;
coinex

ناسا، امروز خبر مهمی در مورد سیارات فراخورشیدی اعلام خواهد کرد

ناسا امروز خبر مهمی در مورد سیارات فراخورشیدی اعلام خواهد کرد
آژانس ملی هوانوردی و فضایی ایالات متحده آمریکا، ناسا، قصد دارد در کنفرانس امروز، اطلاعیه ای را در مورد اکتشافات جدید در سیارات فراخورشیدی اعلام کند. این کنفرانس امروز ساعت 13 به وقت شرقی (21:30 به وقت تهران) در مقر اصلی ناسا در واشنگتن برگزار خواهد شد.

ناسا، اوایل ماه جاری اعلام کرد، تلسکوپ فضایی اسپیتزر این آژانس فضایی موفق به شناسایی تشعشعاتی در لایه خارجی ستاره ای به نام HAT-P-2 شده است.

دانشمندان گمان می کنند، این سیاره فراخورشیدی (سیاراتی که فراتر از منظومه شمسی ما قرار دارند) با نزدیک شدن به ستاره مادر خود، موجب ایجاد این ارتعاشات می شود.

جولین دی ویت، از موسسه تکنولوژی ماساچوست در این مورد می گوید: “درست در زمان روز ولنتاین ۱۴ فوریه (۲۵ بهمن) ما موفق به کشف، نخستین نمونه از سیاره ای شدیم که به نظر می رسید، موجب رفتاری شبیه تپش قلب در ستاره مادر خود می شود.”

ناسا اعلام کرده، در هنگام برگزاری کنفرانس امکان پاسخگویی به سوالات عموم را فراهم کرده است. به این ترتیب، عموم مردم می تواند با هشتگ #askNASA در توییتر از دانشمندان ناسا پاسخ سوالات خود را دریافت کنند.

دانشمندان ناسا همچنین پس از کنفرانس، امکان پاسخگویی به سوالات کابران شبکه اجتماعی ردیت را از طریق بخش مشهور AMA (هر چیزی از من بپرس) را از ساعت 15 به وقت شرقی (23:30) خواهند داشت. گفتنی است، اکتشافات جدید ناسا با شروع کنفرانس در نشریه آنلاین”Nature” منتشر خواهد شد.

علاقه‌مندان به نجوم همچنین امکان مشاهده آنلاین کنفرانس از طریق لایو استریم وب سایت رسمی ناسا را خواهند داشت.

.

منبع: express

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر