;
coinex

معرفی 10 سرویس دهنده رایگان پست الکترونیکی برتر در ایران و جهان

پست الکترونیک رایگان

در دنیای تکنولوژیک امروز اینترنت نقش بسیار پر رنگی دارد. تقریبا تمامی مراودات اشخاص و شرکت ها و حتی ارگانهای دولتی از طریق پر استفاده ترین سرویس اینترنت یعنی پست الکترونیکی یا ایمیل انجام می گردد. شرکت های زیادی نیز برای ارائه این سرویس وجود دارند.

بعضی از این سرویسهای ایمیل رایگان بوده و برخی با دریافت مبلغ مشخصی این سرویس را به کاربران خود ارائه می دهند. تقریبا همه ما نیز از یک سرویس دهنده رایگان پست الکترونیکی استفاده می کنیم. مانند یاهو (Yahoo) ، جی. میل (GMail) شرکت گوگل (Google) و آوت لوک شرکت مایکروسافت.

البته انتخاب یک سرویس دهنده رایگان پست الکترونیکی مناسب که تمامی امکاناتی را که موردنظر کاربر است را ارائه دهد کار بسیار سختی است. به همین دلیل سرویس دهنده های رایگان ایمیل وارد رقابت بسیار سختی شده اند و هر کدام سعی دارند با ارائه سرویسی جدید تر و متفاوت تر کاربران را به سوی خود جلب کنند.

هر کدام با ارائه قابلیت هایی از جمله فضای ذخیره سازی بیشتر، قابلیت شخصی سازی و تغییر رنگ محیط کاربری، امن کردن صندوق پست الکترونیکی با استفاده از نرم افزار های قدرتمند ویروس یابی و قابلیت های مدیریت کامل صندوق پستی می کوشند خود را به عنوان سردمدار این سرویس / صنعت معرفی کنند.

به همین دلیل سعی داریم در این مقاله با معرفی چند سرویس دهنده برتر پست الکترونیکی نمایی کلی را به کاربران ارائه دهیم تا بتوانند ساده تر و با مقایسه سرویس ها و قابلیت های هر کدام به انتخاب سرویس دهنده مورد نظر خود بپردازند.

[toggle title=”مطالعه بیشتر” state=”close”]تاریخچه پست الکترونیکی (ایمیل)[/toggle]

GMail

به عقیده بسیاری این سرویس شرکت معظم گوگل، بهترین و پر استفاده ترین سرویس رایگان پست الکترونیکی در جهان است. این سرویس همچنین پر طرفدار ترین سرویس شرکت گوگل در بین انبوه سرویس هایی است که این شرکت ارائه می دهد. سرویس هایی از جمله سرویس مسیر یابی و نقشه خوانی، سرویس خبر که هرکدام در زمینه فعالیت خود جزو بهترین ها هستند.

سرویس پست الکترونیکی رایگان شرکت گوگل | جی. میل

 

شرکت آمریکایی گوگل در سال 1998 توسط لری پیج (Larry Page) , سرگئی برین (Sergey Brin) تاسیس شد و در حال حاضر ساندار پیچای (Sundar Pichai) رهبری آن را به عهده دارد.

فضایی که جی. میل به کاربران خود ارائه میدهد معادل 15 گیگابایت بوده که قابلیت استفاده در سرویس های گوگل پلاس (+Google) و سیستم ذخیره ابری گوگل را نیز دارد. با وجود قویترین و پیشرفته ترین ابزارهای امنیتی، کاربران نیازی به نگرانی در این خصوص نداشته و جی. میل با استفاده از طیف وسیعی از نرم افزارهای ضد ویروس، شناسایی هرزنامه ها و فایلهای پیبوست مخرب و استفاده از پروتکل امن https امنیت صندوق پستی کاربران خود را تامین می کند.

کاربران قادرند تا فایلهایی را تا حجم 10 گیگابایت به عنوان پیوست نامه های الکترونیکی خود جابجا کنند. این سرویس برای کاربران گوشی های همراه هوشمند در پلت فرم های اندروبد و آی. او. اس اپل قابل استفاده است.

لازم به ذکر است که در حدود 900 میلیون نفر در جهان از این سرویس استفاده می کنند.

Outlook

این سرویس ایمیل توسط غول نرم افزاری جهان شرکت مایکروسافت (Microsoft) طراحی شده و جزو بزرگترین سرویس دهندگان رایگان پست الکترونیکی به حساب می آید.

سرویس پست الکترونیکی رایگان شرکت مایکروسافت| آوت لوک

 

این سرویس همخوانی کامل با بسته نرم افراری دفتر شرکت مایکروسافت یعنی نرم افزار آفیس را دارد. فضای اختصاص داده شده برای کاربر بطور تئوریک نا محدود است. فیلترهایی نیز برای تشخیص هرزنامه ها و ویروس های کامپیوتری برای این سرویس درنظر گرفته شده است. این سرویس با پروتکل های POP3، IMAP نیز سازگار است.

تعداد کاربران این سرویس ایمیل در حدود 400 میلیون نفر اعلام شده است. لازم به ذکر است که شرکت مایکروسافت از سال ها پیش این سرویس را در قالب یکی از نرم افزار های بسته اداری آفیس برای استفاده آفلاین ارائه نموده بود.

Yahoo Mail

سرویس پست الکترونیکی شرکت یاهو یکی از قدیمی ترین سرویس های ایمیل در جهان به حساب می آید. این شرکت آمریکایی که در سال 1994 توسط  Jerry Yang و David Filo تاسیس شد، ابتدا به عنوان یک موتور جستجو فعالیت می کرد ولی با فراگیر شدن استفاده از پست الکترونیکی شرکت این سرویس را به دیگر امکانات خود اضافه نمود. 

سرویس پست الکترونیکی رایگان شرکت یاهو| یاهو میل

 

فضایی معادل 1 ترابایت در اختیار استفاده کنندگان این سرویس قرار می گیرد و این سرویس از پروتکل های POP3 و IMAP پشتیبانی می کند. همچنین نرم افزار هرزنامه یاب این سرویس از بهترین ها در بین رقبای خود است.

تعداد کاربران این سرویس نیز در حدود 800 میلیون نفر اعلام شده است.

AOL Mail

شرکت ای. او. ال (American Online) از بزرگترین شرکتهای مخابراتی جهان و یکی از سردمداران ارائه سرویس پست الکترونیک (ایمیل) در جهان است. این شرکت که در سال 1985 تاسیس شده از اولین سرویس دهندگان پست الکترونیکی در جهان است. کاربران این سرویس نیز همانند آوت لوک نامحدود بوده و با ارائه نرم افزارهای امنیتی و پشتیبانی از پروتکل های POP3 و IMAP و امکاناتی نظیر تصحیح املای کلمات سعی در عقب نماندن از دور رقابت با بقیه بزرگان این حوزه دارد.

سرویس پست الکترونیکی رایگان شرکت مخابراتی آمریکن آن لاین| ای. او. ال. میل

 

این سرویس ایمیل یکی از بهترین سرویس ها برای کاربردهای شخصی بوده و در حدود 30 میلیون کاربر فعال دارد.

ZOHO Mail

شرکت زوهو (ZOHO) در سال 1995 در کالیفرنیای آمریکا تاسیس شد. این شرکت نرم افزار مدیریت اسناد اداری و دفتری خود را در سال 2009 منتشر کرد و همچنین سرویس پست الکترونیکی خود را نیز به بازار ارائه داد.

سرویس پست الکترونیکی رایگان شرکت زو-هو| زو – هو میل

 

فضای اختصاص داده شده به نامه های الکترونیکی کاربران در این سرویس پست الکترونیک ، از 10 گیگا بایت تا 200 گیگا بایت بوده و با پشتیبانی از پروتکل های POP3 و IMAP قابلیت اجرا بر روی سیستم عاملهای iOS و Android را نیز دارد.

Mail.com

شرکت آلمانی یونایتد اینترنت (United Internet) صاحب سرویس پست الکترونیکی mail.com است. این سرویس ایمیل با استفاده از نرم افزار های امنیتی خود و پشتیبانی از سیستم عامل های آی. او. اس و اندروید امکان ارسال فایلهایی تا حداکثر حجم 50 مگابایت را برای کاربران خود می دهد.

سرویس پست الکترونیکی رایگان شرکت میل| امیل دات کام

Yandex Mail

این سرویس پست الکترونیکی توسط شرکت روسی یاندکس ارائه می گردد. شرکت یاندکس در سال 2000 در شهر مسکو تاسیس شده است. استفاده از سیستم ارتباط امن SSL و نرم افزار َامنیتی دکتر وب (DR. Web) و پشتیبانی از پروتکل های POP3 و IMAP همراه با سازگاری با سیستم عامل اندروید از خصوصیات این سیستم به شمار می آیند.

سرویس پست الکترونیکی رایگان شرکت روسی یاندکس| یاندکس میل

 

 

البته در خصوص شرکت های روسی نمی توانیم آنچنان به پایبندی آنها در حفظ حریم خصوصی کاربران و امنیت کامل پست الکترونیک خود خیلی خوشبین باشیم.

Inbox.com

این سرویس ایمیل یکی از جدیدترین سرویس های ارائه پست الکترونیکی رایگان است. این سرویس با اختصاص 5 گیگابایت فضا برای صندوق پستی با یک رابط کاربری ساده و سریع با پشتیبانی از پروتکل های POP3 و SMTP اجازه الصاق فایل تا حجم 30 مگابایت را به کاربران خود می دهد.

سرویس پست الکترونیکی رایگان شرکت این باکس | این باکس دات کام

سرویس دهنده رایگان پست الکترونیکی اینباکس برای بخش ایمنی نیز این سرویس از نرم افزارهای حفاظتی ضد هرزنامه استفاده می کند. تنها ایراد این سرویس عدم پشتیبانی از IMAP است.

GMX Mail

کمپانی GMX که در سال 1997 تاسیس شده است مسئول و مدیر این سیستم پست الکترونیکی رایگان است. فضای نا محدود برای صندوق پست الکترونیکی، پشتیبانی از پروتکل های POP3 ، IMAP و SMTP با امکان ارسال فایل ها تا حجم 30 مگابایت به عنوان ضمیمه از مشخصات این سرویس ایمیل است.

سرویس پست الکترونیکی رایگان شرکتجی. ام. اکس.| جی. ام. اکس. میل

سیستمهای امنیتی مانند نرم افزار ضد ویروس و هرزنامه نیز برای این سیستم وجود دارد.

iCloud.com

این سرویس ایمیل توسط شرکت بزرگ نرم افزاری اپل آمریکا طراحی شده است. همانند سایر محصولات این شرکت ، رابط کاربری بسیار زیبا بوده و  از پروتکل IMAP پشتیبانی می کند. این سرویس که 5 گیگا بایت را در به عنوان فضای صندوق پست الکترونیکی به کاربر ارائه می دهد پروتکل POP3 را پشتیبانی نمی کند.

سرویس پست الکترونیکی رایگان شرکت اپل| آی. کلاود

در مجموع بیشتر کاربران پست الکترونیکی از همان سه سرویس اول یعنی جی. میل شرکت گوگل، سیستم پستی یاهو و اوت لوک شرکت مایکروسافت استفاده می کنند  و در مجموع حدود 2 میلیارد حساب صندوق پست الکترونیکی را به خود اختصاص می دهند که چیزی در حدود 90 درصد کل حساب های پست الکترونیکی جهان است. اما کاربران می توانند با امتحان کردن بقیه سرویس دهندگان این لیست به بررسی قابلیتهای آنها بپردازند.

سرویس دهنده های پست الکترونیک ایرانی

در ایران نیز شرکت هایی هستند که پست الکترونیکی رایگان را به کاربران ارائه می دهند. در ادامه به معرفی و بررسی چند نمونه از آنها می پردازیم.

CHMail.ir

این سیستم پست الکترونیک رایگان توسط شرکت کاملا خصوصی چاپار به کاربران ارائه می گردد. این سیستم ظاهری ساده و سریع دارد. هر کاربر نیز حجمی معادل 2 گیگا بایت را برای ذخیره سازی اطلاعات و نامه های الکترونیکی خود در اختیار دارد.

پست الکترونیکی ایرانی چاپار | سی. اچ. میل

در خصوص امنیت این سرویس ایمیل نیز قابل ذکر است که با استفاده از پروتکل HTTPS و استفاده از سیستم ورود دو مرحله ای سرویس مطمئن را به کاربران ارائه می نماید. این شرکت با ارائه نرم افزار چاپار بر روی سیستم عامل اندروید قابلیت استفاده از از سرویس را به کاربران گوشی های هوشمند نیز می دهد.

MihanMail.ir

سرویس میهن میل با بیش از 600 هزار آدرس ایمیل از قدیمی ترین و پرطرفدار ترین سرویس های پست الکترونیک رایگان در داخل ایران است. این شرکت کاملا خصوصی ایرانی در سال 1388 توسط امیز عطاران  تاسیس شده است.

پست الکترونیکی ایرانی میهن | میهن میل

کاربران این سرویس فضای 1 گیگا بایت را برای استفاده به عنوان صندوق پستی خود در اختیار دارند. این سرویس با نرم افزار های مدیریت نامه های اکترونیکی نظیر نرم افزار OUTLOOK شرکت مایکرو سافت نیز سازگار است.

Vatan Mail

شرکت وطن میل نیز یک شرکت خصوصی ایرانی است که ارائه دهنده سیستم پست الکترونیکی رایگان برای کاربران است. این سرویس در 6 سطح رایگان تا صندوقچه طلایی ارائه میشود که هر کدام قابلیتهای مختلفی دارند.

پست الکترونیکی ایرانی وطن| وطن میل

 

در نسخه رایگان این سیستم ایمیل، 500 مگابایت فضای ذخیره سازی به کاربران تخصیص می یابد. کاربر مجاز به ارسال  200 نامه الکترونیکی در روز بوده و حداکثر حجم فایل الحاقی به 10 مگابایت محدود شده است. این قابلیتها در پیشرفته ترین نسخه از سرویس به 30 گیگابایت فضای ذخیره سازی  و ارسال فایل الصاقی تا حجم 300 مگابایت ارتقا پیدا می کند.

در همه سرویسها نیز قابلیت پشتیبانی از سیستم اندروید برای استفاده در گوشی های موبایل هوشمند وجود دارد.

 

Rayana.ir

شرکت رایانا در سال 1385 تاسیس شد. این شرکت توسط عده ای از دانشجویان دانشکاه صنعتی شریف به منظور ارائه سیستم پست الکترونیکی ایرانی به کاربران ایرانی راه اندازی و مورد استفاده قرار گرفت.

پست الکترونیکی ایرانی رایانا | رایانا دات آی. آر

این سرویس پست الکترونیک ظاهر بسیار زیبایی داشته و از لهجه ها و گویش های محلی ایران از جمله کردی و ترکی و عربی را نیز پشتیبانی می کند. ولی به دلیل استفاده از المانها و تصاویر شاد و رنگارنگ گرافیکی اندکی کند تر از سایر سیستمها بوده که در مجموع مشکل خاصی را برای کاربران ایجاد نمی کند.

فضای 1 گیگابایتی این سرویس دهنده رایگان پست الکترونیکی برای کابران عادی و خانگی کافی به نظر می رسد. پوسته های این سیستم نیز زیبا بوده و با استفاده از مناطق چذاب ایران ساخته شده اند.

 

MailFa

این سرویس ایمیل نیز که از سال 1388 هجری شمسی فعالیت خود را آغاز نموده در طی این سال ها آزمون خود را پس داده و یکی از بهترین های این حوزه می باشد. 1 گیگابایت فضای پست اکترونیکی برای کاربران اختصاص داده شده است. البته قسمت FA لوگوی این شرکت کاملا و مستقیما و بدون هیچ تغییری از آرم برند تایر سازی فالکن (FALKEN) ژاپن کپی شده که برای شرکتی در این سطح قابل قبول نمی باشد.

 

پست الکترونیکی ایرانی میل فا | میل فا دات کام

 

 

سیستم تشخیص خودکار هرزنامه ها نیز هم از دیگر قابلیتهای این سیستم ایمیل بوده امکان مدیریتی از جمله دسته بندی ، مرتب سازی و … را برای نامه های الکترونیکی ارائه می دهد.

منبع: تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    یک شرکت خصوصی! ; )

    یعنی تا این حد بی اعتمادی؟!

    پاسخ