;
coinex

هاست چیست و یک هاست خوب چه ویژگی هایی دارد؟

هاست چیست و یک هاست خوب چه ویژگی هایی دارد؟

آیا می دانید هاست چیست و یک هاست خوب چه ویژگی هایی دارد ؟ پس در ادامه این مقاله آموزشی با ما همراه باشید.

منظور از هاست (web hosting) فضایی است که داخل اینترنت در اختیار وب سایت ها قرار می گیرد تا کاربران توسط آن فضا قادر باشند وب سایت خود را راه اندازی و در اختیار عموم کاربران اینترنت قرار دهند. اگر بخواهیم هاست را بهتر برای شما توضیح دهیم، می بایست چند مثال برای شما طرح کنیم.

تصور کنید که تصمیم دارید یک نرم افزار بر روی کامپیوتر شخصی خود راه اندازی کنید و از آن نرم افزار برای انجام یک کار خاص استفاده کنید، درواقع وقتی که شما یک نرم افزار بر روی کامپیوتر شخصی خود راه اندازی می کنید فقط خودتان قادر هستید از آن نرم افزار استفاده کنید و کاربران دیگر در سرتاسر جهان به داخل آن دسترسی ندارند. حالا بیاید و تصور کنید که هر وب سایت هم توسط یک نرم افزار راه اندازی و مدیریت می شود، اما این نرم افزار یعنی سایت، داخل اینترنت قرار می گیرد تا تمام کاربران اینترنت قادر باشند از آن وب سایت استفاده کنند، در واقع هاست نیز یک قسمت از یک کامپیوتر همیشه روشن و متصل به اینترنت است که مدیران سایت ها، نرم افزار های راه اندازی سایت را بر روی هاست نصب می کنند و سایت خود را بر روی هاست راه اندازی می کنند تا به واسطه این که آن کامپیوتر به صورت 24 ساعته به شبکه جهانی اینترنت متصل است، وب سایت آن ها نیز به صورت 24 ساعته در تمام نقلط جهان در دسترس باشد؛ بنابراین هاست یا فضای میزبانی یکی از اصلی ترین ارکان راه اندازی وب سایت محسوب می شود که از اطلاعات وب سایت ها داخل هاست نگهداری می کند.

بنابراین تمام وب سایت هایی که شما در طول روز با آن ها سرو کار دارید، همه و همه در حال استفاده از یک هاست هستند. برخی از وب سایت ها، از هاست های معمولی استفاده می کنند و برخی دیگر از وب سایت های بزرگ نیز در حال استفاده از هاست های قدرتمند و پرظرفیت هستند؛ اگر هنوز متوجه نشده اید که هاست چیست و یک هاست چطور کار می کند لطفا ویدیو هاست چیست را مشاهده کنید:

یک هاست خوب و مناسب چه ویژگی هایی دارد؟

1. یک هاست خوب آپ تایم یا پایداری بالایی دارد

آپ تایم یا پایداری در واقع به معنای میزان در دسترس بودن هاست در طول 365 روز از سال است. شاخصه آپ تایم برای سنجش میزان روشن بودن یک هاست یا سرور در طول سال ساخته شده است و با یک عدد خاصی تعیین می شود. در واقع یک هاست با کیفیت و خوب همیشه و در اکثر لحظات سال در دسترس است. برای گوگل و سایر موتور های جستجو خیلی اهمیت دارد که یک سایت بیشترین میزان آپ تایم یا پایداری را داشته باشد و زمانی این خواسته محقق می شود که شما یک هاست مطمئن و با کیفیت برای وب سایت خود خریداری کنید.

آپ تایم یک هاست خوب معمولا 99 درصد در طول سال است. بنابراین در هنگام خرید هاست وقتی که می بینید آپ تایم یک هاست 99 درصد در سال تعیین شده است، این به این معناست که آن شرکت احتمالا 3.5 روز قطعی را داخل سرورهای خود پیش بینی کرده و ممکن است قطعی های لحظه ای داخل آن هاست وجود داشته باشد، که البته کاملا منطقی نیز هست. در واقع یک هاست خوب بین 99 درصد تا 99.9 درصد در طول سال پایداری دارد؛ اما دقت کنید که آپ تایم 100 درصد داخل سرویس های هاست اشتراکی، فقط یک شعار تبلیغاتی است و شما باید آگاه باشید که یک هاست اشتراکی به دلیل پرجمعیت بودن هیچ موقع پایداری 100 درصد ندارد.

2. یک هاست خوب سرعت بالایی دارد

پس از آپ تایم، یک هاست خوب باید همیشه سرعت بالایی داشته باشد تا بازدیدکنندگان از وب سایت شما قادر باشند با بیشترین سرعت ممکن صفحات وب سایت شما را مرور کنند، سرعت وب سایت هم یکی از اصلی ترین شاخصه هایی است که گوگل و سایر موتورهای جستجو اهمیت بسیار زیادی برای آن قائل هستند، سرعت هاست به اندازه ای حائز اهمیت است که موتورهای جستجو معمولا وب سایت های پرسرعت تر را در صدر نتایج جستجو قرار می دهند. معیارهای بسیار زیادی باعث می شود که یک هاست پرسرعت باشد که چند مورد از آن ها را در اینجا برای شما شرح می دهیم:

  • استفاده از سخت افزارهای با کیفیت در سرور ها
  • استفاده از هارد های SSD پرسرعت
  • استفاده از وب سرور های سریع و بهینه
  • میزبانی از تعداد سایت های نسبتا معقول نسبت به ظرفیت سرور
  • استفاده از سیستم های کنترل منابع در هاست
  • نزدیک بودن موقعیت سرور به مکان بازدیدکننده

تمام موارد بالا در تعیین سرعت نهایی یک هاست تاثیر گذار هستند، پس قبل از خرید هاست به موارد گفته شده بالا دقت کنید تا قادر باشید پرسرعت ترین هاست را برای خود خریداری کنید.

3. از یک هاست خوب همیشه بکاپ گیری می شود

مبحث امنیت نگهداری اطلاعات داخل سرویس های هاست، همیشه از دوجنبه قابل بررسی است، یک قسمت از تامین امنیت مربوط می شود به امنیت کلی سرور ها در شرکت های هاستینگ، که اگر با شرکت های باتجربه در این زمینه کار کنید معمولا آن شرکت ها به واسطه تجربه ای که در این زمینه دارند، امنیت هاست ها را به بهترین حالت ممکن تامین می کنند و قسمت دوم امنیت مربوط است به آپدیت بودن سیستم مدیریت محتوای وب سایت و استفاده از افزونه های معتبر و قانونی که مدیران سایت ها باید آن ها را همیشه رعایت کنند، اما مسئله بکاپ گیری از هاست، یک مسئله بسیار حیاتی و مهم است و شما باید از شرکت هایی هاست خریداری کنید که حتما از سرویس ها بکاپ گیری انجام بدهند تا اگر یک موقع وب سایت شما با مشکلات جدی مواجه شد، شرکت هاستینگ قادر باشد بکاپ های قدیمی هاست شما را بازگردانی کند تا وب سایت شما به حالت اولیه خود باز گردد و از نابودی تمام زحمات شما جلوگیری شود.

4. یک هاست خوب، پشتیبانی خوبی هم دارد

پشتیبانی از سرویس های هاست و دامین، همیشه جزء اصلی ترین مسائلی است که باعث می شود مدیران سایت ها، یک هاست خریداری کنند و به دلیل عدم رضایت از کیفیت پشتیبانی آن شرکت، آن هاست را ترک نموده و اقدام به خرید هاست دیگری کنند، در واقع اگر شما تازه کار هستید یا حتی مدیر یک وب سایت بزرگ هستید، مسئله پشتیبانی یکی از پر اهمیت ترین مسائل در انتخاب هاست و شرکت هاستینگ محسوب می شود، شما باید از شرکت هایی هاست تهیه کنید که یک پشتیبانی منظم و پاسخگو داشته باشند تا در زمان مواجهه با مشکل، آن شرکت مشکلات شما رو سریعا پیگیری و رفع کنند، اصلی ترین راه دریافت پشتیبانی از شرکت های رسمی و معتبر از طریق ارسال تیکت پشتیبانی است و شرکت های هاستینگ خوب معمولا در کوتاه ترین زمان ممکن به تیکت های پشتیبانی پاسخ می دهند، بنابراین دقت کنید که با تبلیغات هایی مثل: پشتیبانی 24 ساعته تلفنی، پشتیبانی 24 ساعته چت، پشتیبانی 24 ساعته تلگرام و … دچار انتخاب های اشتباه نشوید، زیرا یک شرکت هاستینگ بزرگ و معتبر به هیچ عنوان از راه های غیر رسمی و غیر کتبی از مشتریان خود پشتیبانی نمی کند.

5. یک هاست خوب، قیمت معقولی دارد

مسئله قیمت هاست یکی از اصلی ترین مسائلی است که همیشه کاربران را در انتخاب یک هاست مناسب دچار شک و تردید می کند، عوامل بسیار زیادی در قیمت نهایی یک هاست تاثیر گذار هستند که تا امروز از دیدگاه بسیاری از کاربران اینترنت پوشیده است، بنابراین در هنگام خرید هاست توجه داشته باشید که شرکت های حرفه ای سیاست های قیمت گذاری واضح و مشخصی دارند و بر اساس آن ها قیمت های خود را تعیین می کنند، اما برخی از موارد تاثیر گذار در قیمت نهایی هاست را در زیر به شما معرفی می کنیم:

  • قیمت سخت افزار های سرور و نوع دیتاسنتر.
  • قیمت لایسنس های نرم افزاری مانند سی پنل و کلاد لینوکس.
  • قیمت ارز در آن بازه زمانی که اقدام به خرید می کنید.
  • وسعت و تعداد کارمندان شرکتی که از آن هاست خریداری می کنید.
  • هزینه های دولتی و مالیات بر ارزش افزوده.

همه موارد بالا، و البته بسیاری از موارد دیگر باعث می شود که قیمت هاست در وب سایت برخی از شرکت های ارائه دهنده این خدمات دارای تفاوت بسیار زیادی باشد، بعضی از شرکت هاست ارزان ارائه می کنند و برخی دیگر هاست های گران قیمت و برخی نیز سرویس های خود را با قیمت متعادل و منطقی ارائه می کنند، اما قبل از خرید هاست همیشه به این نکته توجه کنید که اگر یک شرکت با مطلوب ترین امکانات قرار باشد از وب سایت شما میزبانی کند و پشتیبانی نسبتا مناسبی هم در طول شبانه روز برای شما فراهم کرده باشد تا یک هاست با کیفیت به شما ارائه دهد و آن شرکت بخواهد هر ماه فقط 6 هزارتومان از شما هزینه دریافت کند، یعنی به میزان قیمت یک کارت شارژ که هر ماه برای تلفن همراه خود خریداری می کنید، قیمت این هاست برای یکسال حتما بیشتر از 60 هزاتومان خواهد بود، با درنظر گرفتن این مثال ساده و منطقی شما قادر هستید یک میزبان با کیفیت و مناسب برای وب سایت خود انتخاب کنید.

شرکت میزبان فا با ارائه سرویس های شگفت انگیز هاستینگ در دوره های ماهانه، سه ماهه، شش ماهه و دوازده ماهه، قادر شده است، لذت تجربه کیفیت و پایداری یک هاست خوب و با کیفیت را برای مشتریان خود به ارمغان آورد، این شرکت حتی سرویس های خود را با تست رایگان 30 روزه به مشتریان ارائه می دهد تا مشتریان قادر باشند با اطمینان کامل نسبت به خرید هاست مورد نظر خود اقدام کنند.

هاست لینوکس پرسرعت

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر