;
coinex

تامین برق با کایت؛ بخش هایی از اسکاتلند با کایت انرژی می گیرند!

تامین برق با کایت؛ بخش هایی از اسکاتلند با کایت انرژی می گیرند!

تامین برق توسط کایت می تواند روشی ارزان، کارآمد و پایدار باشد. یکی از اولین ایستگاه های غیر تجربی کایت، در سواحل جنوبی منطقه استرانیر، اسکاتلند ساخته می شود. شرکت کایت پاور سولوشن در نظر دارد یک سیستم 500 کیلوواتی نصب کند که انتظار می رود تا سال 2050 قادر به تولید چند صد مگاوات برق باشد.

این پروژه توسط شرکت نفتی چند ملیتی رویال داچ شل و دولت انگلستان حمایت می شود؛ هر چند دیوید اینسورث، مدیر شرکت کایت پاور سولوشن اعلام کرد که این پروژه بدون تعرفه خواهد بود.  هزینه پهلوگیری کایت ها بسیار پایین تر از پهلوگیری توربین های بادی خواهد بود، چرا که سیستم کایت ها اساسا در آسمان معلق است. همچنین کایت ها تا ارتفاع 450 متری و به هشت شکل مختلف پرواز می کنند و تسمه ای متصل به توربین را برای تولید و تامین برق می کشند.

یک کایت عریض 40 متری، 2 تا 3 مگاوات برق تولید می کند و به همین ترتیب، آرایه ای متشکل از تقریبا 1000 کایت، برقی بیش از برق تولیدی نیروگاه اتمی “هینکلی پوینت” تولید خواهد کرد. منطقه استرانیر، بادهای قدرتمندی دارد؛ چنانچه کایت پاور سولوشن انتظار دارد، تنها در 10 روز از سال سیستم قادر به تولید و تامین برق نباشد. در این شرایط، شرکت از فن های کوچکی برای معلق نگه داشتن کایت ها در هوا بهره خواهد برد.

کایت پاور سولوشن پیش از این، سیستم کوچک کایتی را در شهر اسکس انگلستان ساخته بود؛ علاوه بر این، پروژه تحقیقاتی بزرگی برای تولید برق از سیستم کایت در ایتالیا را نیز در پیش دارد.

.

منبع: engadget

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر