;
coinex

اپلیکیشن لانچر ، جراح زیبایی گوشی های اندرویدی

اپلیکیشن لانچر

اپلیکیشن لانچر ، جراح زیبایی گوشی های هوشمند اندرویدی

با فراگیر شدن گوشی های تلفن همراه هوشنمد دامنه استفاده از برنامه های کاربردی کامپیوتری بسیار گسترده تر شد. بر خلاف نرم افزار های مخصوص کامپیوترهای خانگی، نصب و اجرای برنامه های مخصوص گوشی های موبایل هوشمند بسیار ساده تر و معمولا با چند کلیک ساده بوده و کاربران بدون نیاز به داشتن اطلاعات تخصصی قادر به استفاده از آنها -که بطور اختصار اَپ (App) نامیده می شوند- هستند.

یکی از مهمترین بخش های گوشیها تلفن همراه هوشمند، ظاهر صفحه و منوهای گوشی و ترکیب رنگهای آن می باشد. با وجود اینکه برنامه های پیش فرض هر گوشی این امکان را به کاربر میدهد تا تغییراتی در ظاهر و گرافیک منو ها بوجود آورند ، اما معمولا این تغییرات در حدی نیست که کاربران را راضی کند. همچنین قابلیت تغییر رنگها معمولا به چند رنگ ساده خلاصه می گردد.

بهمین دلیل یکی از محبوب ترین برنامه ها در سایتها و فروشگاههای نرم افزارهای اندرویدی ، برنامه های شخصی سازی و اپلیکیشن های لانچر (Launcher) هستند. این برنامه ها عموما رایگان بوده و فقط برای برخی از بخشهای آن باید هزینه ای جداگانه پرداخت کرد  که همان بخشهای رایگان معمولا بیشتر نیاز های کاربر را برآورده می کنند.

تغییراتی از جمله تغییر نمایش اطلاعات ساعت و تاریخ بر صفحه اصلی، دسته بندی برنامه ها بر اساس ماهیت کاربردی هر کدام، ارائه طیف بسیار وسیعی از انواع آیکون های (Icon) مختلف و با کیفیت بالا، کیبردهای مختلف با ظاهر و چیدمان و زوایای جدید و سرگرم کننده … تنها بخشی از امکانات این نرم افزارها هستند.

در بعضی از این برنامه ها امکاناتی برای بهینه سازی مصرف باتری و حجم اشغالی توسط برنامه های نصب شده بر روی گوشی هوشمند نیز وجود دارد. ولی اصلی ترین دلیل استفاده از این نرم افزارها ایجاد تغییرات بر روی ظاهر دستگاه است و امکان طراحی صفحه ای کاملا” شخصی و متفاوت با دیگران حس خوبی را در کاربر ایجاد می کند.

حال می پردازیم به معرفی سه نمونه از اپلیکیشن های لانچر که بیشترین استقبال و قابلیت ها را در این بین داشته اند.

اپلیکیشن لانچر سی. ام. (CM Launcher)

این لانچر زیبا محصول شرکت چیتا موبایل (Cheetah Mobile) است که در سال 2010 میلادی تاسیس شده است. این شرکت علاوه بر این لانچر زیبا تولید کننده برنامه های محبوب دیگری از جمله نرم افزار بهینه سازی کلین مستر (Clean Master) و نرم افزار امنیتی (CM Security) نیز هست. همچنین بازی محبوب پیانو تایل (Piano Tile) نیز از محصولات تولید شده در این شرکت است.

از ویژگیهای این اپلیکیشن لانچر می توان به افکتهای حرکتی جدید سه بعدی ، در کنار سرعت بالای اجرای برنامه ها ،قابلیت پشتیبانی از هزاران تم (Theme) با قابیلت شخصی سازی ، نرم افزار امنیتی و ضد ویروس شرکت ، بهینه سازی تصاویر پس زمینه و کاهش مصرف باطری، مرتب سازی هوشمند برنامه ها و پشتیبانی از بیش از 30 زبان زنده دنیا از جمله زبان فارسی اشاره کرد.

این لانچر با بیش از 50.000.000 بار دانلود در گوگل پلی (Google Play) موفق به کسب نمره 4.6 از 5 شده است. این نرم افزار در کافه بازار نیز با بیش از 100 هزار بار دانلود 4.5 ستاره را به خود اختصاص داده است. این لاچر با حجمی در حدود 10 مگابایت به سادگی قابل دانلود و نصب می باشد.

اپلیکیشن لانچر، CM Launcher

اپلیکیشن لانچر قدرتمند و سریع CM

اپلیکیشن لانچر هولا (Hola Launcher)

اپلیکیشن لانچر فوق العاده سبک هولا توسط شرکت هولا ورس (Holaverse) چینی طراحی و ساخته شده است. این لانچر با بیش از 100.000.000 دانلود و نمره 4.6 از 5 در فروشگاه گوگل پلی یکی از محبوب ترین لانچرهای موجود می باشد که در ایران چندان شناخته شده نیست. دانلود 20.000 موردی این برنامه در کافه بازار نشانگر نا آشنایی کاربران با این لانچر است.

امکانات بسیار زیاد این اپلیکیشن لانچر از جمله بیش از 1.000 تم مختلف، بیش از 10.000 آیکون با کیفیت اچ. دی. ویجت های اختصاصی برای نمایشگر ساعت و نشانگر آب و هوا به همراه یک بهینه ساز (Booster) قوی که سرعت عملکرد کلی گوشی تلفن همراه هوشنمد را بالا می برد باعث شده این لانچر به عنوان بهترین برنامه سال 2015 فروشگاه پلی استور شناخته شود.

منوهای دوار گوشه های پایین صفحه این اپلیکیشن لانچر نیز از دیگر مزایای جالب و زیبای این لانچر است که دسترسی سریعی را به ابزار و تنظیمات گوشی هوشمند را فراهم می سازد.


اپلیکیشن لانچر، Hola

اپلیکیشن لانچر سبک و سریع Hola

اپلیکیشن لانچر گو! (Go! Launcher)

این لانچر محصول شرکت Go Dev Team بوده و از قدیمی ترین و محبوب ترین لانچرها به حساب می آید. امکانات این لانچر همانند دیگر لانچرهای معرفی شده بوده ولی کیفیت برنامه ها بالاتر است. در نتیجه  برای اجرا به گوشی هوشمندی با سخت افزار نسبتا” قوی نیاز دارد. برای این لانچر بیش از 17 نمونه افکت جابجایی صفحه نیز درنظر گرفته شده است.

قابلیت شخصی سازی در این لانچر نیز بطور کامل وجود داشته بطور پیش فرض ویجت های ساعت ، آب و هوا و تقویم را پشتیبانی می کند. با مکانیزم بهینه سازی این لانچر سرعت گوشی تلفن همراه هوشمند نیز بطور محسوسی بهبود می یابد. این لانچر بیش از 100.000.000 باز از فروشگاه گوگل پلی دانلود شده و نمره 4.5 از 5 را به خود اختصاص داده است.

طراحی کلی این لانچر بر پایه گرافیکها و افکتهای سه بعدی و نسبتا پیچیده بوده است. به همین دلیل است که به سخت افزار قوی تری نسبت به بقیه لانچرها نیاز دارد. این لانچر با بیش از 200.000 بار دانلود جزو محبوب ترین اپلیکیشن لانچرها در بین کاربران فروشگاه کافه بازار نیز به حساب می آید.

اپلیکیشن لانچر، Go! Launcher

اپلیکیشن لانچر محبوب Go!Launcher

 

سخن پایانی

در مجموع لانچرهای دیگری نیز مانند اپلیکیشن لانچر نوا (Nova Launcher)، اپلیکیشن لانچر سولو (Solo Launcher)، سی لانچر (C Launcher)، زن. یو. آی. لانچر (ZenUI Launcher)، اپکس لانچر (ِApex Launcher) و … وجود دارند که همگی قابلیتها تقریبا مشابه یکسانی دارند. اینجاست که انتخاب یک نمونه کاملا به سلیقه کاربر بستگی پیدا می کند.

یک کاربر به رابط کاربری سنگین با گرافیک بالا و افکتهای بصری همانند فیلمهای علمی – تخیلی علاقه داشته و کاهش سرعت کلی گوشی تلفن همراه هوشمند برایش درجه اهمیت پایین تری داشته و یا از گوشی های همراه هوشمند گرانقیمتی استفاده می کند که از سخت افزار های بسیار قوی برخوردار هستند و کاربر دیگری بدلیل قرار گرفتن در مسیر زندگی ماشینی مایل است با اولین لمس صفحه به سرعت منو ها و برنامه های موردنظر به نمایش درآیند و گرافیک اهمیت چندانی ندارد.

در نهایت این کاربر است که با مشاهده تصاویر و نقدهای اپلیکیشن های لانچر مختلف یکی از آنها را انتخاب کرده و بر روی گوشی خود نصب می نماید.

منبع : تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر