;
coinex

بالن های ناسا در جنوبگان اشعه های کیهانی و نوترینوها را مورد مطالعه قرار خواهند داد

بالن های ناسا در جنوبگان اشعه های کیهانی و نوترینوها را مورد مطالعه قرار خواهند داد

آنتارکتیک (جنوبگان) منطقه ایده آلی برای راه اندازی بالن های تحقیقاتی ارتفاع بالا، در این زمان از سال است. در این هنگام، نه تنها سیستم های انرژی خورشیدی با توجه به تابش بی وقفه آفتاب به خوبی کار خواهند کرد، بلکه الگوهای باد به نحوی است که بالن های تحقیقاتی ناسا امکان ماندن در هوا را به صورت طولانی مدت خواهند داشت.

به این ترتیب، آژانس فضایی ناسا مصمم است، سه ماموریت تحقیقاتی علمی را در این ناحیه انجام دهد. نخستین ماموریت باکوس (BACCUS، مخفف بور و کربن های اشعه های کیهانی در لایه های بالای استراتوسفر) متعلق به دانشگاه مریلند است که با بررسی ذرات اشعه های کیهانی به مطالعه مواد شیمیایی و تراکم در فضاهای بین ستاره ای خواهد پرداخت.

دو ماموریت بعدی ناسا در جنوبگان هم به همین ترتیب بلندپروازانه خواهند بود. ماموریت بعدی از دانشگاه هاوایی خواهد بود، این ماموریت که آنیتا (ANITA، مخفف آنتن تکانشی فراگذر آنتارکتیک) نام دارد با بررسی نوترینوها به مطالعه واکنش های درون هسته ای ستارگان خواهد پرداخت. و ماموریت سوم هم متعلق به دانشگاه آریزونا STO-II (مخفف رصد خانه تراهرتز استراتوسفر) است که به مطالعه چرخه زندگی مواد بین ستاره ای خواهد پرداخت.

به جز ماموریت های متفاوت، برنامه سفر بالن های ناسا یکسان خواهد بود. بالن های ناسا تقریبا در ارتفاع 127 هزار پایی قطب جنوب و برای مدتی طولانی پرواز خواهند کرد. گفتنی است، این بالن ها تا بیست روز در هوا باقی خواهند ماند.

.

منبع: engadget

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر