;
coinex

مقایسه کیا سراتو و هیوندای النترا دو سدان کوچک موجود در بازار ایران

مقایسه کیا سراتو و هیوندای النترا

 

اینبار قصد داریم  به مقایسه دو خودروی موجود و نسبتا محبوب در بازار خودروی کشورمان یعنی کیا سراتو (Kia Cerato) و هیوندای النترا (Hyundai Elantra) بپردازیم. این دو خودرو که در بازار خودرو های وارداتی ایران در کلاس بدنه سدان کوچک قرار می گیرند، هردو از پلتفرم مشترکی برای طراحی سود می برند و قابلیت های فنی و دینامیکی آنها نیز نزدیک بهم بوده و هر در در محدوده قیمتی مابین 110 تا 130 میلیون تومان قرار می گیرند.

کیا سراتو محصولی از شرکت کیا موتورز کره جنوبی

کمپانی کیا موتورز در سال 1944 در شهر سئول کره جنوبی با نام صنایع ابزار دقیق کیانگ سانگ ( Kyungsung Precision Industry ) تاسیس شد. در ابتدا این شرکت لوازم یدکی دوچرخه را تولید می کرد. این شرکت در سال 1952 نام خود را به صنایع کیا ( KIA Industries ) تغییر داد. با اخذ مجوزهای لازم این شرکت از سال 1957 مشغول به ساخت موتور سیکلت های شرکت ژاپنی هوندا ( Honda ) شد. در سال 1962 نیز رو به تولید خودروهای باری شرکت ژاپنی مزدا ( Mazda ) نمود. در سال 1974 نیز این شرکت شروع تولید اولین خودروهای سواری خود تحت لیسانش شرکت خودرو سازی مزدا پرداخت.

در اواخر دهه 1980 میلادی نیز این شرکت با همکاری شرکت خوروسازی بزرگ فورد ( Ford ) شروع به تولید خودروهای از قبیل کیا پراید ( Kia Pride ) نمود. این شرکت با تولید خودروهایی مانند ، مزدا 121 ( Mazda 121 ) پا به بازارهای منطقه ای گذاشت.

شرکت کیا موتورز که امروز به یکی از یزرگترین خودرو سازان جهان شده سعی دارد با ساخت و طراحی خودروهایی زیبا و با کیفیت و با قابلیت های فنی بالا مانع از حضور رقبای دیگر خود از جمله خودروهای کمپانی هیوندای ، مزدا ، تویوتا و حتی برخی خودروسازان اروپایی و آمریکایی گردد. مدل کیا سراتو نیز ابتدا در سال 2003 به بازارهای جهانی معرفی شد. مدل مورد بحث ما در این نوشته نسل سوم این کیا سراتو بوده که از سال 2013 تا به امروز تولید می شود.

شرکت اطلس خودرو به عنوان نماینده رسمی کمپانی کیاموتورز کره جنوبی، با حضور در عرصه فروش و خدمات پس از فروش خودروهای کیاموتورز از سال 1386 در کشور نه تنها نویدگر حضور بازیگری جدید و قدرتمند در صنعت خودرویی کشور بوده است بلکه موجب شکسته شدن محدودیت تنوعی خودروهای موجود در بازار ایران و توجه به خواسته ها و انتظارات مخاطبان ایرانی و به صورت غیر مستقیم نیز سبب رشد همه فعالان این صنعت شده است.امروز دامنه فعالیت های اطلس خودرو از تنوع فروش خودروهای کیاموتورز گرفته تا نحوه متمایز خدمت رسانی به تمامی مشتریان خانواده کیا در سراسر کشور؛ گسترش قابل توجهی یافته است.

قرار است نسل چهارم و جدید این خودرو نیز در سال 2017 با بازارهای جهانی ارائه شود که در ادامه تصویری از آن را مشاهده می نمایید.

 

حال می پردازیم به معرفی مشخصات کیا سراتو (با نام کیا فورت Forte در آمریکا) نسل سوم.

موتور و گیربکس کیا سراتو

کیا سراتو در ایران با دو پیشرانه پیشرانه 1.6 لیتری و 2 لیتری چهار سیلندر عرضه می گردد. پیشرانه دو لیتری 16 سوپاپه توانایی تولید نیرویی معادل 158 اسب بخار در دور موتور 600 rpm و گشتاور 194 نیوتو متر را در دو 4800 rpm دارد که به دو چرخ جلویی خودرو منتقل می شوند. این خودرو در مدت زمان 10.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت و در نهایت به سرعت 210 کیلومتر در ساعت دست پیدا می کند.

موتور 1.6 لیتری این خودرو نیز توانایی تولید 130 اسب بخار در دور موتور 6300rpm و گشتاور 157 نیوتون متر در دور موتور 4200rpm می باشد. زمان رسیدن این خودرو از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در حدود 12 ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن 196 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

این خودرو در بازرهای جهانی با یک پیشرانه 1.6 لیتری مجهز به پرخوران (توربوشارژر) نیز عرضه می شود که توانی برابر با 201 اسب بخار داشته و زمان شتابگیری آن از سرعت 0 تا 100 کیلومتر برابر با 7.4 ثانیه می باشد. این خودرو حداکثر سرعتی معادل 220 کیلومتر دبر ساعت دارد.

این خودرو با گیربکس 6 سرعته تیپ ترونیک به بازار عرضه می گردد که هماهنگی نسبتا خوبی با موتور داشته و عملکرد خوبی را برای این خودرو به ارمغان می آورد. موتور این خودرو نیز با کسب استاندارد آلایندگی Euro 5 جزو خودرو های دوستدار محیط زیست در بازار ایران بحساب می آید. مصرف بنزین این خودرو در مدل 1.6 لیتری معادل 7.5 لیتر در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی ( شهری و بزرگراه) بوده و باک این خودرو کنجایش 50 لیتر بنزین را دارد. پشرانه 2 لیتری نیز مصرف سوختی معادل با 7.9 لیتر در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی ( شهری و بزرگراه) دارد.

طراحی بدنه کیا سراتو

بدنه کیا سراتو 4560 میلیمتر طول ، 1780 میلیمتر عرض و 1445 میلیمتر ارتفاع دارد. فاصله دو محور این خودرو نیز معادل 2200 میلیمتر بوده و فاصله جانبی دو چرخ آن نیز 1570 میلیمتر است. این خودرو مجهز به رینگهای 17 اینچ بوده که تایرهای سایز 215/45/17 بر وی آنها نصب می گردند. چراغ های زنون این خودرو نیز مجهز به سیستم رون و خاموش شدن اتوماتیک هستند. این خودرو با ارتفاع 140 میلیمتر از زمین برای خیابان های ناهموار ایران اندکی کوتاه بوده و برای عبور از موانع دردسر های خاص خود را دارد.

جلو پنجره کیا سراتو نیز همانند سایر محصولات جدید شرکت کیا بوده و طراحی زیبایی را در کنار چراغ های کشیده جلویی آن بوجود می آورد. در بخش عقب خودرو نیز یک خروجی اگزوز نسبتا قطور وجود داشته که با توان تولیدی موتور این خودرو هماهنگ عمل می کند. چراغهای عقب نیز همانند چراغهای جلو کشیده بوده و در مجموع طراحی عقب و جلوی خودرو هماهنگ و زیبا بنظر می رسد.

طراحی داخلی و کابین کیا سراتو

کابین این خودرو با توجه به طول و عرض نسبتا مناسب آن جادار بوده و مشکلی برای رانندگان و سرنشینان با قد در حدود 180 سانتی متر در جلو ایجاد نمی کند. البته با توجه به کلاس بدنه این خودرو سرنشینان عقب جای بسیار زیادی برای پاهای خود نداشته که البته مشکلی هم در مسافت های کوتاه و متوسط برای آنها ایجاد نمی کند. طراحی کنسول جلو نیز ساده و نسبتا قدیمی اما قابل قبول و مجهز به نشان دهنده های مجهز به تکنولوژی لامپ های سوپر ویژن (Supervision) است.

ا

از امکانات رفاهی این خودرو میتوان به صندلی های با روکش چرمی با قابلیت تنظیم برقی، سنسورهای عقب و جلو برای پارک کردن راحت تر خودرو، سیستم ورود بدون کلید (Keyless) ، دکمه Start – Stop برای روشن و خاموش کردن خودرو بدون نیاز به کلید، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، سیستم تهویه صندلی راننده، گرمکن غربیلک فرمان، سیستم خنک کننده صندلی راننده، گرمکن صندلی های عقب و جلو،  سیستم صوتی مجهز به صفحه نمایش لمسی 4/3 اینچی با قابلیت پخش CD – Mp3 و دارای پورت های AUX و USB و iPod ، دکمه های کنترل سیستم صوتی و قطع و وصل تلفن همراه بر روی فرمان و آیینه های جانبی  برقی تاشو ، سیستم کنترل (Cruise Control) سرعت  اشاره کرد.

 

سیستم ایمنی و ترمز کیا سراتو

کیا سراتو مجهز به امکانات ایمن قابل قبولی در سطح قیمتی و کلاس خودرویی خود می باشد. امکانات ایمنی این خودرو شامل 6 کیسه هوا (Air Bag) در جلو و عقب خودرو و پشت سری های صندلی با قابلیت عکس العمل در مقابل ضربه های شدید می باشد.سیستم ترمز این خودرو نیز مجهز به سیستم ضد قفل (ABS) به همراه سیستم توزیع الکترونیکی نیزروی ترمز بین چهار چرخ است. این خودرو همچنین مجهز به سیستم کنترل پایداری الکترونیک (ESC) نیز شده است. کیا سراتو مجهز به سامانه ضد سرقت (Immobilizer) و محافظ سانروف و شیشه ها نیز برای ایمنی بیشتر می باشد. این خودرو در مدل 1.6 لیتری 1255 کیلوگرم و در مدل 2 لیتری 1288 کیلوگرم وزن دارد.

قیمت در بازارهای جهانی و ایران

این خودرو در بازار جهانی قیمتی در حدود 60 میلیون تومان در مدل 1.6 لیتری و 70 میلیون تومان در مدل 2 لیتری بوده که در مقایسه با قیمت 105 میلیون تومانی مدل 1.6 لیتری و 135 میلیون تومانی مدل 2 لیتری بسیار قابل قبول تر بنظر می رسد. این خودرو دارای خدمات گارانتی 2 سال و یا 40 هزار کیلومتر (هرکدام زودتر فرا برسد) و نیز دارای کارت پشتیبان بوده که خدمات این شرکت به مشتریان خود را مطابق ضوابط کارت پشتیبان تا 5 سال یا 150 هزار کیلومتر (هرکدام زودتر فرا رسد) قابل تمدید خواهد نمود.

هیوندای النترا

شرکت هیوندای موتور ددر سال 1967 در کشور کره جنوبی تاسیس شد. آنچه در این سالها هیوندای موتور را از سایرشرکتهای سازنده خودرو متمایز نموده است ، داشتن افراد پرتوانی است که قادرند آرزوهای غیرممکن را ممکن سازند. با تغییر در توقعات افراد از خودرو و منسوخ شدن مفهوم قدیمی وسیله نقلیه و گره خوردن خودروی شخصی با زندگی مصرف کنندگان، شرکت هیوندای موتور نیز با شعار جدید NEW THINKING, NEW POSSIBLITIES در راستای ایجاد فرهنگ جدید خودرویی قدم برداشت.

شعار جدید شرکت هیوندای انعکاسی از اراده این شرکت در خلق احتمالات جدید NEW POSSIBILITIESبا تشویق و ترغیب به ایجاد تفکر جدید NEW THINKING و در راستای خدمت رسانی به مردم دنیا می باشد. بیش از چهار دهه فعالیت، رشد مستمر و دائمی به همراه تولید خودروهای با کیفت و ارائه خدمات منحصر به فرد موجب شد تا شرکت هیوندای در میان برترین خودروسازان جهان قرار گیرد و نام تجاری آن در میان 100 نام تجاری برتر جهان بدرخشد. ا

شرکت آسان موتور در سال 1385 و در پی شروع مجدد واردات خودرو به کشور، اقدامات لازم جهت کسب مجوز واردات پنج مدل آزرا، سوناتا، توسان، سانتافه و جنسیس کوپه صورت پذیرفت و به تبع آن در سال 1388 جدیدترین خودروهای کمپانی هیوندای مطابق با استانداردهای اروپایی از جمله خودروهای جنسیس، ix55 و i30 نیز به انواع مدلهای این شرکت اضافه گردید . اکنون نیز با توجه به شرایط، سایر خودروهای مدرن ، باکیفیت و مشتری پسند هیوندای را وارد بازار ایران نموده و در دسترس طرفدارانش قرار داده است.

هیوندای النترا که با نام هیوندای آوانته (Avante) نیز شناخته می شود، اولین بار در سال 1990 میلادی به بازارها معرفی شد. نسل اول این خودرو هیوندای لانترا (Lantra) نیز نامیده می شد. نسل دوم این خودرو در سال 1995 میلادی با نام هبوندای آوانته معرفی شده که تا سال 2000 نیز در خط تولید اصلی شرکت هیوندای قرار داشت. نسل سوم این خودرو مابین سال های 2000 تا 2006 میلادی تولید می شد که نمونه های این مدل از خودرو در بازارهای ایران نیز وجود دارد. نسل چهارم که نسبت به مدل های قبلی زیباتر و بروز تر شده بود در سال 2006 به بازارهای جهانی عرضه شد.در حال حاضر نیز نسل پنجم هیوندای النترا که خودروی زیبایی محسوب می شود در حال عرضه توسط نمایندگی رسمی شرکت هیوندای در ایران، شرکت آسان موتور است.

نسل ششم هم قرار است در سال 2017 با بازارهای جهانی عرضه شود که در بالا تصویری از آن را مشاهده می کنید.

در ادامه می پردازیم به بررسی مشخصات هیوندای النترا نسل پنجم.

موتور ، گیربکس و سیستم تعیلق هیوندای النترا

این مدل با سه پیشرانه 1.6 لیتری، 1.8 لیتری و 2 لیتری به بازار عرضه می شود. از این بین برای عرضه در بازار ایران موتور 1.8 لیتری این خودرو انتخاب شده است. این پیشرانه 4 سیلندر DCVVT باحجم دقیق 1797 سی سی قادر به تولید 148 اسب بخار نیرو در دور موتور 6500 rpm و گشتاور 178 نیوتون متر بوده که در دور موتور 4700 rpm در اختیار راننده قرار می گیرد. این قدرت توسط یک جعبه دنده تیپ ترونیک 6 دنده به چرخ های جلو منتقل می گردد.

این خودرو مجهز به سیستم تعلیق مک فرسون ( تعلیق ستونی ) در جلو بوده و مجهز به فنرهای لول و ضربه گیر گازی نیز هست. این پیشرانه 1.8 لیتری خودرو را در زمان 11 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رساند. حداکثر سرعت این خودرو 202 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. مصرف بنزین این خودرو رو در سیکل ترکیبی (شهر و بزرگراه) معادل 7.1 لیتر بوده که با توجه به وزن 1280 کیلوگرمی آن مناسب به نظر می رسد. ظرفیت باک این خودرو نیز 50 لیتر است.

طراحی بدنه هیوندای النترا

هیوندای النترا نسل پنجم با افزایش طول نسب به نسل قبلی 4530 میلیمتر طول، 1775 میلیمتر عرض و 1445 میلیمتر ارتفاع دارد. فاصله دو محور این خودرو نیز 2700 میلیمتر و فاصله جانبی دو چرخ 1564 میلیمتر است. رینگ های هیوندای النترا نیز 16 اینچ و از جنس آلومینیوم بوده و تایرهای 205/55/16 ب روی آنها قرار میگیرند.

جلو پنچره آن نیز دارای طرحی ساده و 6 ضلعی بوده که با نوارهای کروم تزئین شده است. چراغهای جلویی این خودرو باریک و کشیده و منحنی شکل بوده و از تکنولوژی لامپ های هالوژن استفاده می کنند. بر روی آیینه های جانبی نیز نشانگرهای چراغ های راهنما وجود دارد.

سانروف این خودرو نیز دو حالته است. طراحی در بخش عقب حالت محافظه کارانه بخش جلویی را نداشته و با چراغ های باریک و کشیده زیبا و چشم نواز است. نکته ضعف آن خروجی اگزور عادی و زشت آن است که شبیه ماشین های ارزان قیمت دهه نود بوده، البته مدل 2 لیتری این خودرو مجهز به خروجی های اگزوز دوبل می باشد که در صورت استفاده بر روی این مدل بر زیبایی های آن می افزود.

در مجموع در این خودرو با طراحی نسبتا ساده و به دور از هیجانی روبر هستیم که البته زیبایی خاص خود را دارد.

طراحی داخلی و کابین هیوندای النترا

این خودرو نیز مانند کیا سراتو مشکل زیادی در مورد جا برای سرنشینان با توجه به کلاس خود ندارد. طراحی داخلی این خودرو نیز ساده و زیبا طراحی شده است. از امکانات داخلی این خودرو می توان به صندلی های با روکش چرمی مجهز  به سیستم گرم کننده و با قابلیت تنظیم برقی اشاره کرد.

از دیگر امکانات هیوندی النترا نسل پنجم می توان به سیستم مدیریت پیمایش، قفل بالابر برای تمام شیشه های جانبی، سیستم صوتی حرفه ای با قابلیت پخش CD به همراه چنجر ، دارای پورت USB ، AUX ، iPod Cable به همراه صفحه نمایشگر در وسط، کنترل سیستم صوتی توسط دکمه های روی غربیلک فرمان با قابلیت پاسخ به تماس های تلفنی، کنسول متحرک صندلی جلو، کنسول مرکزی برای صندلیهای عقب، سیستم تهویه اتوماتیک دوگانه، گرمکن غربیلک فرمان، گرم کن شیشه های عقب و جلو و سنسور باران برای راه اندازی برف پاک کن ها نیر اشاره کرد. این خودرو دارای قابلیت ورود بدون کلید و کلید Start-Stop برای روشن و خاموش کردن خودرو نیز می باشد.

سیستم ایمنی و ترمز هیوندای النترا

هیوندای النترا مجهز به 6 کیسه هوا بوده و از ترمزهای ضد قفل در چرخهای خود استفاده می کند. این خودرو مجهز به سیستم کنترل پایداری الکترونیک نیز شده است. سانروف و شیشه راننده نیز مجهز به سیستم ایمنی است. سیستم ضد سرقت (ایموبیلایزر) نیز بر روی این خودرو نصب شده است. قفل ایمنی کودک نیز در این خودرو وجود دارد.

قیمت در بازارهای جهانی و ایران

این خودرو با پیشرانه 1.8 لیتری خود قیمتی معادل 110 میلیون تومان دارد. این قیمت در مقابل قیمت حدود 65 میلیون تومانی این خودرو در بازرهای جهانی معقول بنظر نمی رسد.

مقایسه کیا سراتو و هیوندای النترا

در مقایسه کیا سراتو و هیوندای النترا میتوان گفت که عملکرد این دو خودرو نسبتا مشابه بوده و کیا سراتو و هیوندای النترا از لحاظ قابلیت های فنی تفاوتی چندانی با هم ندارند. تنها تفاوت آنها ظاهر زیباتر کیا سراتو بحساب می آید. اما اگر بخواهیم دقیق تر نگاه کنیم و برای مقایسه کیا سراتو و هیوندای النترا دقت به خرج دهیم، موارد زیر قابل بررسی هستند. از لحاظ قیمت پرداختی باوجود اینکه کیا سراتو در حدود 20 میلیون تومان گرانتر است، اما امکانات جانبی آن بیشتر از هیوندای النترا است.

رینگهای 17 اینچی آلومینیومی، تایرهای بزرگ و کوتاه 215/45/17، چراغهای عقب LED، سنسور پارک جلو، سیستم صوتی با نمایشگر رنگی، گرمکن های صندلی های عقب و … از مواردی است که گرانتر بودن آنرا نسبت به هیوندای النترا توجیه می کند.

در مورد طراحی داخلی نیز همانطور که گفته شد استفاده از نمایشگر رنگی LCD لمسی، طراحی داشبورد جذابتر و صندلی های راحت تر و با کیفیت تر برتری را باز هم به کیا سراتو می دهد. بدلیل قدرت بیشتر و حجم موتور بالاتر شتابگیری کیا سراتو نیز بهتر از هیوندای النترا بوده و به حداکثر سرعت بیشتری دست پیدا می کند.

برای اینکه مقایسه کیا سراتو و هیوندای النترا برای خواننده ملموس تر باشد، با ارائه چند تصویر در ادامه مطلب سعی می کنیم این موضوع را با استفاده از تصاویر بیشتر بشکافیم.

در مجموع در مسابقه بین این دو خودرو کره ای که بر روی یک پلتفرم و یک استایل طراحی ساخته شده اند کیا سراتو برنده مطلق خواهد بود و کسانیکه توانایی پرداخت 110 میلیون تومان را دارند از پس تفاوت قیمت 20 میلیونی این دو خودرو نیز برخواهند آمد و مقایسه کیا سراتو و هیوندای النترا با صدرنشینی کیا سراتو به پایان می رسد. البته باز هم سلیقه خریدار در این میان حرف اصلی را می زند.

نکته جالب اینجاست که با مبلغ پرداختی برای این دو خودرو، خریدار گزینه هایی همچون فولکس واگن بیتل هاچ بک، مینی کوپر هاچ بک، وانت جمس کانیون، وانت تویوتا تاکوما، هیوندای سوناتا سدان مدل 2017، فولکس واگن پاسات سدان، شورولت مالیبو 2017، کیا اپتیما سدان 2017، فیات 500 آبارث،  هوندا سیویک 2017، تویوتا کمری 2017، جیپ چروکی 2017 و حتی خودروهای اسپرتی مانند شورولت کامارو کوپه 2017، فورد موستانگ کوپه 2017 و دوج چلنجر 2017 را خریداری نمود که این دو خودرو در مقایسه با آنها خنده‌ دار بنظر می رسند و هریک از این خودروهای نامبرده شده از هر جهت از این دو خودرو برتر می باشند!

منبع:

تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (4 نظر)

    میشه لطفا تحقیق کنید این چه مدل فروش النترا 2017 میباشد که آسان موتور انجام میده.
    مثلا مدل فولشو میفروشه اونم دو برابر همه جای دنیا تازه با تحویل 5 ماهه.
    سانروف را حذف کرده.
    مانیتور کوچک جای 8 اینچی آورده.
    تمام دنیا گارانتی این مدل ده ساله است اینا کردن دو ساله.
    تنها رنگ مشکی داخل کابین میشه انتخاب کرد.
    از چیزای مهم دیگرش هم زده.
    واقعا آسان موتور آبروی هیوندای را هم میبره با این کاراش.

    پاسخ

    دوست عزیز شما در همه سایتهای مقایسه این دو خودرو این حرفها رو در کامنتهای خودتون با اسم Ramin تکرار کردین. اول از همه بهتون بگم که کیا سراتو هم مانیتور 5 اینچی رو ماشینش هست. دوم در مورد سانروف هست. به خدمتتون عرض کنم که تو سایت باما اگه دقت کنید، تمام هیوندای الانتراهای مدل 2017 هم مثل کیا سراتو سانروف دارند حتی اونایی که آسان موتور وارد کرده. در اکثر تصاویر روی کاپوت جلو و عقب و روی سقف پارچه ای کشیده شده که ظاهرا شما متوجه اون نشدین و تصور کردین که این ماشین سانروف نداره در صورتی که داره. ازتون میخوام که دیگران رو با نظرات خودتون گمراه نکنید خواهشا. ممنون.

    پاسخ

    بنظر من النترا زیباتر از کیا سراتو هست

    پاسخ

    ممنون از نظر شما دوست عزیز. نظر شما بسیار محترم است اما ظاهر هیوندای النترا مخصوصا در بخش جلویی از طراحی مشابه خودروهای سالهای 2000 الی 2010 استفاده کرده که نسبت به استانداردهای طراحی در حال حاضر اندکی قدیمی است. فرم چراغهای جلویی نیز در کیا سراتو مدرن تر بوده و این عوامل ظاهر این خودرو را زیباتر و قابل قبول تر از هیوندای النتار نموده است. اما این مشکل همانطور که در متن نیز اشاره شده با ارائه نسل جدید این خودرو بر طرف شده و از لحاظ زیبایی شناختی خودرو (نحوه طراحی و آرایش ستون های A ، B و C) بهبود پیدا کرده و شایستگی عنوان “زیبا” را پیدا کرده است.

    پاسخ