;
coinex

معرفی و بررسی 10 نمونه از ارزان ترین خودروهای بازار جهانی

ارزان ترین خودروهای بازار

خودروهای سایز کوچک به دلیل سهولت استفاده و قابلیت مانور در محیط های تنگ و شلوغ شهری، مشتریان بسیار زیادی دارند. شرکت های خودرو سازی نیز با توجه به این نیاز مشتریان اقدام به طراحی و تولید خودروهایی با این مشخصات نموده اند.

با ما همراه باشید تا در ادامه به معرفی و بررسی اجمالی ده نمونه از ارزان ترین خودرو های بازار در سایز کوچک موجود که از کیفیت ساخت مناسبی نیز برخوردار هستند، بپردازیم. این خودروهای عبارتند از:

  • داچیا سندرو (Dacia Sandero) با قیمت 6.000 پوند
  • داچیا لوگان (ِDacia Logan MCV) با قیمت 7.000 پوند
  • سوزوکی سلریو (Suzuki Celerio) با قیمت 7.000 پوند
  • نیسان میکرا (Nissan Micra) با قیمت 8.000 پوند
  • ام جی 3 (MG 3) با قیمت 8.400 پوند
  • اشکودا سیتاگو (Skoda Citago) با قیمت 8.500 پوند
  • کیا پیکانتو (Kia Picanto) با قیمت 8.700 پوند
  • سیتروئن سی 1 (Citroen C1) با قیمت 8.700 پوند
  • پژو 108 با قیمت 8.700 پوند
  • داچیا سندرو Stepaway با قیمت 8.800 پوند

ارزان ترین خودروهای بازار : داچیا سندرو

داچیا (DACIA) یک شرکت خودروسازی از کشور رومانی است که از سال 1996 میلادی شروع به فعالیت نموده است. این شرکت در حال حاضر متعلق به گروه خودروسازی رنو فرانسه بوده و به تولید خودروهای قدیمی این شرکت مانند داستر (ِDuster)، لوگان (Logan) و سندرو می پردازد.

داچیا سندرو، از ارزان ترین خودروهای بازار کشور بریتانیا است. مدل پایه این خودرو به رنگ سفید بوده و سپرهای آن از جنس پلاستیک خاکستری رنگ ساخته شده اند. این خودرو تقریبا هیچگونه امکانات رفاهی و سرگرمی را به راننده و سرنشینان ارائه نمی نماید. این خودرو بر پایه نسل قبلی رنو کلیو (Renault Clio) ساخته شده است و جادارترین خودروی موجود بین نمونه های مورد بحث در این نوشته است.

داچیا سندرو با قیمت پایه ای برابر با 6.000 پوند (معادل 29 میلیون تومان) و 10.000 پوند (معادل 48 میلیون تومان) در بالاترین تیپ و سطح تجهیزات به خریداران عرضه می گردد. این خودرو در چند وقتی است که بازار ایران نیز راه پیدا کرده و با قیمتی مابین 45 الی 50 میلیون تومان و توسط گروه تولیدی پارس خودرو به بازارهای داخلی عرضه می گردد.

ارزان ترین خودروهای بازار : داچیا لوگان MCV

داچیا تولید کننده دومین خودرو ارزانقیمت بازار نیز بحساب می آید. داچیا لوگان در واقع یک نمونه استیشن و هاچ بک (Hatchback) از مدل سندرو است.

داچیا لوگان MCV نیز مانند مدل سندرو از امکانات رفاهی در مدل پایه برخوردار نبوده و بزرگترین نقطه قوت آن، فضای بار 537 لیتر این خودرو است. کیفیت ساخت نیز با توجه به قیمت پاین مناسب نبوده و کابین با استفاده از پلاستیک و مواد اولیه با کیفیت پایین ساخته شده اند. این خودرو در مدل پایه با قیمتی برابر با 7.000 پوند (معادل 34 میلیون تومان) به بازار عرضه می گردد.

ارزان ترین خودروهای بازار : سوزوکی سلریو

این مدل از شرکت ژاپنی سوزوکی، ابعادی کوچک تر از مدل هاچ بک سوئیفت (Swift) دارد اما با فرم طراحی مناسب خود و استفاده از سقف بلندتر، فضایی برابر با آن را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می دهد.

این خودرو با قیمت پایه 7.000 پوند (معادل 34 میلیون) بوده و در بالاترین تیپ و سطح تجهیزات با قیمتی در حدود 10.000 پوند (معادل 48 میلیون تومان) راهی بازارها می گردد.

ارزان ترین خودروهای بازار نیسان میکرا

مدل میکرا شرکت خودروسازی نیسان، با وجود قرار گرفتن در کلاس خودروهای مینی، نسبت به بیشتر خودروهای معرفی شده در این لیست، فضای بیشتری را در کابین خود به سرنشینان اختصاص داده است.

این خودرو به دلیل ارائه نسل جدید آن از تخفیف های مناسبی سود برده و در حال حاضر با قیمت پایه 8.000 پوند (معادل 39 میلیون تومان) به خریداران عرضه می گردد.

ارزان ترین خودروهای بازار : ام جی 3

این خودرو نیز همانند نیسان میکرا در رده نمونه های کلاس بدنه مینی قرار می گیرد. فضای داخل کابین نیز مناسب بوده اما کیفیت مواد اولیه ای که در ساخت آن استفاده شده پایین تر از حد استاندارد است.

اما قابلیت ها فنی این خودرو مناسب بوده و راننده کنترل مناسبی بر روی آن در هنگام عبور از اتوبان ها و سرعت های بالا دارد. قدرت تولیدی موتور ام جی 3 نیز نسبتا بالا بوده و به همین دلیل جزو خودروهای پر مصرف این لیست قرار می گیرد.

این خودرو با قیمت پایه 8.400 پوند (معادل 40 میلیون تومان) به خریداران عرضه می گردد. این خودرو چند سالی است که به بازارهای ایران نیز راه یافته و با قیمتی در حدود 70 میلیون تومان به خریداران ارائه می گردد.

ارزان ترین خودروهای بازار : اشکودا سیتاگو

اشکودا سیتاگو از طراحی بدنه و پلتفرمی مشابه فولکس واگن آپ (Volkswagen Up) و سئات می (Seat Mii) استفاده می کند. اما سطح تجهیزات و امکانات آن بسیار پایین تر از این دو خودرو است.

فضای داخل کابین این خودرو مناسب بوده و سرنشینان از راحتی قابل قبولی برخوردار هستند. سواری و رانندگی این خودرو نیز در حد قابل قبولی قرار دارد. اشکودا سیتاگو با قیمتی برابر با 8.500 پوند (معادل 41 میلیون تومان) در مدل پایه به فروش می رسد.

ارزان ترین خودروهای بازار : کیا پیکانتو

این مدل از شرکت خودروسازی کره ای کیا همانند مدل میکرا نیسان به دلیل نزدیک شدن عرضه عمومی نسل جدید از قیمت مناسبی برخوردار است.

فضای کابین نیز مناسب بوده و کیفیت ساخت آن نیز در حد قابل قبولی قرار دارد. کیا پیکانتو با سیستم گارانتی هفت ساله شرکت کیا به خریداران ارائه می گردد. قیمت این خودرو نیز در مدل پایه در حدود 8.700 پوند (در حدود 41 میلیون تومان) است. این خودرو نیز مانند سایر مدل های شرکت کیا در این عرضه شده و با قیمتی در حدود 75 میلیون تومان در اختیار خریداران قرار می گیرد.

ارزان ترین خودروهای بازار : سیتروئن C1

این خودرو یک نمونه سایز کوچک مناسب مسیرهای داخل شهری بوده و از طراحی جالب و زیبایی برخوردار است. کابین این خودرو نیز گنجایش چهار سرنشین بالغ را دارد.

حجم محفظه بار سیتروئن C1 نیز مناسب است. اما کیفیت رانندگی آن در حد و اندازه های سایر خودروهای این نوشته مانند اشکودا سیتاگو نبوده ولی برای مسیرهای شهری خودرویی مناسب ارزیابی می گردد. قیمت سیتروئن C1 نیز در مدل پایه برابر با 8.700 پوند (معادل 42 میلیون تومان) است.

ارزان ترین خودروهای بازار : پژو 108

این مدل از شرکت پژو از پلتفرمی مشابه با سیتروئن C1 استفاده می کند. این خودرو عملکرد نسبتا مناسبی در مسیرهای شهری و همچنین بزرگراه ها داشته و با قیمتی در حدود 8.700 پوند (معادل 42 میلیون تومان) علاقمندان ارائه می گردد.

ارزان ترین خودروهای بازار : داچیا سندرو Stepaway

این خودرو مناسب ترین نمونه این لیست در هنگام عبور از مسیرهای خاکی و خارج از جاده است. این خودرو با وجود اینکه مجهز به سیستم انتقال قدرت به هر چهار چرخ (AWD) نیست اما با توجه به ارتفاع بلندتر نسبت به نمونه استاندارد داچیا سندرو، قابلیت های مناسبی در هنگام عبور از مسیرهای خارج از جاده از خود به نمایش می گذارد.

این خودرو از مدل استاندارد سندرو قوی تر بوده و با قیمتی بالاتر از آن به خریداران عرضه می گردد. قیمت این خودرو که یکی از ارزان ترین خودروهای بازار است در مدل پایه برابر با 8.800 پوند (معادل 42.5 میلیون تومان) است.

.

منبع : سایت CarWow

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر