;
coinex

بررسی کروم بوک پرو سامسونگ

کروم بوک پرو سامسونگ

اگر به یاد داشته باشید شرکت سامسونگ در طول کنفرانس مطبوعاتی خود در نمایشگاه CES 2017 از کروم بوک پرو خود رونمایی کرد. این لپ تاپ به صفحه نمایش 12.3 اینچی مجهز است که دارای سیستم عامل کروم است. کروم بوک پرو سامسونگ در واقع اولین لپ تاپ جهان با سیستم عامل کروم است. امروز در تکرا قصد داریم که به بررسی این لپ تاپ بپردازیم. در ادامه با تکرا همراه باشید.

طراحی صنعتی

کوم بوک پرو سامسونگ یک لپ تاپ تاشو مجهز به سیستم عامل کروم گوگل است که با شیوه خاصی طراحی شده است. طراحی این دستگاه بسیار شبیه به تبلت گلکسی تب پرو اس بوده که دارای سیستم عامل ویندوز 10 است. لبه های گرد و ضخامت کلی دستگاه بسیار متمایز است که حسی شبیه به گوشی های هوشمند گلکسی سامسونگ را به کاربر می دهد. وزن این دستگاه 1.08 کیلوگرم است که از دسته لپ تاپ های سبک وزن به شمار می آید، وزن کم این کروم بوک باعث بر حمل آسان و بدون دردسر شده است.

چند حالت بودن کروم بوک پرو سامسونگ

samsung-chromebook-pro-review_001

samsung-chromebook-pro-review_019

از آنجا که کروم بوک پرو سامسونگ دارای قابلیت 360 درجه ای است، می توان از آن به عنوان یک تبلت مجهز به سیستم عامل کروم استفاده کرد. طراحی بدون نقص دستگاه باعث بر این شده در حالت تبلت حمل و استفاده آن راحت باشد، همچنین ضخامت کم دستگاه باعث بر افزایش محبوبیت آن میان کاربران شده است.

این کروم بوک در حالت های مختلف قابل استفاده است که در تصاویر پیدا است، البته در حالت ایستاده صفحه کلید آن عیرفعال می شود و باید از ویژگی تاچ آن استفاده کرد.

samsung-chromebook-pro-review_021

صفحه کلید و پد لمسی

نمایشگر، صفحه کلید و پد لمسی از اجزای مهم دستگاه های قابل حمل است که تجربه کار کردن با پی سی را برای کاربر به ارمغان می آورد. صفحه کلیذ این کروم بوک در اندازه مناسبی طراحی شده و تمامی جزئیات و استانداردهای گوگل برای یک کروم بوک تمام عیار در آن رعایت شده است. فاصله بین هر کلید تقریبا 1 میلی متر است که عمدتا برای کاربر مناسب است.

samsung-chromebook-pro-review_003

اندازه پد لمسی 100 در 55 میلی متر است که به اندازه کافی در زمان کار کردن بزرگ بوده و پاسخگوی نیاز کاربران است. البته لازم به ذکر است که پدهای لمسی بزرگتر از این اندازه هم در لپ تاپ های دیگر موجود است.

پورت ها

در هر لپ تاپی وجود پورت ها یک نیاز اساسی است که باید استاندارهای تعریف شده در آن وجود داشته باشد. در کروم بوک پرو سامسونگ پورت USB با ارتفاع مناسبی تعبیه نشده و در عوض دو کانکتور USB C با سرعت 5 گیگابر بر هر ثانیه وجود دارد. علاوه بر این پورت 3.5 میلی متر برای خروجی صدا و استفاده از هدفون در این دستگاه تعبیه شده است. در قسمت طرفین دکمه فیزیکی پاور و کنترل صدا وجود دارد که در قسمت راست دستگاه قرار گرفته است.

samsung-chromebook-pro-review_013

samsung-chromebook-pro-review_007 (1)

قلم استایلوس: اولین کروم بوک مجهز به این فلم

samsung-chromebook-pro-review_009

کروم بوک پرو سامسونگ به قلم استایلوس مجهز شده که در شیار سمت راست دستگاه قرار می گیرد. قلم این دستگاه مانند گوشی هوشمند گلکسی نوت 5 عمل می کند، با فشار دادن آن می توان قلم از از جایگاه خود خارج کرده و از آن به راحتی استفاده کرد. در زمان خارج شدن قلم از شاسی، برنامه ویرایشگر متن به صورت استارتاپ اجرا می شود، این ویژگی سرعت کار کردن با آن را بهبود می دهد.

قلم استایلوس این کروم بوک به اندازه کافی بزرگ بوده و به لطف سطح صاف آن کاربر در زمان استفاده خسته نخواهد شد. کشیدن و نوشتن با این قلم لذت بخش است.

اسپیکرها

samsung-chromebook-pro-review_023

در قسمت زیرین کروم بوک سامسونگ دو اسپیکر وجود دارد که مناسب و معقول هستند؛ اما قدرت لازمه را برای ارائه یک صدای فوق العاده ندارند. اگر شما با این کروم بوک قصد داشته باشید در محیط آرامی به تماشای فیلم بپردازید کیفیت خوبی را به شما می دهد، این اسپیکرها در هر زمانی پاسخگوی نیاز کاربران نیست.

صفحه نمایش

samsung-chromebook-pro-review_017 (1)

شرکت سامسونگ معمولا نمایشگرهای باکیفیتی را در دستگاه های خود ارائه می دهد. این شرکت در کروم بوک خود یک صفحه نمایش 12.3 اینچی را با وضوح 2440 در 1600 پیکسل ارائه داده که جنس آن از نوع IPS LCD است. این صفحه نمایش اندازه معقولی را دارد و در استفاده از حالت های مختلف هیچ مشکلی ندارد. اگر مشغول به تماشای فیلم باشد یا به جستجو در اینترنت بپردازید، کاربرد صفحه نمایش برای شما تفاوت نخواهد داشت.

صفحه نمایش فوق رنگ ها را غنی نشان می دهد، به خصوص در حالت روشنایی حد متوسط، همه چیز به واضحی در آن پیدا است. روشنایی این صفحه نمایش 553 نیت بوده که رقم خوبی است. کاربران می توانند در خارج از محیط داخلی بهترین بهره را در زمان کار کردن با این کروم بوک ببرند.

نرم افزار

کروم بوک پرو سامسونگ دارای میزیت های بسیاری است، سهولت استفاده از آن و همچنین امنیت آن نسبت به مدل های قدیمی افزایش یافته است. گوگل در طی سه ماهه آخر سال 2016 میلادی آزمایش های مخلفی را برای اجرای برنامه های اندرویدی روی سیستم عامل کروم انجام داد.

کروم بوک ها دارای محیط ساده و امنی هستند، علت امن بودن کروم بوک ها این است که امکان نصب هر اپلیکیشنی در آن وجود ندارد و قابلیت های آفلاین آن محدود شده است. در گذشته مشکلات بسیاری در دستگاه های کروم وجود داشت، گوگل تلاش بسیاری را برای رفع مشکلات این سیستم عامل کرد و اکنون اپلیکیشن های اندرویدی در کروم بوک ها اجرا می شود.

تفاوت اصلی بین یک کروم بوک و رایانه شخصی این است که نمی توان به هر برنامه ای دسترسی پیدا کرد، اما شرکت گوگل در حال حل کردن این مشکلات است و تاکنون اپلیکیشن های بسیاری را با کاربردهای مختلف مانند ویرایش ویدیو برای سیستم عامل خود منتشر کرده است.

عملکرد با قیمت اعلام شده

این بحث روشن است که کروم بوک ها برای رقابت سخت افزاری به بازار عرضه نشده اند؛ اما عملکرد خوبی را هم در زمان پردازش دارند. کروم بوک پرو سامسونگ دارای پردازنده Intel Core m3-6Y30 بوده که دقیقا همان پردازنده موجود در گلکسی تب پرو اس است. این پردازنده در کنار رم 4 گیگابایتی عملکرد پردازشی خوبی را به ارمغان آورده است. لازم به ذکر است که پردازنده نام برده شده قادر به اجرای سیستم عامل ویندوز 10 مایکروسافت بوده که فاقد هر مشکل پردازشی خواهد بود.

حافظه داخلی این کروم بوک 32 گیگابایت بوده که امکان ارتقا آن با کارت حافظه میکرو اس دی وجود دارد. شرکت ساندیسک کارت حافظه 200 گیگابیتی را با قیمت 70 دلار به بازار عرضه کرده که شاید گزینه مناسبی برای حافظه جانبی این کروم بوک باشد. همچنین سامسونگ هم کارت حافظه 128 گیگابایتی را با قیمت 45 دلار ارائه داده است.

samsung-chromebook-pro-geekbench

حمع بندی

کروم بوک پرو سامسونگ 549 دلار قیمت دارد که یک تجربه عالی را در زمان کار کردن با سیستم عامل کروم به کاربر می دهدو طراحی فوق العاده زیبای آن هم هر سلیقه را جذب می کند. از مزیت های این دستگاه می توان به توانایی اجرای اپلیکیشن های اندرویدی اشاره کرد، البته شرکت گوگل قصد دارد که اپلیکیشن های خود را برای کروم بوک گسترش دهد.

این لپ تاپ یا کروم بوک عملکرد خوبی را در بخش پردازشی دارد و کاربران احساس ضعف این دستگاه را در زمان استفاده حس نخواهند کرد. اگر قصد خرید یک کروم بوک را دارید کروم بوک پرو سامسونگ برای شما گزینه خوبی است، چراکه هم دارای مشخصات افزاری نسبتا بالایی است و هم قیمت آن با وجود ویژگی هایی مانند قلم استایلوس و چرخش 360 درجه ای مناسب و معقول است.

.

منبع: Ubergizmo

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    بسیار خوب توضیح دادین. خیلی به دردم خورد.
    ممنون از شما بابت سایت خوب و پر محتوایی که دارین.
    باز هم تشکر.

    پاسخ

    خوشحالیم که مطلب رو پسندیدین دوست عزیز

    پاسخ