;
coinex

روند گرمایش زمین ادامه دارد؛ پوشش برف ماه نوامبر آمریکا به پایین ترین میزان ثبت شده رسید!

روند گرمایش زمین ادامه دارد؛ پوشش برف ماه نوامبر آمریکا به پایین ترین میزان ثبت شده رسید

روند گرمایش زمین همچنان ادامه دارد. محققان شواهد بیشتری از تاثیر تغییرات آب و هوایی سیاره و تاثیر آن بر افزایش دمای هوا منتشر کرده اند. سازمان ملی اقیانوس و جو شناسی آمریکا (NOAA) گزارش داده، پوشش برف در 48 ایالت این کشور، به کمترین میزان ثبت شده در اواسط ماه نوامبر رسیده است. همانطوری که می توانید در نقشه زیر مشاهده کنید، میزان بسیار پایینی از برف سطح ایالت های مختلف کشور آمریکا را پوشانده است.

نقشه پوشش برف ایالات های مختلف آمریکا. در نقشه سمت چپ، متوسط پوشش برف اواسط ماه نوامبر( آبان- آذر) را بین سال های 1981تا 2010 مشاهده می کنید، و در نقشه دیگر، متوسط پوشش برف دو هفته اول ماه نوامبر سال جاری را مشاهده می کنید. به نظر می رسد، در نقشه دوم تنها میزان کمی از سطح ایالت های آمریکا را برف پوشانده است.
نقشه پوشش برف ایالات های مختلف آمریکا. در نقشه سمت چپ، متوسط پوشش برف اواسط ماه نوامبر ( آبان- آذر) را بین سال های 1981 تا 2010 مشاهده می کنید، و در نقشه دیگر، متوسط پوشش برف دو هفته اول ماه نوامبر سال جاری را مشاهده می کنید. به نظر می رسد، در نقشه دوم تنها میزان کمی از سطح ایالت های آمریکا را برف پوشانده است.

این علامت دیگری از روند گرمایش زمین و مواجه با زمستان هایی گرم تر است. چند ماه قبل، ناسا و سازمان ملی اقیانوسی و جوی گزارش داده بودند، ماه ژوئیه (تیر) 2016 گرم‌ ترین ماه از زمان آغاز به‌کارگیری ابزارهای ثبت آب ‌و هوا (از اواخر قرن نوزدهم) بوده است.

نکته قابل ‌توجه در مورد این گزارش، افزایش سریع دما نسبت به سال گذشته (2015) بود. چنانچه امسال هم شاهد ثبت رکورد جدیدی برای گرم ‌ترین ماه ثبت‌ شده بودیم، ژوئیه سال گذشته هم به ‌عنوان گرم‌ترین ماه تاریخ به ثبت رسیده بود، حالا بیش از ۳۰ سال از زمانی که زمین از متوسط دمای ثبت‌ شده سردتر بوده، می‌گذرد. امیدواریم این روند برای مدت بیشتری ادامه پیدا نکند!

.

منبع: engadget

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر