;
coinex

ساخت زبانی واحد برای تمامی دستگاه های هوشمند خانگی

ساخت زبانی واحد برای تمامی دستگاه های هوشمند خانگی

با پیشرفت روز افزون تکنولوژی و ارائه دستگاه های هوشمند خانگی متنوع توسط شرکت ها، اما به نظر می رسد که همچنان بیشتر این دستگاه های هوشمند کاملا ایزوله بوده و به سختی می توانند با دیگر دستگاه های هوشمند خانگی شما ارتباط برقرار کنند.

اکثر گجت های هوشمند در حالت عادی توانایی برقراری ارتباط با گجت های هوشمند دیگر را ندارند. بنابراین کمپانی Zigbee Alliance برای حل این مشکل دست به کار شده و زبان Dotdot را به عنوان زبانی واحد برای تمامی دستگاه های هوشمند خانگی و در مجموع برای تمامی دستگاه های اینترنت اشیا، در نمایشگاه CES 2017 لاس وگاس معرفی کرد.

این پلتفرم متن باز به سازندگان قطعات سخت افزاری اجازه می دهد که از لایه نرم افزاری Zigbee به طور مجازی روی هر شبکه IoT (اینترنت اشیا) استفاده کنند. در نتیجه شانس اینکه دستگاه های هوشمند شما بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، افزایش خواهد یافت.

گفته می شود اطلاعات بیشتر درباره نحوه عملکرد Dotdot در خلال رویدادی در سال 2017 میلادی در دسترس قرار خواهد گرفت؛ بنابراین متاسفانه به نظر نمی رسد که تا آن زمان بتوانیم به سوال ها و ابهاماتمان در خصوص این سیستم جدید پی ببریم.

البته در نمایشگاه الکترونیک مصرفی امسال، نمونه آزمایشی از نحوه کارکرد زبان Dotdot نیز به نمایش گذاشته شد و به همگان نشان داد که این زبان واحد برای تمامی دستگاه های هوشمند خانگی، چیزی فراتر از یک تئوری است.

تا بدین جا، کمپانی Zigbee Alliance علاقه زیادی به توسعه و ساخت زبان Dotdot نشان داده و از آن جایی که این پلتفرم به صورت متن باز در اختیار علاقه مندان قرار گرفته، Zigbee می تواند به عنوان یک پیشتاز در عرصه تکنولوژی های مرتبط با اینترنت اشیا شناخته شود.

متن باز بودن زبان Dotdot این امکان را برای شرکت ها به وجود خواهد آورد که به جای ساخت و توسعه یک زبان واحد و رقابت برای تعیین استاندارد، به راحتی از امکاناتی که این زبان در اختیارشان قرار می دهد استفاده کرده و حتی به توسعه آن نیز کمک کنند. قطعا این امر می تواند هم برای شرکت ها و هم برای کاربران مناسب باشد، چرا که کمپانی های سازنده دستگاه های هوشمند می توانند به جای تمرکز بر پروتکل های مختلف، تمرکز خود را بر روی کیفیت ساخت محصولات خود معطوف کنند.

.

منبع: engadget

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر