;
coinex

تصاویر چشم نواز ناسا از فرود موفقیت آمیز سایوز ام اس 01

سایوز در آسمان

پس از پایان ماموریت اکسپدیشن 49 (Expedition) در ایستگاه فضایی بین المللی در پایان هفته گذشته، سه مسافر آن با فضاپیمای سایوز به زمین بازگشتند و تصاویر ناسا فرود آرام آنها را به خوبی ثبت کرده است. آناتولی ایوانیشین از ایستگاه فضایی راسکاسموس (Rascosmos) روسیه، تاکویا اونیشی از ایستگاه اکتشافات فضایی ژاپن (JAXA) و کیت رابینز از ناسا در کپسول فضایی سایوز ام اس 01 نشستند و در ژزکازگان قزاقستان در ساعت 9:58 (به وقت محلی) شنبه 30 اکتبر فرود آمدند. بیل اینگالز، عکاس ناسا صحنه فرود کپسول فضایی را ثبت کرده است که زیباترین آنها عکس بالا و گذر این کپسول از میان اشعه های خورشید و ابرهای زیبای سفید و سیاه است.

فرود سایوز

خدمه اکسپدیشن 49 در بسیاری از آزمایش ها در زمینه بیولوژی و بیوتکنولوژی و همچنین علوم فیزیک و زمین، طی 115 روز فضاپیمایی شرکت کردند. همراه آنها همچنین سه محموله از زمین به فضا فرستاده شد که دربرگیرنده چند تن تجهیزات و وسایل آزمایشی بود. تصاویر منتشر شده نشان می دهد که این خدمه با روحیه بالا و با شادی از کپسول خارج شده و پا به خانه خود یعنی زمین گذاشتند. پس از خروج و سوار شدن به هلیکوپتر، سه نفر مسافر فضایی تحت آزمایش‌های میدانی استاندارد قرار گرفتند. پس از برگزاری مراسم خوشامدگویی رسمی، خدمه از هم جدا شدند و روبینز و اونیشی به هوستون تگزاس رفتند.

به زمین نشستن سایوز

روبینز طی اقامت خود در فضا، آزمایش «ترتیب زیست مولکولی» را در ایستگاه فضایی انجام داد. این مطالعات بیولوژیکی جدید در ایستگاه بین المللی به ترتیب دی ان ای اختصاص داشت و به فضانوردان اجازه می داد که بیماری یا حتی خطرات سلامت خود را بابت رشد میکروب ها بررسی نمایند. روبینز در نخستین سفر خود به این ایستگاه دو پیاده روی فضایی را هم به همراه جف ویلیامز، فضانورد ناسا تجربه کرد.

خدمه سایوز

.

منبع: Space

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر