;
coinex

اولین نمونه از ماشین پرنده ایرباس امسال رخ نشان خواهد داد؛ پروژه واهانا عملی شد!

اولین نمونه از ماشین پرنده ایرباس امسال رخ نشان خواهد داد
ماشین پرنده ایرباس امسال خودنمایی خواهد کرد. ایرباس یک نام شناخته شده در صنعت ساخت هواپیماست. نام این کمپانی برای ساخت هواپیماهای غول پیکر مسافربری خود، برای هر کسی کاملا آشناست؛ اما بسیاری ممکن است ندانند که این کمپانی در حال کار بر روی ساخت ماشین پرنده کوچکی است که می تواند به صورت خودران یک مسافر را از نقطه ای به نقطه دیگر برساند.

مدیرعامل شرکت ایرباس، تام اندرس (Tom Enders) می گوید که این پروژه برای ایرباس کاملا جدی است و این کمپانی با تمام قوا به دنبال ساخت یک ماشین پرنده خودران است. ساخت اولین نمونه از ماشین پرنده ایرباس امسال به پایان خواهد رسید.

این پروژه عظیم به بخشی از این کمپانی مربوط می شود که ایرباس آن را Urban Air Mobility نامیده و از یکسال گذشته آغاز بکار کرده است. این شرکت در واقع با این پروژه، مفهومی جدید از سواری اشتراکی را به نمایش خواهد گذاشت که کاربران قادر خواهند بود از یک برنامه که بسیار به اوبر شبیه است، در خواست یک ماشین پرنده دهند و جالب است که این ماشین پرنده ایرباس می تواند به صورت خودران مسافران خود را جابه‌جا کند.

تام اندرس همچنین اضافه می کند که ایرباس قصد دارد تا در توسعه فناوری های آینده که می تواند شکل دیگری به جهان پیرامون ما دهد، سرمایه گذاری ویژه ای کند. فناوری هایی چون هوش مصنوعی و تکنولوژی سیستم های خودران از این دسته اند.

اندرس می گوید: “ اگر ما این تحولات را نادیده بگیریم، مسلما از بخش مهمی از کسب و کار آینده را از دست خواهیم داد.”

این پروژه با نام پروژه واهانا (Vahana) شناخته می شود، پروژه ای که در آن ماشین پرنده ایرباس به صورت خودران و به طور عمودی بلند شده، می نشیند و مسافر خود را به مقصد می رساند. این شرکت تا سال 2021 با هدف مسیرهای کوتاه به کار خود ادامه داده و بعد از ان نمونه های دیگری را به بازار ارائه خواهد داد.

ایرباس هنوز مقدرا سرمایه گذاری خود در این پروژه را اعلام نکرده است؛ اما مسلما برای عملی شدن چنین ایده ای، هزینه کمی هم پرداخت نکرده است.

.

منبع: ubergizmo

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر