;
coinex

استیون هاوکینگ: ما تنها هزار سال دیگر بر روی زمین فرصت زندگی خواهیم داشت!

استیون هاوکینگ: ما تنها هزار سال دیگر بر روی زمین فرصت داریم!

شاید زمان شروع برای رفتن به منظومه شمسی جدیدی، فرا رسیده باشد. شاید تا هزار سال آینده زمین برای انسان ها غیر قابل سکونت شود. در واقع به گفته کیهان‌شناس و فیزیکدان شهیر، استیون هاوکینگ حداقل تا آن زمان باید برخی از ما انسان ها از این سیاره خارج شده باشیم؛ چرا که در این غیر این صورت، ممکن است، برای همیشه با گونه انسان خداحافظی کنیم!

این فیزیکدان نظری بریتانیایی در خلال سخنرانی که در دانشگاه آکسفورد انجام انجام داد، اشاره کرد، زمین هم همچون همه سیارات، آسیب پذیر است. موجودات زنده کنونی، به ویژه موجودات بزرگ تر، مانند انسان ها، می توانند با توجه به آینده فاجعه باری که انتظار آن در سیاره می رود، منقرض شوند.

شاید چنانچه ناسا پیش از این گفته بود، رویداد سیاره ای مانند برخورد شهاب سنگ ها و شاید هم به مانند دیگر تهدیداتی که پرفسور استیون هاوکینگ پیش بینی کرده، یک رویداد سیاره ای ناگهانی دیگر، موجب مرگ نسبتا سریع ما انسان ها شود.

نویسنده کتاب تاریخچه زمان بیشتر نگران تهدیداتی است که بر روی زمین به جان ما می شود، همچون تغییرات آب و هوایی، هوش مصنوعی و حتی تهاجم بیگانگان فضایی به زمین. اگر تهدید بیگانگان فضایی عملی شود، احتمالا این بیگانگان از سلاح های اشعه پلاسما استفاده نخواهند کرد، بلکه می توانند با 100 تن گرد و غبار و ذراتی در اندازه ماسه، زمین را با باکتری ها و ویروس هایی آلوده کنند، چیزی که به گفته ناسا، هر روزه زمین با آن بمباران می شود.

پرفسور هاوکینگ بر روی صندلی چرخدار مخصوصش به همراه کامپیوتر شرکت اینتل. از بیش از 20 سال گذشته، شرکت اینتل تکنولوژی که به کیهان‌شناس و فیزیکدان شهیر امکان نوشتن کتاب، سخنرانی و برقراری ارتباط با دیگران را داده، در اختیار وی قرار داده است.
پرفسور هاوکینگ بر روی صندلی چرخدار مخصوصش به همراه کامپیوتر شرکت اینتل. از بیش از 20 سال گذشته، شرکت اینتل تکنولوژی که به کیهان‌شناس و فیزیکدان شهیر امکان نوشتن کتاب، سخنرانی و برقراری ارتباط با دیگران را داده، در اختیار وی قرار داده است.

استیون هاوکینگ در این سخنرانی خود، بزرگترین نگرانی ها در قرن آینده را پیشرفت هوش مصنوعی و ادامه تغییرات آب و هوایی می داند که می توانند، آینده بشریت را تغییر دهند.

به گفته پرفسور هاوکینگ، تنها راه برای محافظت از گونه انسان این است که در بیش از یک مکان زندگی کند. در واقع باید گروه دیگری از انسان ها به صورت مستقل در سیاره ای دیگر و یا ترجیحا در منظومه شمسی دیگری زندگی کنند. چرا که ممکن است، خورشید کنترلش را از دست دهد، خاموش شود و یا به طور ناگهانی تشعشات خودش را به چیزی فراتر از محدوده بقای بیولوژیکی ما انسان ها افزایش دهد.

برنامه ایلان ماسک برای استعمار مریخ با یک میلیون نفر و نجات بشر، می تواند  هم راستای پیش بینی های پرفسور استیون هاوکینگ باشد؛ اما شاید بنیانگذار شرکت اسپیس ایکس، نیاز داشته باشد به چیزی فراتر از منظومه شمسی فکر کند.

منبع: digitaltrends

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر