;
coinex

همه شایعات درباره سامسونگ گلکسی S8 ؛ پرچمدار سامسونگ چگونه خواهد بود؟

سامسونگ گلکسی S8

در این مقاله سعی داریم هر آنچه را که تاکنون درباره سامسونگ گلکسی S8 به گوش رسیده، در یکجا منتشر کنیم. برای بررسی بیشتر این موضوع در ادامه با تکرا همراه باشید.

پس تمام اتفاقات و وقایع سال 2016، سامسونگ قصد دارد تا سال 2017 را با یک سوپرایز بزرگ آغاز کند، سوپرایزی که گلکسی اس 8 نام دارد. تاکنون شایعه های مختلفی پیرامون سامسونگ گلکسی S8 به گوش رسیده که به ما ذهنیت بسیار خوبی نسبت به ظاهر و مشخصات این گوشی هوشمند و هشتمین نسل از سری گلکسی S می دهد. این شایعات شامل برخی مشخصات، ظاهر و هوش مصنوعی جدیدی است که درون این دستگاه قرار می گیرد.

طراحی سامسونگ گلکسی S8

سامسونگ گلکسی S8

با توجه به اخبار لو رفته، مشخص شده است که سامسونگ قصد دارد تا شکل ظاهری گوشی های خود را در سال جاری به روزرسانی کند. در سال های 2015 و 2016، سامسونگ تقریبا یک طراحی ظاهری مشابه را حفظ و پیاده سازی کرد. یک گلس پشت و قاب فلزی این طراحی را تشکیل می دادند؛ اما به نظر می رسد که حاشیه های دور قاب در گلکسی S8 کوچکتر می شوند و ممکن است که دکمه فیزیکی خانه یا Home نیز برداشته شود. این موضوع منجر می شود که افراد زیادی گمان کنند سامسونگ قصد دارد از دکمه های لمسی روی صفحه نمایش استفاده کند (چیزی که در سال گذشته انجام ندادند) و به جای آن از یک سنسور اسکنر اثر انگشت در زیر شیشه صفحه نمایش استفاده شود.

عکس های بسیار زیادی از طراحی گلکسی اس 8 (و نسخه بزرگتر یعنی گلکسی اس 8 پلاس) منتشر شده است؛ اما از آنجایی که نسخه استاندارد گلکسی S8 نیز دارای صفحه نمایش منحنی است، مشخص شده که نسخه Edge در کار نخواهد بود. علاوه بر این، حاشیه های بالا و پایین گوشی کمتر می شوند. این موضوع، به کمپانی این امکان را می دهد تا سامسونگ یک صفحه نمایش بزرگتر را در یک سطح کوچکتر قرار دهد.

در واقع، با توجه به ابعاد گوشی که اخیرا مشخص شده، معلوم شد که سامسونگ گلکسی S8 تنها چند میلی متر پهن از گلکسی S7 است و دارای صفحه نمایش 5.7 اینچی خواهد بود. گلکسی S8 پلاس نیز دارای صفحه نمایش بزرگ 6.3 اینچی است که نشان می دهد نسبت به گلکسی S7 Edge کمی پهن تر و بلند تر است، این موضوع باعث می شود این گوشی چشمگیرتر باشد.

وقتی به پشت گوشی نگاه کنیم، به نظر می رسد که مکان ماژول فلش و لیزر فوکوس خودکار تغییر کرده است. به جای این که مانند دستگاه های قبل سامسونگ در کنار و یا زیر دوربین قرار بگیرند، ماژول بالای دوربین است که مسلما کمی عجیب به نظر می رسد. ما هنوز عکسی از لبه های گوشی ندیده ایم، بنابراین سخت است که بخواهیم بگوییم دکمه های تنظیم ولوم و دکمه پاور در کجا قرار دارند؛ اما به نظر نمی رسد که تغییرات زیادی برروی این قسمت اعمال شود.

Galaxy-S8-Front-Panels-400x477

باتری سامسونگ گلکسی S8

هنوز صحبت زیادی درباره باتری گلکسی اس 8 نشده است؛ اما با توجه به مسئله ای که سامسونگ با گلکسی نوت 7 داشت، می توانید خاطر جمع باشید که کمپانی باتری این گوشی را بیش از تمامی گوشی های هوشمندی که تاکنون تولید کرده مورد آزمایش و بررسی قرار خواهد داد. همچنین ال جی نیز اعلام کرده که باتری روی گوشی ال جی جی 6 به هیچ عنوان بیش از حد داغ نمی شود و منفجر نخواهد شد. آنها با قرار دادن لوله های حرارتی درون دستگاه، این امکان را می دهد تا گرما از نقاط خطرناک دور نگه داشته شود.

در حالی که هیچ صحبتی از اینکه سامسونگ نیز درحال انجام همین کار برروی گلکسی S8 است، نشده؛ اما به نظر می رسد که آنها نیز از همین روش استفاده می کنند. آخرین چیزی که سامسونگ نیاز دارد یک حادثه دیگر مانند گلکسی نوت 7 است. دو فراخوانی اخیر بیش از 2 میلیارد دلار برای سامسونگ هزینه داشت و همچنین باعث ضربه بزرگی به نام تجاری آنها شد.

تا جایی که می دانیم این موضوع نیز یک راز بزرگ است. با این حال، گزارشی منتشر شده که ادعا می کند گلکسی اس 8 دارای یک باتری 4200 میلی آمپری خواهد بود. اگر این موضوع صحت داشته باشد یک ارتقا و پیشرفت عظیم نسبت به گلکسی اس 7 صورت گرفته، به خصوص زمانی که متوجه می شویم گلکسی S8 تقریبا اندازه ای مشابه با S7 دارد، مگر این که سامسونگ به دنبال یک دستگاه ضخیم تر از نظر حجم باشد. این موضوع زمانی بیشتر به حقیقت نزدیک تر می شود که متوجه شویم مشکل نوت 7 به دلیل نبود فضای کافی برای باتری بود و ظرفیت بیش از حد، بالای آن بوده است.

Samsung-Galaxy-S7-Gold-AH-NS-battery-1600x1067

مشخصات سامسونگ گلکسی S8

اطلاعاتی که اخیرا منتشر شده نشان می دهد که گلکسی اس 8 دارای یک صفحه نمایش 5.7 اینچی و گلکسی اس 8 پلاس دارای یک صفحه نمایش 6.3 اینچی خواهد بود. جای تعجبی هم نیست که هر دوی آنها نیز دارای پنل های Super AMOLED Quad HD خواهند بود. تغییری که اینجا رخ داده، این است که سامسونگ تصمیم گرفته تا به جای Pentile از پیکسل های RGB استفاده کند.

با Pentile شما به یک سیستم RGBG نگاه خواهید کرد، یعنی در آن جا دو پیکسل سبز به ازای هر پیکسل آبی و قرمز وجود خواهد داشت. با RGB، از هر کدام یکی خواهید داشت. ظاهرا همه این ها به VR مربوط می شود و بایستی آن را کمی بیشتر برای کاربران بهبود بخشید.

سامسونگ گلکسی S8

تا حد زیادی انتظار می رود سامسونگ اولین استفاده کننده از آخرین پردازنده و پرچمدار کوالکام یعنی اسنپدراگون 835 باشد. به یاد داشته باشید که سامسونگ از تولیدکنندگان اسنپدراگون 835 است، پس منطقی است که سامسونگ از آنها بر روی پرچمدار خود استفاده کند. البته اگر همه چیز درست پیش رود، اسنپدراگون 835 در ایالات متحده و دیگر بازارها ارائه خواهد شد.

در سال 2017، شایعاتی مبنی بر استفاده از اگزینوس 8895 برای گلکسی S8 و گلکسی اس 8 پلاس به گوش می رسید. تراشه اگزینوس 8895 با Mali-G71 استفاده می شود، چیزی که هم اکنون در هواوی میت 9 قرار دارد. البته که اسنپدراگون 835 با Adreno 540 GPU خواهد آمد.

همچنین شایعه شده است که سامسونگ یک رم 6 گیگابایتی درون سامسونگ گلکسی S8 قرار داده و این گوشی دارای حافظه 64 گیگاباتی (مثل نوت7) و جای کارت حافظه microSD خواهد بود. همچنین امکان دارد که سامسونگ یک مدل 128 گیگاباتی نیز داشته باشد. به هر حال در سال های اخیر حافظه اضافی SKU به خوبی برای سامسونگ کار نکرده و آنها نیز تصمیم گرفته اند تا پرچمدار خود را با یک حجم ذخیره سازی راهی بازار کنند.

بیکسبی در گلکسی S8

سامسونگ گلکسی S8

اخیرا شایعاتی نیز منتشر شده که سامسونگ یک دستیار صوتی هوشمند اختصاصی به گلکسی S8 اضافه خواهد کرد. به عنوان جانشین S Voice، بیکسبی قدرتمندتر خواهد بود. همچنین ممکن است عملکرد بهتری نسبت به دستیار های صوتی شخصی که این روزها استفاده می شود مانند الکسا، دستیار گوگل، سیری و کورتونا داشته باشد.

البته، از آنجایی که یک موتور جستجوی قوی و دانشی بالا در اختیار دستیار گوگل است، به نظر نمی رسد که به اندازه چیزی که گوگل دارد، باهوش باشد.؛اما با توجه به شایعات، ممکن است بتوان بیکسبی را در دوربین نیز برای انجام کارهای مختلفی مانند جستجوی تصویر، به کار گرفت.

بیسکبی محصول Viv است که سامسونگ سال گذشته آن را خریداری کرد. Viv به خاطر سرویس های خوب یک دستیار AI محبوب بود. به نظر می رسد سامسونگ قصد دارد تا با قدرت خود کمک کند تا بیکسبی با دیگر رقبا وارد رقابت شود و عملکرد خوبی در گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس داشته باشد.

تاریخ انتشار گلکسی S8

Samsung-Logo-2016-AH-14

درحال حاضر، تاریخ های زیادی درباره زمان انتشار سامسونگ گلکسی S8 و گلکسی اس 8 پلاس اعلام شده است؛ اما بیشترین شایعات مشترک، مبنی بر این بود که این دو دستگاه در دو رویداد متفاوت در آوریل معرفی خواهند شد و ماه بعد از آن نیز در دسترس عموم قرار خواهند گرفت. اگر این شایعات صحت داشته باشند، بر خلاف گلکسی S7 و S6، این گوشی ها در کنگره جهانی موبایل که در تاریخ 27 فوریه برگزار می شود، معرفی نخواهند شد.

البته، تا زمانی که سامسونگ دعوتنامه رسمی را منتشر نکند، نمی توان تاریخ دقیق را فهمید؛ اما هنوز هم برخلاف کمپانی های دیگر مانند ال جی، هوآوی و سونی که برای معرفی گوشی های هوشمند خود در کنگره جهانی موبایل دعوتنامه ارسال کرده اند، سامسونگ صحبتی در این باره نکرده است.

در سال های گذشته، سامسونگ قادر به انتشار پرچمدار های خود در سراسر جهان، در همین زمان بود. انتظار می رود که این اتفاق امسال نیز برای سامسونگ گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس نیز رخ دهد. احتمالا این دو دستگاه در تاریخی مشابه در کره جنوبی، ایالات متحده آمریکا، بریتانیا و دیگر بازار های کلیدی منتشر شده و چند هفته بعد از آن نیز در سایر بازار های جهانی ارائه خواهند شد. هم اکنون در شایعات منتشر شده، چیزی درباره قیمت گذاری گفته نشده است؛ اما انتظار می رود که قیمت این گوشی چیزی در حدود گلکسی S7 و S7 Edge یا کمی گران تر باشد.

قاب سامسونگ گلکسی S8

MobileFun-Olixar-Flexishield-Samsung-Galaxy-S8-Case-Black

چیزی که تاکنون در اطلاعات لو رفته دیده ایم، نشان می دهد که سامسونگ گلکسی S8 و گلکسی اس 8 پلاس قاب ها و کیس های مشابه ای دارند. با توجه این اخبار به نظر می رسد که دو دستگاه خیلی به هم شبیه هستند. گرچه که اخبار لو رفته ای که از Mobile Fun منتشر شده نشان می دهد که ممکن است ماژول دوربین فلش و لیزر فوکوس خودکار را در سمت چپ و یا راست دوربین به جای بالای آن قرار دهد.

کلید های تنظیم کننده ولوم و چیزی که ممکن است دکمه پاور باشد در یک سمت قرار گرفته و دکمه سوم نیز در سمت دیگر قرار دارد. برخی حدس می زنند که این دکمه ممکن است برای بیکسبی باشد؛ بنابراین اگر این موضوع نیز صحت داشته باشد. شما می توانید با فشار دادن دکمه با بیکسبی صحبت کنید.

نتیجه گیری

اگر معلوم شود که سامسونگ در واقع قصد دارد کنگره جهانی موبایل را ندید بگیرد و معرفی این دو دستگاه را در سال جاری به زمانی بعد موکول کند، پس ما تا قبل از انتشار و پرده برداری از دستگاه زمان زیادی داریم که باعث انتشار شایعات بیشتری می شود. ما در حال حاضر چیز های زیادی درباره این دستگاه می دانیم یا حداقل فکر می کنیم که می دانیم.

برای مثال، موضوع بزرگ تر بودن صفحه نمایش در سال جاری، بزرگتر بودن باتری و خیلی اطلاعات دیگر که از شایعات و اخبار لو رفته به دست آمده است. با این حال هنوز خیلی جزئیات وجود دارد که ما نمی دانیم و یا ممکن است اطلاعات غلطی داشته باشیم. همه ما بایستی تا زمانی که DJ Koh مدیر بخش موبایل سامسونگ در یکی از شهرهای بارسلونا، لندن، نیویورک و یا هرجای دیگری که نشستی رخ می دهد از دستگاه جدید این تولید کننده کره ای پرده برداری کند، منتظر بمانیم. (با کلیک کردن بر روی تصاویر زیر آنها را در اندازه واقعی خود ببینید)

منبع:phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر