;
coinex

همه چیز در باره ی حالت پرتره در آیفون ۷ پلاس و دلیل ارائه آن به صورت آزمایشی!

همه چیز در باره ی حالت پرتره در آیفون ۷ پلاس و دلیل ارائه آن به صورت آزمایشی

در این مقاله همه چیز در باره ی حالت پرتره در آیفون ۷ پلاس و دلیل ارائه ی آن به صورت آزمایشی را برای شما شرح خواهیم داد. در ادامه با ما همراه باشید :

در نسل جدید گوشی‌های آیفون که به بازار آمده است، تفاوت میان مدل کوچک‌ تر و مدل پلاس آن بیشتر از سال های گذشته است. برجسته‌ترین تفاوتی که در نگاه اول به چشم می‌خورد وجود دوربین دوگانه در مدل آیفون 7 پلاس است. کمپانی اپل با  تلفیقی از لنز با زاویه دید گسترده و لنز دیگری با توانایی تصویربرداری از مسافت‌های دورتر برای اولین بار تجربه بزرگنمایی، شبیه به آنچه در چشم انسان رخ می‌دهد را برای کاربران آیفون به ارمغان آورده است. ولی یکی از جذاب ‌ترین قابلیت‌های مدل پلاس گوشی آیفون پس از ارائه آن به بازار، به ‌طور کامل آماده استفاده برای کابران نبوده است! قابلیت محو کردن پس‌ زمینه در هنگام عکاسی از اشیائی که در محیط‌های بازتری قرار دارند. حالت پرتره در آیفون ۷ پلاس در اولین دوره از معرفی آن توسط شرکت اپل به‌صورت آزمایشی ارائه شد.

حالت پرتره

این در حالی است که معرفی محصول جدید کمپانی اپل در شرایطی که یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های آن کاملاً آماده نبود، تعجب همگان را برانگیخت. اما تولیدکنندگان این محصول به خریداران این اطمینان را دادند که قابلیت حالت پرتره به ‌زودی به‌ طور کامل ارائه خواهد شد و برای اثبات این ادعا اپل استفاده آزمایشی آن توسط تعدادی از کاربران، پس از انتشار آی او اس (IOS) جدید را شروع کرد و کمی پس از اجرای آزمایشی، این شرکت در آی او اس ۱۰.۱ خود حالت پرتره را به ‌طور عمومی به قابلیت‌های دوربین آیفون اضافه کرد.

با اینکه نسخه ۱۰.۱ آی او اس به ‌طور کلی از حالت آزمایشی خارج‌ شده است. با این حال واضح است که اپل تلاش کرده تا حالت پرتره را در این نسخه از ios نیز به بوته  آزمایش بگذارد.این کمپانی اعلام کرده که در آینده این قابلیت را بیشتر از گذشته اصلاح خواهد کرد. بااینکه ما مشتاق هستیم که نتیجه تغییرات بیشتر را در آینده بررسی کنیم؛ اما اکنون نسخه آزمایشی که توسط اپل پیش‌ از این منتشر شده است را امتحان می‌کنیم تا دیدی کلی از نقاط ضعف و قدرت این محصول به دست بیاوریم.

کاربران می‌توانند به‌راحتی با کشیدن رو صفحه حالت استاندارد تصویربرداری حالت پرتره در آیفون ۷ پلاس را فعال کنند. سپس بر روی صفحه پیشنهادهایی برای تنظیم بهتر قبل از گرفتن عکس ظاهر می‌شود. حالت پرتره در  صورتی‌ که نور صحنه کمتر از حد لازم باشد و یا اینکه دوربین در فاصله نامناسبی از جسم قرار داشته باشد عمل نمی‌کند و در این صورت به شما پیغام می‌دهد که چگونه دوربین و جسم مورد نظر را به گونه مناسبی تغییر مکان دهید. هنگامی ‌که درنهایت همه‌ چیز به‌ صورت مناسبی تنظیم بشود، علامت “depth effect” روشن خواهد شد و شما در این زمان می‌توانید با لمس کردن شاتر، عکس مد نظر خود را ثبت کنید.

حالت پرتره
به ‌محض گرفتن هر عکس، آیفون ۷ پلاس دو نسخه از تصویر را در گالری ذخیره می‌کند. اولین عکس به‌صورت حالت پرتره ذخیره خواهد شد که در آن جسم در مرکز توجه قرار خواهد داشت و آنچه در پس‌زمینه آن قرار گرفته است محو می‌شود. تصویر ذخیره‌ شده دوم همان تصویر معمولی است که روی آن پردازش نشده و بیشتر فضای پس‌ زمینه نیز درون ‌مرکز توجه عکس قرار دارد که درنتیجه می‌توانید پس‌زمینه عکس را نیز با جزئیات بیشتری ببینید.

شاید برای شما هم این سؤال پیش بیاید که این ویژگی چگونه عمل می‌کند؟ درواقع عملکرد حالت پرتره در آیفون ۷ پلاس گاهی موفق و گاهی نیز ناموفق است. آنچه واضح است این است که نرم‌افزار گوشی هنوز هم گاهی در تشخیص مرز بین جسم و پس‌ زمینه، دچار اشکال می‌شود.

تأثیرات این مشکل از چند طریق می‌تواند نمایان شود. مثلاً در اجسامی که لبه‌ها با فضای پس‌ زمینه تضاد زیادی دارند نرم‌افزار گوشی به‌ اشتباه کمی از خود جسم را نیز محو می کند و یا اینکه قسمت باریکی از فضای پس‌ زمینه را نیز در محدوده جسم قرار می‌دهد.

البته تعداد زیادی از این اشتباهات نرم‌افزاری به ‌قدری کوچک هستند که می‌توان به‌ راحتی از آن‌ها چشم‌ پوشی کرد. برای مثال زمانی که تارهای کوچکی از موی سر با قسمتی از پیش‌ زمینه محو می‌شود، با این ‌حال بقیه موهای سر در محدوده تمرکز قرار می‌گیرند.

حالت پرتره

اما بعضی از این خطاها برجسته‌تر هستند و به‌ راحتی به چشم می‌آیند. برای اینکه بهتر متوجه شوید به تصویر این در نگاه کنید. در حالی ‌که بعضی از نرده‌ها به‌ عنوان تصویر پیش‌ زمینه محو شده‌اند، نرده‌های مجاور در تصویر جلویی به‌عنوان جسم اصلی در مرکز توجه عکس قرار گرفته‌اند. در اینجا به نظر می‌رسد که دوربین در تشخیص پس‌زمینه و پیش زمینه دچار اشتباه شده است و نتوانسته به‌خوبی جسم اصلی را مجزا کند.

در پایان نکته قابل‌ توجه این است که به نظر می‌رسد قابلیت محو کردن پس زمینه در حالت پرتره اپل، حد وسط ندارد. یا موفق عمل می‌کند یا به یک شکست کامل مبدل می‌شود. در عکس‌هایی که از افراد مختلف در حالت پرتره گرفته شد، در حالی‌ که سر مدل به ‌وضوح از پس‌زمینه مجزا شده بود؛ اما بدن افراد به‌طور جزئی محو شده بود. با اینکه این مسئله بسیار کوچکی به نظر می‌رسد؛ اما ما مشتاق هستیم که ببنیم در نسخه‌های بعدی، اپل چگونه این مشکل را برطرف می‌کند.

اکنون گالری تصاویری را که در پایین قرار داده‌ایم را بررسی کنید. و نظر خود را راجع به عکس‌های گرفته‌ شده، با ما در میان بگذارید. علی‌رغم نقاط ضعف این قابلیت، آیا شما نیز تحت تأثیر این نوآوری شرکت اپل در دوربین گوشی‌های خود قرار گرفتید و یا اینکه شور و شوق خود را برای نسخه بهتری از آن نگه می‌دارید؟ شما حالت پرتره در آیفون ۷ پلاس را چگونه ارزیابی می کنید؟

.

منبع : phoneArena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر