;
coinex

شبکه اجتماعی فیس بوک قصد دارد تا آمار خودکشی را کاهش دهد!

خودکشی
فیس بوک که ما آن را به عنوان یک شبکه اجتماعی بسیار محبوب میشناسیم در طی اقدامی سعی کرده است تا به نوع خود به افرادی که مشکلات روحی دارند کمک کند تا آن‌ها را از خودکشی بازدارد. در ادامه با تکرا همراه باشید.

فیس بوک ابزارهای جدیدی را تعبیه کرده است که از افرادی که قصد خودکشی در لایو فیس بوک یا مسنجر دارند، ممانعت به عمل بیاید و این اقدام آن‌ها طی گزارشی به گروه‌های امدادی ارسال شود.

طبق نوشته یک بلاگ از این کمپانی، یک ابزار وابسته به هوش مصنوعی، برای گزارش خودکشی‌‌ها در مسنجر و فیس بوک لایو، در نظر گرفته شده است.

این حرکت در راستای تلاش‌هایی است که فیس بوک تا به حال برای جلوگیری از خودکشی افراد انجام داده است. در سال 2011 این کمپانی یک سرویس را به کاربران ارائه داد که در آن توانایی صحبت به صورت زنده با یکدیگر را داشتند و یک کارشناش خودکشی بر آن‌ها نظارت می‌کرد. فیس بوک در سال 2015 نیز کمک به ممانعت از خودکشی را افزایش داد.

با توجه به اینکه آمار خودکشی در جهان در هر 40 ثانیه یک نفر است، این کمپانی باور دارد که بهترین راه برای جلوگیری از خودکشی، کمک افراد آشناست.

این کمپانی همچنین گفت ” فیس بوک در یک جایگاه ویژه است -با دوستی‌هایی که در این سایت شکل‌گرفته است- می‌توان یک فرد مشکل‌دار را با افرادی آشنا کرد که از او حمایت کنند. “

برای حمایت از فردی در ویدئوهای لایو فیس بوک، می‌توان به‌صورت مستقیم ویدیو را انتخاب و آن را به کمپانی گزارش داد. به‌علاوه منابعی را برای شخص به اشتراک گذارنده ویدئو فراهم می‌کند که بر روی صفحه آن شخص ظاهر و به او پیشنهاد می‌کند که با یک دوست صحبت کند یا با متخصص تماس بگیرد و یا راه‌حل‌های موجود را مطالعه کند.

فیس بوک اعلام کرد که ویژگی تماس بحرانی را نیز اضافه کرده است تا کاربران بتوانند از طریق مسنجر با خط پیامکی بحران، انجمن ملی سو تغذیه و کمیته ملی جلوگیری از خودکشی ارتباط برقرار کنند. این آزمایش در چند ماه آینده به مرحله اجرا درمی‌آید.

فیس بوک قصد دارد با استفاده از هوش مصنوعی، با شناسایی فرآیند گزارش دادن آن را سریع‌تر و دقیق‌تر کند. همچنین آزمایشی برای شناسایی پست‌هایی که صاحب آن تفکراتی از خودکشی دارد نیز در دست اجراست. این آزمایش‌ها از ایالات متحده آغاز می‌شوند.

.

منبع: cnet

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر