;
coinex

چرا گوگل باید پیکسل واچ مبتنی بر اندروید ویر خود را تولید کند؟!

چرا گوگل باید پیکسل واچ مبتنی بر اندروید ویر خود را تولید کند؟!

گوگل با تولید ساعت هوشمند اندرویدی پیکسل واچ می تواند در این زمینه از رقبای خود پیشی بگیرد.

من به تازگی یک هفته را با نسخه 2.0 نرم افزار اندروید ویر بر روی دوساعت مختلف سپری کرده‌ام و آن چه من در این مدت متوجه شدم این است که هر دوی این ساعت‌ها تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. ساعت‌های مچی اندروید ویر مختلفی وجود دارند که می‌توانید از بینشان انتخاب راحتی داشته باشید و بسیاری از آنان توانایی ارتقا به نسخه 2.0 اندروید ویر را دارا هستند؛ اما مشکل اینجاست که هیچ کدام از این ساعت های هوشمند اندرویدی گل سرسبد این ساعت‌ها نیست.

شکی نیست که تعداد زیاد و متنوعی از انواع تلفن‌های اندرویدی وجود دارد؛ اما بین سالهای 2010 تا 2015، گوگل سری تلفن‌های نکسوس را ارائه داد -در سال 2016، این شرکت اولین نسخه موبایل تمام طراحی شده توسط خود را منتشر کرد، پیکسل (the Pixel)- تا ثابت کند هرساله، تمام فکر و ذکر این شرکت ارائه بهترین تجربه اندرویدی به کاربرانش بوده است. پس این ایده کاملا منطقی به نظر می‌رسد که ما انتظار تولید یک ساعت هوشمند اندرویدی پرچم‌دار توسط این شرکت را داشته باشیم.

گوشی‌های پیکسل با طراحی فوق‌العاده خوش ساخت و پرجلایش، گامی بزرگ به سوی جلو برداشت. آنها عضوی از یک موج جدید محصولات گوگل هستند که تماما توسط خود گوگل طراحی، مهندسی و برندگذاری شده است که شامل گوگل هوم و کروم‌کستز (chromecasts) می‌شود؛ اما همچنان اندروید ویر خودش را بیرون از این حلقه می‌بیند. اگر بخواهید بدانید که اندروید ویر چیست؟ باید بگوییم که سیستم عاملی برای محصولات هوشمند پوشیدنی مانند ساعت های هوشمند است که بر پایه سیستم عامل اندروید عمل می‌کند.

ساعت های هوشمند اندروید ویر
ساعت‌های هوشمند جدید ال جی

جدیدترین ساعت‌های مچی اندروید ویری ال جی (LG) با هزینه شرکت گوگل طراحی می‌شوند. آن‌ها تا حدی محصولات مشترک تلقی می‌شوند؛ اما ساعت های هوشمند ال جی اسپرت و ال جی استایل، بهترین ساعت های هوشمند اندروید ویر نیستند. گوگل این مسئله که آیا قرار است ساعت های پیکسل درکار باشند را تصدیق نمی‌کند؛ اما برای پی بردن به حقایق، نیازی به فالگیر نداریم. رییس سابق شرکت موتورولا، ریک استرلو (Rick Osterloh) در حال حاضر رهبری تیم سخت افزاری گوگل را در دست دارد و تیم او قصد دارد محصولاتی را تولید کند.

در حال حاضر، توصیه به خرید ساعت هوشمند کار ساده ای نیست؛ اما داشتن یک مدل فوق العاده از آن، به‌سهولت این امر کمک شایانی می کند. شرکت اپل یک طراحی پایه و ثابت برای ساعت‌های اپل دارد و بیشتر مدل‌ها، وظایف مشابهی داشته و کارهای مشابهی انجام می‌دهند. سامسونگ، طراحی اسمارت واچ ویژن خود را با تغییراتی در شکل کلی آن، به شکل طراحی گیر اس 2 تبدیل کرده؛ اما هنوز ساعت هوشمند اندرویدی که بتواند در زمینه گجت‌های پوشیدنی مثال زدنی باشد، تولید نشده است.

گوگل ساعت‌های هوشمند اندروید ویر بسیار زیادی دارد که توسط شرکت‌های مختلف ساخته و طراحی شده‌اند. بعضی از آنها دارای سیستم پرداخت الکترونیکی اندروید پی بوده و بعضی دیگر ضربان قلب شما را اندازه می‌گیرند. بعضی دارای جی پی اس درونی بوده و تعدادی نیز دارای بلندگوهایی با تکنولوژی Dick Tracy-esque هستند. بعضی از آنان توانایی اتصال به اینترنت را دارند، حتی زمانی که به تلفنی متصل نیستند. مدل‌های مختلف، کلیدها و دکمه‌های تنظیم ساعت مختلفی دارند و این به آن معناست که روش خاص و از پیش مشخص شده‌ای برای استفاده از آنان وجود ندارد.

ساعت ال جی اسپرت و ال جی استایل، جدیدترین مدل ساعت‌هایی هستند که با اندروید ویر کار می کنند. ویژگی‌های خاص ساعت ال جی استایل طراحی ظریف آن، عمر مناسب باتری و دارا بودن اندروید پی و جی پی اس آن است. ساعت ال جی اسپرت نیز دارای جی پی اس بوده و می تواند با اتصال به شبکه اینترنت LTE یک تلفن همراه، به طور مستقل کار کند؛ اما در قالب اندازه و طراحی‌ای که متناسب با خواسته بسیاری از کاربران باشد، نیست.

ساعت های هوشمند اندروید ویر
اپل واچ

ساعت پیکسل می‌تواند تمام این ویژگی‌ها را یک جا دارا باشد و تمام وظایف اصلیش را به همراه دیگر ویژگی‌ها، در یک طراحی جمع و جور به نمایش بگذارد. آن چه مسلم است این است که این گجت دارای اندروید پی خواهد بود. امیدواریم که این محصول مشکل خاصی در باتریش وجود نداشته باشد. دارای یک دکمه تنظیم ساعت چرخشی جدید درسمت کناریش باشد.

پیکسل واچ دقیقا شبیه به مدل‌های ال جی، می‌تواند GPS انتخابی داشته باشد؛ اما مهم‌تر از تمامی این‌ها، دارای یک طراحی جمع و جور باشد. موفقیت طراحی ساعت‌های هوشمند اپل در این است که کارکرد بیشتر مدل‌هایش تقریبا یکسان است و تمامی آنها نسبتا کوچک هستند -آنها روی دست هیچکس عجیب به نظر نمی رسند. یک ساعت پیکسل می تواند قابلیت های ضروری و مورد نیاز را درهم درآمیزد. پی بردن به تفاوت‌های زمانی در ساعت های اندروید ویر خسته کننده می‌شود و فروشگاه‌ها لزوما تمامی مدل‌ها را در انبار ندارند.

در همین لحظه، نرم افزار اندروید ویر در حال بهبود است. با در نظر گرفتن تمامی شرکت‌های سازنده ساعت هوشمند، همچنان نیز ساعت‌های هوشمند اپل بیشتر از ساعت های اندروید ویر درحال به فروش رسیدن هستند. شاید بهتر باشد که شرکت گوگل روی ساخت ساعت‌های کم‌تر؛ ولی در عوض باکیفیت ساخت بهتر تمرکز کند و یا حتی تمرکزش را فقط روی محصول بی‌نظیر پیکسل واچ بگذارد.

این امر برای تلفن‌های همراه، گجت‌ها و وسایل خانگی نیز نتیجه داد. شرکت گوگل می تواند با تولید ساعت هوشمند اندرویدی جدیدی که تمام خواسته های کاربران اندرویدی را پوشش دهد، پیشرفت بزرگی در زمینه تولید و فروش این نوع از گجت‌های پوشیدنی داشته باشد.

.

منبع: cnet

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر