;
coinex

معرفی و بررسی اتومبیل کیا اپتیما 2016 نسل جدید محصول شرکت کره ای کیاموتورز

خودروی کیا اپتیما نسل جدید مدتی است که شروع به جولان دادن در خیابان های و بزرگراه های شهرهای بزرگ ایران نموده است. این خودرو که توسط شرکت خودرو سازی کره ای کیاموتورز ( Kia Motors ) تولید شده است با طراحی زیبا و ظاهر جذاب و وحشی خود توانسته نگاه بسیاری از خریداران این کلاس از خودرو را به خود جذب کند.

کیا اپتیما نسل جدید

خودروی کیا اپتیما 2016 ، آخرین خودرو شرکت کیا موتورز کره جنوبی

 

کیا اپتیمای نسل جدید که رقبایی همچون هیوندای سوناتا ( Hyundai Sonata ) ، تویوتا کمری ( Toyota Camry ) ، ام جی 6 جی تی دارد اولین بار در سال 2000 به بازارهای جهانی معرفی شد. از آن موقع تا کنون شرکت کیا موتورز کره 4 نسل از این خودرو را به بازارهای جهانی معرفی کرده است. این خودرو در بازاهای جهانی اسامی متفاوتی دارد. به عنوان مثال خودرو اپتیما نسل جدید در کشور کانادا با نام مگنتیس ( Magentis ) شناخته می گردد.

ظاهر زیبا و توانایی های فنی و امکانت نسبتا کافی موجب شد تا از ابتدا این مدل به خودرویی محبوب در کلاس خودروهای سدان سایز متوسط تبدیل شود. آخرین نسل از خودروی کیا اپتیما نیز چند ماهی است که پا به بازارهای ایران نهاده و توسط شرکت اطلس خودرو روانه بازار می گردد.

کمپانی کیا موتورز در سال 1944 در شهر سئول کره جنوبی با نام صنایع ابزار دقیق کیانگ سانگ ( Kyungsung Precision Industry ) تاسیس شد. در ابتدا این شرکت لوازم یدکی دوچرخه را تولید می کرد. این شرکت در سال 1952 نام خود را به صنایع کیا ( KIA Industries ) تغییر داد. با اخذ مجوزهای لزم این شرکت از سال 1957 مشغول به ساخت موتور سیکلت های شرکت ژاپنی هوندا ( Honda ) شد. در سال 1962 نیز رو به تولید خودروهای باری شرکت ژاپنی مزدا ( Mazda ) نمود. در سال 1974 نیز این شرکت شروع تولید اولین خودروهای سواری خود تحت لیسانش شرکت خودرو سازی مزدا پرداخت.

در اواخر دهه 1980 میلادی نیز این شرکت با همکاری شرکت خوروسازی بزرگ فورد ( Ford ) شروع به تولید خودروهای از قبیل کیا پراید ( Kia Pride ) نمود. این شرکت با تولید خودروهایی مانند ، مزدا 121 ( Mazda 121 ) پا به بازارهای منطقه ای گذاشت.

شرکت کیا موتورز که امروز به یکی از یزرگترین خودرو سازان جهان شده سعی دارد با ساخت و طراحی خودروهایی زیبا و با کیفیت و با قابلیت های فنی بالا مانع از حضور رقبای دیگر خود از جمله خودروهای کمپانی هیوندای ، مزدا ، تویوتا و حتی برخی خودروسازان اروپایی و آمریکایی گردد.

سه نسل مختلف کیا اپتیما

 

خودرویی که در حال حاضر به بررسی آن می پردازیم. خودرو کیا اپتیما نسل چهارم است که به تازگی به بازار ایران راه پیدا کرده است.

مشخصات ظاهری کیا اپتیما 2016

خودروی کیا اپتیما 2016 نسل جدید از پلتفورمی مشترک با خودروی هیوندای سوناتا بهره می برد. اجزای بدنه نسبت به نسل قبلی تفاوت زیادی پیدا کرده و توسط طراح برجسته شرکت های فولکس واگن ( Volkswagen ) و آئودی ( AUDI ) ، پیتر شرایر ( Peter Shreyer ) طراحی شده است.

نمای جلویی  کیا اپتیما 2016 آخرین خودروی شرکت کیا موتورز

 

جلو پنجره خودرو نسبت به نسل قبلی پهن تر و زیباتر شده و ترکیب آن با چراغهای جلویی خودرو بسیار هماهنگ است. این خودرو با 4855 میلیمتر طول ، 1860 میلیمتر عرض و 1465 میلیمتر ارتفاع، خودروی نسبتا جاداری در کلاس خودروهای سدان سگمنت D به حساب می آید. بدنه این خودروی با کد JF شناخته می شود اندکی از نسل قبلی که با کد TF معرفی شده بود بزرگتر شده است.

نمای جانبی خودروی کیا اپتیما 2016

 

زیر سپر جلوی این خودرو نیز که با زاویه به سمت جلو خم شده ظاهری وحشی به این خودرو داده است. رینگهای 18 اینچی آلیاژی 10 پره نیز با ابعاد 235/45/18 برای این خودرو درنظر گرفته شده که به زیبایی ظاهری آن می افزاید. در زیر دستگیره های درهای این خودرو نیز چراغهای کوچکی تعبیه شده که موجب راحتی پیدا کردن دستگیره در محیطهای تاریک و با نور کم می گردد.

نمای عقبی کیا اپتیما 2016

نمای عقبی خودرو  کیا اپتیما 2016

 

تزئینات داخلی

تجهیرات و ترئینات داخلی کیا اپتیما 2016 نسل جدید نیز زیبا بوده و با استفاده از چرم طراحی شده است. این خودرو مجهز به دکمه استارت – استاپ برای روشن و خاموش کردن خودرو نیز هست. صندلی های و فرمان چرمی نیز دارای گرمکن بوده و قابلیت سرد کردن در صندلی های سرنشینان جلو نیز وجود دارد. سیستم تهویه هوا داخل کابین نیز قابلیت تفکیک در دو بخش چپ و راست را دارد. پدالها گاز و ترمز نیز با استیل روکش شده اند.

صفحه کیلومتر شمار این خودرو نیز از یک مانیتور 4.3 اینچی در وسط دو صفحه مدور مخصوص به نشانگر سرعت در راست و نشانگر دور موتور در سمت تشکیل شده است. سقف خودرو پانوراما بوده و شیشه های جلو مجهز به سیستم ضد بخار می باشند.

نمایی از کابین خودرو کیا اپتیما 2016

 

سیستم صوتی خودروی کیا اپتیما 2016 نیز محصول شرکت هارمان / کاردون بوده و با 10 بلندگوی جداگانه صدای بسیار با کیفیتی را در کابین پخش می کند. یکی دیگر از امکانات جالب این خودرو چرخش زاویه چراغ های جلو همراه با زاویه پیچ است. سنسور باران ، سیستم کروز کنترل ، قابلیت شارژ بدون سیم گوشی های هوشمند ، سیستم هندز فری با استفاده از بلوتوث ، دوربین عقب  از دیگر امکانات خودرو کیا اپتیما نسل جدید به حساب می آیند.

در بخش سرنشینان عقب خودرو نیز دو خروجی 12 ولت و یو اس بی ( USB ) قرار دارد که نیاز سرنشینان عقب برای شارژ گوشی های همراه هوشمند و تبلت ها و … برطرف می کند.

در مجموع کابین کیا اپتیما 2016 نسل جدید با استفاده از چرم سیاه و نورپردازی نارنجی رنگ، حس لوکس بودن را به سرنشینان القا می کند.

موتور و گیربکس

خودروی کیا اپتیما 2016 نسل جدید با استفاده از یک موتور 2400 سی سی 4 سیلندر 16 سوپاپ توانایی تولید 172 اسب بخار در دور موتور 6000 rpm را داشته و گشتاور 222 نیوتون متری خود را در دور 4000 rpm در اختیار راننده قرار می دهد. گیربکس این خودرو 6 سرعته اتوماتیک بوده که دنده ها با استفاده از شیفتر پشت فرمان نیز قابل تعویض است.

البته با توجه به وزن 1430 کیلوگرمی این خودرو قدرت تولید شده توسط موتور اندکی کم بنظر می آید. این خودرو با کسب استاندارد Euro 6 خودرویی است که میزان آلایندگی کمی دارد. حجم باک این خودرو 70 لیتر بوده و مصرف بنزین نیز در سیکل ترکیبی (شهر/بزرگراه) معادل 8.1 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

کیا اپتیما 2016 در مدت 8.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت رسیده و ماکزیمم سرعت این خودرو 240 کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

سیستم ترمز و ایمنی

کیا اپتیما 2016 دارای 7 ایربگ برای محافظت از سرنشیان بوده و با استفاده از سیستم ضد فقل ترمز ( ABS ) که با همکاری سیتمهای متعدد کمکی نگهدارنده از جمله ESP و EBD سرعت خودرو را کنترل می کند. سیستم ضد سرقت نیز برای این خودرو درنظر گرفته شده است. همچنین سیستمهای کمکی کنترل حرکت در شیب ها یا VSM به راننده در کنترل این خودرو کمک شایانی می کنند.

کیا اپتیما 2016 ، نسل جدید خودرو اپتیما شرکت کیا موتورز کره

 

قیمت خودرو کیا اپتیما 2016 نسل جدید در بازارهای جهانی در حدود 22000 دلار ( معادل 85 میلیون تومان ) بوده که در ایران با قیمتی نزدیک به 180 میلیون تومان ارائه می گردد. اطلاس خودرو امیدوار است که با توجه به استانداردها و ظراخی زیبا و امکانات مناسب این خودرو بتواند رقبای کره ای خود را کنار بزند.

منابع:

تکرا

وب سایت رسمی شرکت کیا موتورز

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر