;
coinex

اسپیس ایکس پرتاب فالکون 9 را ثانیه هایی پیش از آغاز، کنسل کرد!

اسپیس ایکس پرتاب خود را ثانیه هایی پیش از آغاز کنسل کرد

اسپیس ایکس قرار بود، دیروز موشک خود را از مجتمع پرتاب ۳۹ پایگاه فضایی کندی به فضا پرتاب کند؛ اما این پرتاب به دلیل برخی مسائل فنی که وجود داشت، حداقل تا 24 ساعت به تاخیر افتاد.

ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت اسپیس ایکس در توییتی، نوشت: “تمامی (بخش های) سیستم به خوبی کار می کند، به جز سیستم هیدرولیک موتور مرحله فوقانی موشک، اگر این تنها مساله مورد بحث باشد، پرتاب خوبی خواهیم داشت؛ اما باید مطمئن شویم این نشانه ای از مشکلی مهمتر نیست.”

ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت اسپیس ایکس در توییتی، نوشت:

تنها 13 ثانیه از شمارش معکوس پرتاب موشک فالکون 9 باقی مانده بود که پرتاب آن متوقف شد. مهندسان شرکت، دقایقی قبل از پرتاب متوجه مشکل سیستم تراست مرحله دوم موشک شده بودند. به این ترتیب، تنها ثانیه هایی قبل از پرتاب موشک، یکی از اپراتورهای پرتاب از طریق بلندگو اعلام کرد که پرتاب متوقف شود.

گفته می شود تلاش بعدی برای پرتاب فالکون 9 بامداد امروز ساعت 9:30 بامداد (وقت شرقی آمریکا-18 به وقت تهران)، انجام خواهد شد.

این پرتاب قرار بود، نخستین ماموریت اسپیس ایکس از مجتمع پرتاب ۳۹ پایگاه فضایی کندی باشد. هدف این ماموریت بسیار مهم، تامین محموله های خدمه ایستگاه فضایی و تجهیزات آزمایشگاه های آن بود.

این ماموریت همچنین، نخستین ماموریت اسپیس ایکس پس از انفجار سکوی پرتاب موشک فالکون ۹ در سپتامبر سال گذشته است. در سانحه ۱ سپتامبر موشک فالکون ۹ بر روی سکوی پرتاب خود در پایگاه هوایی کیپ کاناورال، فلوریدا منفجر شد. قرار بود این موشک محموله ۲۰۰ میلیون دلاری فیسبوک، یعنی ماهواره‌ ارتباطی آموس ۶ را به مدار پایین زمین ببرد؛ اما انفجار موشک فالکون ۹ همه برنامه ها را تغییر داد.

.

منبع: theguardian

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر