;
coinex

مقایسه ال جی جی 6 با ال جی وی 20

مقایسه ال جی جی 6

گوشی هوشمند ال جی جی 5 محصول سال 2016 شرکت کره‌ای بود که زرق و برق خاصی را نداشت و چندان هم مورد توجه مصرف کنندگان قرار نگرفت؛ اما ال جی وی 20 توانست، جای پرچمدار سال گذشته را به خوبی پر کند. اکنون آخرین پرچمدار شرکت ال جی معرفی شده است که قرار است به زودی در بازار جهانی در دسترس قرار گیرد. اکنون در تکرا قصد داریم که این دو دستگاه را در برابر هم قرار دهیم. در ادامه با مقایسه ال جی جی 6 با ال جی وی 20 همراه باشید.

در همان روزهای اول نمایشگاه MWC 2017، مقایسه ال جی جی 6 با بسیاری دستگاه‌های پرچمدار موجود در بازار انجام شد و اکنون زمان آن فرا رسیده که ال جی جی 6 با ال جی وی 20 مقایسه کنیم.

مقایسه ال جی جی 6 با ال جی وی 20

طراحی و صفحه نمایش

مقایسه ال جی جی 6

همانطور که می‌‌دانید گوشی هوشمند ال جی جی 6 و ال جی وی 20 بسیار مشابه هستند و همچنین تفاوت‌های بزرگی میان آن‌ها دیده می‌شود. شرکت ال جی زبان اختصاصی طراحی خود را در هردو گوشی به کار گرفته است. اگرچه هردو دستگاه دارای صفحه نمایش یکسان 5.7 اینچی هستند؛ اما اندازه کلی ال جی وی 20 قدری بزرگتر است.

مقایسه ال جی جی 6

این روزها استفاده از یک گوشی هوشمند با یک دست به دغدغه‌ای بزرگ برای مصرف کنندگان تبدیل شده است، چراکه بیشتر گوشی‌های هوشمند با ابعاد بزرگی ساخته خواهند شد. یکی از این دو دستگاه ال جی با یک دست قابل استفاده است که مسلما ال جی وی نیست، قسمت عرضی و طولی این دستگاه قدری بزرگتر از ال جی جی است. همین امر باعث شده که دست کاربر وظیفه دشواری را در زمان نگه داری داشته باشد. قسمت پشتی شیشه‌ای ال جی جی به صورت کامل به دست شما می چسپد، در حالی که بدنه فلزی ال جی وی   بسیار لغزنده است

از لحاظ طراحی ال جی جی 6 با قاب فلزی و شیشه گوریلا گلس 5 ساخته شده است، در حالی که ال جی وی 20 عمدتا از جنس فلز است و تنها دو نوار کوچک پلی کربنات در قسمت پشتی قرار دارد. اگرچه این دستگاه مقاومت خاصی را دارد؛ اما در برابر آب و گردو عبار مقاوم نیست. قبل از معرفی پرچمدار جدید، اعلام شد که ال جی این دستگاه را با ویژگی ضدآب روانه بازار می‎کند. ال جی جی 6 اکنون دارای گواهینامه IP68 بوده که تا عمق 1.5 متری آب تا 30 دقیقه ضدآب می‌ماند. متاسفانه ال جی وی 20 یک دستگاه ضدآب نیست.

مقایسه ال جی جی 6

ال جی جی 6 و ال جی وی 20 دارای چند جزئیات اختصاصی خاص خود هستند. البته نکات عجیبی درباره ال جی جی 6 موجود است که شامل اسعاد صفحه نمایش 18:9 می‌شود، همچنین صفحه نمایش فول ویژن آن توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. پرچمدار جدید ال جی دارای دو استاندارد HDR10 و DolbyVision است که یک تجربه چند رسانی فوق‌العاده را به کاربر می‌دهد.

از نگاه دیگر صفحه نمایش ثانویه ال جی وی 20 یک ویژگی منحصر به فرد به شمار می‌آید که به عنوان یک میانبر اپلیکیشن‌ها و ویجت‌ها استفاده می‌شود، کاربر می‌تواند که اپلیکیشن انتخابی خود را در این صفحه نمایش فراخوانی کند و حتی از کنترل‌های رسانه‌ای در آن استفاده کند.

همانطور که در ابتدا اعلام کردیم، هردو گوشی نام برده شده دارای صفحه نمایش 5.7 اینچی هستند که البته وضوح آن‌ها متفاوت است. ال جی جی 6 دارای وضوح صفحه نمایش 2880 در 1440 پیکسل بوده، در حالی که وضوح ال جی وی 20 برابر با 2560 در 1440 پیکسل است. وضوح هردو دستگاه به اندازه کافی است و در زمان استفاده در برابر نور خورشید هیچ اختلالی به وجود نمی‌آید.

مقایسه ال جی جی 6

عملکرد و سخت افزار

مقایسه ال جی جی 6

می‌توان گفت که برخی از اجزای سخت افزاری ال جی جی 6 و ال جی وی 20 یکسان است. گوشی ال جی وی 20 دارای پردازنده اسنپدراگون 820 بوده و ال جی جی 6 دارای نسل جدیدتر پردازنده اسنپدراگون 821 است. احتمالا می‌دانید که تفاوت‌هایی بین حاشیه عملکرد هردو پردازنده چهار هسته‌ای وجود دارد، اسنپدراگون 820 دارای سنجش زمان 2.15 گیگاهرتزی بوده و اسنپدراگون 821 دارای سنجش زمان 2.4 گیگاهرتزی است.

مقایسه ال جی جی 6

این دو دستگاه ال جی دارای رم 4 گیگابایتی هستند که ترکیب خوبی را با پردازنده اسنپدراگون ایجاد می‌کند، البته در حال حاضر دستگاه‌هایی با رم 6 گیگابایتی روانه بازار شده‌اند؛ اما مقدار کمتر 2 گیگابایتی مشکلی را ایجاد نخواهد کرد. ال جی وی 20 به قابلیت مولتی تسکینگ مجهز شده و عملکرد ال جی جی 6 هم به عنوان یک پرچمدار خوب است.

حافظه داخلی هم یکی از بحث‌های مهم در زمان خرید یک گوشی هوشمند جدید است. هردو دستگاه این مقایسه داریا حافظه داخلی 32 گیگابایتی هستند که البته به لطف کارت حافظه میکرو اس دی قابل ارتقا هستند.

گوشی هوشمند ال جی جی 6 به باتری بهتری مجهز شده، ظرفیت این باتری 3300 میلی‌آمپر بر ساعت بوده و ظرفیت ال جی وی 20 برابر با 3200 میلی‌آمپر بر ساعت است. درحال حاضر بسیاری از شرکت‌های بزرگ، تکنولوژی شارژ سریع را در گوشی‌های هوشمند جدید خود ارائه می‌دهند، خوشبختانه ال جی هم از این لحاظ عقب نمانده و تکنولوژی شارژ سریع 3.0 را در هردو دستگاه خود تعبیه کرده است. لازم به ذکر است که نسخه آمریکایی ال جی جی 6 قابلیت شارژ وایرلس را دارد، اما وی 20 از این ویژگی بهره نمی‌برد.

دوربین

مقایسه ال جی جی 6

به طور گسترده هردو گوشی هوشمند وی 20 و جی 6 دارای دوربین زاویه باز هستند، البته شباهت‌های دوربین در اینجا به اتمام می‌رسد. ال جی وی 20 در بخش پشتی دارای یک سنسور 16 مگاپیکسلی و یک سنسور 8 مگاپیکسلی است که عملکرد خارق‌العاده‌ای را در سال گذشته است. ال جی جی 6 به دوربین به روزتری مجهز شده و هردو سنسور آن 13 مگاپیکسل هستند که در اصل سنسور IMX258 سونی است.

انتظارات

مقایسه ال جی جی 6

در مقایسه ال جی جی 6 با ال جی وی 20 بسیاری از جزئیات نشان داده شد. ال جی جی 6 یک پرچمدار تمام عیار است؛ اما از لحاظ طراحی دلربایی خاصی را ندارد. باتری بزگتر و شارژ سریع‌تر وایرلس هم از دیگر انتظارات برای این پرچمدار بود. از سوی دیگر گشوی هوشمند ال جی وی 20 در زمان عرضه، عملکردی جادویی را داشت و انتظار می‌رود که هنوز هم در بازار جهانی بدرخشد. به هر حال اگر قصد خرید یک گوشی هوشمند جدید را دارید و این دو در گزینه‌های خرید شما موجود است، هردو می‌توانند انتخاب خوبی باشند. به صورت کلی پرچمدار 2017 ال جی دارای مشخصات بالاتری است و عملکرد بهتری را دارد. نظر شما درباره مقایسه ال جی جی 6 با ال جی وی 20 چیست؟

منبع: Phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر