;
coinex

دانشمندان موفق به تماشای مبارزه سیستم ایمنی بدن با ویروس آنفولانزا شدند

دانشمندان موفق به تماشای مبارزه سیستم ایمنی بدن با ویروس آنفولانزا در زمان واقعی شدند

تا به امروز، زیست شناسان به طور معمول برای مطالعه پیشرفت یک ویروس،متوسل به روش های مشاهده غیر مستقیمی مانند مطالعه آنتی بادی بوده اند، اما ردیابی خود ویروس همیشه کار دشواری بوده است. حال محققان می گویند، روشی برای پیگیری پیشرفت ویروس (به عنوان مثال،  ویروس آنفولانزا) در زمان واقعی (بلادرنگ) یافته اند. این محققان با استفاده از میکروسکوپ مولتی فوتون به همراه میکروسکوپ لیزری و فلورسانس، موفق به مشاهده ویروس آنفلوانزا در نای عفونت کرده یک موش و پاسخ سیستم ایمنی بدن به ویروس شدند.

همانطور که ممکن است حدس زده باشید، عفونت همچون جنگی کوتاه در بدن است. برای پاسخ سلولهای تی سیستم ایمنی بدن به عفونت (حاصل ویروس آنفولانزا) مدتی زمان لازم بود (حدود 5 روز پس از عفونت اولیه) اما این سلول ها پس از آن وارد مبارزه شدند و ظرف 7 روز موفق به کشتن ویروس های آنفولانزا شدند. این سلول ها حتی تا چند روز پس از این، برای مقابله با هر گونه تهدید احتمالی جدیدی (بازگشت ویروس های آنفولانزا) در محل عفونت باقی ماندند.

همه اینها قابل انتظار بود، اما تماشای آن در عمل چیزی است که به ندرت اتفاق می افتد. دانشمندان از مطالعه های زنده پیشین چیزهایی آموخته اند، دوز کم ویروس به صورت خودکار منجر به مبارزه کمتر سلول های تی می شود. ویروس ها ممکن است، پاسخ سیستم ایمنی بدن را تحت تاثیر قرار دهند اما قادر به شناسایی آن نیستند. با این مطالعه زنده، می توانیم انتظار نتایج بیشتری را در آینده داشته باشیم، داده های زمان واقعی می تواند منجر به یافتن روش های درمانی موثرتری برای مقابله با ویروس ها، تحریک سریع تر (سیستم ایمنی بدن) و همچنین پاسخی قوی تر شود. احتمالا در آینده دیگر نیازی نیست، نگران سرفه و آنفولانزا نباشیم!

.

منبع: engadget

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر