی که در شهر کپنهاگ قرار دارد از سال 2006 کار خود را شروع نمود و با طراحی این بازی نام خود را مطرح کرد. این بازی ویدیویی به رهبری آرنت ینسن (ARNT JENSEN) بر اساس طرحی از یپ کارلسن (Jeppe Carlsen) ساخته شده است.

در نگاه اول داستان بازی لیمبو هیچ چیز جدید و قابل توجهی ندارد. پسری به دنبال خواهر گمشده خود مجبور به عبور از موانع و دشواری های مختلف است. سبک بازی که به فارسی سکو بازی ترجمه شده (پلتفرم یا پلتفرمر)، سبکی ساده و قدیمی است. گرافیک آن دو بعدی بوده و شخصیت از پهلو نمایش داده می شود. جهت های حرکتی نیز جهت های اصلی چپ و راست و بالا و پایین است. برای جذاب تر شدن معماهایی در طرول مسیر طراحی شده اند. به عنوان مثال برای رسیدن به یک اهرم که در بالای صفحه و خارج از دسترس شخصیت اصلی بازی است باید جعبه ای را از قسمتی از تصویر کشید یا هل داد. تصاویر، سیاه و سفید بوده و هیچ رنگی در طول بازی وجود ندارد.

تمامی این توصیفات، بازی Limbo را در دسته بازی های معمولی کامپیوتری قرار می دهد. اما همه اینها قبل از زمانی است که بازی را اجرا نماییم. بعد از گذشتن صفحه بارگذاری منوی اصلی بازی به نمایش در می آید. زمینه سیاه و خاکستری متحرک با منوی مینیمال سفید همراه با موسیقی آرام و رعب آور، خبر از فضایی متفاوت در این بازی ویدیویی می دهد.

با انتخاب گزینه بازی جدید تمام تصورات و پیش داوری هایمان از بازی و شخصیت اول آن که هیچ نامی ندارد عوض می شود. کودک شخصیت اول بازی بر روی زمین افتاده و کاملا به صورت شبهی سیاه طراحی شده و تنها نقطه نورانیِ آن، چشمانش است. صداهای محیطی و موسیقی وحشت آفرین بازی لیمبو با همراهی طراحی پیش زمینه خوفناک بازی، فضای جدیدی را برایمان فراهم می کند. حرکت های پس زمینه بسیار نرم بوده و با استفاده از طیف رنگ های سرد خاکستری بسیار دلنشین است. با شروع حرکت و عبور از اولین مرحله به این نکته پی می بریم که نامگذاری بازی به نام برزخ (LIMBO) بسیار برازنده و مناسب است. استفاده از افکت نویزهای فیلم های قدیمی و نوآر (Noir)، به برزخی تر شدن بازی کمک کرده و موسیقی آن که ساخته‌ی مارتین استیگ اندرسون (MARTIN STIG ANDERSEN) است نیز وحشت بازی را چند برابر می کند. بازی لیمبو بدون هیچ دموی اضافه ای شروع می گردد.

موانع بسیاری که در بازی ویدیویی لیمبو وجود دارد اندکی با موانع بازی های مشابه متفاوت است و ذهن بازیگر را بیشتر به کار می گیرد. انواع مرگ هایی که در این بازی وجود دارند بسیار بیرحمانه بوده و غیر قابل انتظار هستند؛ از جمله غرق شدن و خفگی در حوضچه ها و مردابها، له شدن زیر آوارها و بالابرها و تکه تکه شدن در لابه لای چرخ دنده های کوچک و بزرگ.

انسان های کوچک و بزرگی که بر روی درختان به دار آویخته شدند و یا در قفس هایی تنگ و کوچک بر درختان بلند و دور از دسترس قرار گرفته اند، سقوط در گودال هایی عمیق و پر از نیزه ها و تیر های چوبی تیز و پرندگانی که ما را به یاد فیلم های آلفرد هیچکاک می اندازد و گرگ ها و عنکبوت های غول آسا، همراه با شخصیتهایی به غایت افسرده و نا امید که همه در این برزخ محبوس شده اند، تمامیِ این عوامل در کنار داستان متفاوت این بازی ویدیویی، لیمبو را به عنوانی قابل تامل و توصیه شدن برای بازیگران حرفه ای تبدل می نماید.

در این بازی هیچ چیز روشن و واضح نیست. شروع و پایان بازی هر دو در یک زمان و در یک جا و مکان بوده و تمام بازی در برزخی محو و نامعلوم می گذرد. کودک بی نام شخصیت اول بازی در جنگلی به نام لبه جهنم (EDGE OF HELL) به هوش می آید.

این بازی در چهل مرحله طراحی شده که با توجه به پیچیدگی نسبی بازی چند هفته ای بازیگر را مشغول خواهد کرد و با توجه به پایان غیر قابل انتظار و کاملا پست مدرن آن، تجربه ای به یاد ماندنی را برایمان ایجاد می کند و باعث می شود تا مدت ها نام بازی ویدیویی لیمبو را به خاطر بیاوریم.

سایت های معتبر بازی و منتقدان و بازیگران نیز روی بسیار خوشی به آن نشان داده اند. از جمله سایت STEAM نمره ۹ از ۱۰ ، گوگل پلی (GOOGLE PLAY) نمره ۴.۷ از ۵، فروشگاه اپل (iTUNES) نمره ۴.۶ از ۵، سایت متاکریتیک (METACRITIC) نمره ۸۸ از ۱۰۰ و سایت گیم اسپات (GAME SPOT) نمره 8 از 10 را به آن داده اند که همه اینها نشانگر موفقیت این بازی بوده و اینکه بدون استفاده از گرافیک های پرزرق و برق و صحنه های نبرد که روز به روز پیشرفت می کنند و کاربر را مجبور به ارتقای مداوم سیستم کامپیوتری خود می نمایند، می توان با داستانی نوآورانه و گرافیک ساده و مینیمال ساعت ها بازیگران را سرگرم نمود.

با توجه به موفقیت این بازی شرکت پلی دد (PLAYDEAD) بازی جدید خود به نام درون (INSIDE) را به عنوان دنباله ای بر بازی برزخ (LIMBO) طراحی نموده که در آینده ای نزدیک نیز به معرفی آن خواهیم پرداخت.

.

دانلود بازی لیمبو برای کامپیوتر

دانلود بازی لیمبو از لینک مستقیم:

[button color=”blue” size=”medium” link=”https://techrato.com/wp-content/uploads/2016/09/LIMBO-Ver.-1.06-techrato.com_.rar” icon=”” target=”true”]دانلود بازی لیمبو برای کامپیوتر[/button]

رمز: techrato.com

بعد از نصب این بازی، به محل نصب مراجعه کرده و فایل limbo.exe را اجرا کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر