;
coinex

معرفی و بررسی هیوندای سوناتا هیبریدی مدل سال 2017 میلادی

هیوندای سوناتا هیبریدی نسل هفتم

هیوندای (Hyundai) یکی از نمونه های محبوب خودروهای سدان سایز متوسط در بازار ایران بوده و مدل سوناتا (Sonata) نیز یکی از مشهورترین تولیدات این شرکت است. این خودرو ابتدا در سال 1985 میلادی به بازار عرضه شد و نسل دوم هیوندای سوناتا نیز بین سال های 1988 تا 1993 در خط تولید قرار داشت.

اولین نمونه این خودرو که بازار ایران راه پیدا کرد نیز نسل پنجم مدل سوناتا بود با توجه به ظاهر زیبا، امکانات مناسب، کابین جادار و پیشرانه قدرتمند مورد توجه مشتریان قرار گرفت. آخرین نسل هیوندای سوناتا نیز مدل نسل هفتم این خودرو بوده که در حال حاضر نیز با همین ظاهر به بازارهای جهانی عرضه می گردد.

هیوندای سوناتا هیبریدی مدل سال 2017 میلادی

برای سال 2017 میلادی شرکت هیوندای تغییر خاصی را بر روی این خودرو اعمال نکرده و تجهیز به صفحه نمایش 7 اینچی لمسی و سیستم صوتی ای با کیفیت بالا با قابلیت پشتیبانی از رادیوهای اینترنتی و نرم افزارهای Apple CarPlay و Android Auto تنها تفاوت های آن با مدل سال 2016 میلادی است. هیوندای سوناتا هیبریدی مصرف سوخت بسیار مناسبی داشته و سواری نرم و راحتی را برای سرنشینان کابین بزرگ و جادار خود فراهم می‌نماید. این خودرو با قیمتی مابین 27.000 الی 35.000 دلار (معادل 100 میلیون الی 130 میلیون تومان) بسته به تیپ و سطح تجهیزات، در بازارهای جهانی به فروش می رسد.

موتور و پیشرانه

هیوندای سوناتا هیبریدی به صورت استاندارد با یک موتور چهار سیلندر 2 لیتری به بازار عرضه شده که با استفاده از یک موتور الکتریکی 38 کیلو واتی توانایی تولید نیرویی برابر با 193 اسب بخار را دارد. مصرف سوخت این خودرو با استفاده از این پیشرانه معادل 38 مایل با هر گالن سوخت (معادل 6.2 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر شهری بوده و توانایی پیمودن مسیری 43 مایلی را با هر گالن سوخت (معادل 5.4 لیتر در هر 100 کیلومتر) را در بزرگراه دارد. نیروی تولیدی موتور توسط یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک به چرخ های جلویی (FWD) منتقل می گردد.

تجهیزات و امکانات استاندارد و سفارشی

هیوندای سوناتا هیبریدی در دو تیپ به بازار عرضه می گردد. این دو تیپ عبارتند از:

  • تیپ پایه SE
  • تیپ مجهز Limited

تیپ هیبریدی SE با قیمت 27.000 دلار (معادل 100 میلیون) تومان به مشتریان ارائه شده و شامل تجهیزاتی مانند رینگهای آلیاژی 16 اینچی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه  (Dual Zone Climate Control)، ورود و استارت خودرو بدون نیاز به کلید (Keyless)، صفحه نمایشگر 7 اینچی لمسی با پشتیبانی از سیستم های ارتباطی Apple CarPlay و Android Auto و چراغهای جلویی اتوماتیک است.

از دیگر امکانات این خودرو می توان به سیستم صوتی حرفه ای با پورت  USB، قابلیت اتصال به گوشی های هوشمند همراه و پخش موسیقی با استفاده از سیستم ارتباطی بدون سیم بلوتوث و شش بلندگوی مجزا اشاره کرد.

تیپ Limited هیوندای سوناتا هیبریدی قیمت بالاتری داشته و با رقمی در حدود 31.000 دلار (معادل 117 میلون تومان) به فروش می‌رسد. این تیپ از رینگ‌های آلیاژی با سایز بزرگ استفاده کرده و دارای امکاناتی مانند روکش چرمی و سیستم تهویه و گرمکن برای صندلی‌های جلو، صندلی های ردیف عقب مجهز به گرمکن، چراغهای جلویی با استفاده از لامپهای زنون، سیستم نمایش نقاط کور خودرو (Blind Spot Monitoring)، هشدار وجود ترافیک و مانع در بخش عقبی خودرو (Rear Cross Traffic Alert) و برچسب تیره برای صندلی های عقب است.

علاوه بر این امکانات این خودرو قابلیت تجهیز به یک بسته سفارشی به نام Ultimate را داشته که هیوندای سوناتا هیبریدی را مجهز به امکاناتی مانند سیستم کنترل سرعت تطبیقی (Adaptive Cruise Control)، سانروف پانوراما، سنسورهای کمکی پارک در بخش عقب، سیستم هشدار برخورد از جلو (Forward Collision Alert)، سیستم هشدار خروج از بین خطوط جاده (Lane Departure Alert)، سیستم راهیابی ماهواره ای، سیستم صوتی حرفه ای ساخت اینفینیتی (Infiniti) با صفحه نمایش لمسی 8 اینچی و چراغهای جلویی با قابلیت عملکرد به صورت خودکار مجهز می نماید.

سیستم های ایمنی و کمکی رانندگی

همانطور که در بالا اشاره شد، هیوندای سوناتا به لیست نسبتا قابل قبولی از تجهیزات و ابزار کمکی رانندگی مجهز شده است. این خودرو در زمینه ایمنی نیز عملکرد مثبتی داشته و موفق به کسب 5 ستاره از سازمان دولتی NHSTA شده و توانسته عنوان Top Safety را از موسسه غیر دولتی IIHS دریافت نماید. این خودرو مجهز به کیسه های هوای جانبی پرده نیز به صورت استاندارد و در مدل پایه شده است.

تجربه رانندگی

عملکرد تمامی مدل های هیوندای سوناتا هیبریدی بر روی جاده بسیار خود بوده و این خودور بر خلاف بیشتر سدان های سایز متوسط موجود در بازار بسیار چالاک عمل می نماید. این خودرو در هنگام عبور از پیچها نیز عملکرد مناسبی داشته و در این زمینه رقابتی سخت با هوندا آکورد (Honda Accord) دارد. فنر بندی نیز به گونه ای بوده که کمترین فشار را به سرنشینان در هنگام عبور از دست اندازهای و پستی بلندی های مسیر منتقل می نماید.

این خودرو در مقایسه با نسل قبلی فضای بیشتری را در اختیار سرنشینان داخل کابین قرار داده و سواری نرم و راحتی را برای آنان فراهم می کند. تنها نقطه ضعف کابین هیوندای سوناتا هیبریدی فضای نسبتا کم و محدود آن برای قرار گرفتن سر سرنشینان صندلی های ردیف دوم است.

رقبا

هیوندای سوناتا هیبریدی در بازار رقبایی مانند هوندا آکورد هیبریدی مدل سال 2017، کیا اپتیما (Kia Optima) هیبریدی مدل 2017، تویوتا کمری (Toyota Camry) مدل سال 2017 و مدل های قدیمی تویوتا آوالون (Avalon) را پیش رو دارد.

هوندا آکورد هیبریدی نسبت به هیوندای سوناتا هیبریدی از تکنولوژی های بروز تری استفاده می کند. فضای داخل کابین آن نیز بیشتر بوده و فرمانپذیری آن نیز سریع تر است. علاوه بر اینها، مصرف سوخت آن نیز مناسب تر بوده و توانایی پیمودن مسافتی 49 مایل را با هر گالن سوخت (معادل 4.8 لیتر در هر 100 کیلومتر) را در بزرگراه دارد. این خودرو با قیمتی در حدود 27.000 دلار (معادل 100 میلیون تومان) به مشتریان عرضه می گردد.

کیا اپتیما مدل سال 2017 میلادی نیز علاوه بر تولید قدرت بیشتر بوسیله سیستم توربوی دوبل (Twin Turbo) ظاهری اسپرت تر و تهاجمی دارد. مهمترین نکته در مورد این خودرو پوشش ضمانتامه 10 ساله آن است.

تویوتا کمری هیبریدی مدل سال 2017 میلادی یکی از موفق ترین خودروهای هیبریدی در کلاس بدنه سدان سایز متوسط بوده و علاوه بر ظاهر جذاب و بروز، مصرف سوخت کمتری نسبت به هیوندای سوناتا هیبریدی دارد.

سخن آخر

محصولات شرکت خودروسازی هیوندای در چند سال گذشته حضور موفق را در بازار ایران تجربه نموده‌اند. نمایندگی رسمی این شرکت در ایران شرکت پاکرو است. ارائه خدمات گارانتی در محدوده 5 سال یا 150 هزار کیلومتر (هر کدام زودتر فرا برسد) و گارانتی قطعات هیبرید در محدوده 7 سال یا 150 هزار کیلومتر (هر کدام زودتر فرا برسد) به مشتریان شرکت پاکرو، توسط عاملیتهای مجاز شرکت پاکرو در سراسر کشور تحت نظارت و کنترل واحد گارانتی شرکت پاکرو ارائه می گردد.

این خودرو با قیمت 165 میلیون تومان در مدل پایه و 190 میلیون تومان در بالاترین تیپ و سطح تجهیزات به مشتریان عرضه می‌گردد. این خودروی نیز مانند تمامی خودروهای موجود در بازار ایران با قیمتی بسیار متفاوت با بازارهای جهانی به فروش می رسد. خریداران این خودرو در بالاترین تیپ با پرداخت قیمتی در حدود 50.000 دلار توانایی خرید خودروهایی مانند آئودی A4 مدل 2017 و ب ام و سری 3 مدل سال 2017 با قیمت حدود 40.000 دلار (معادل 150 میلیون تومان)، رنج روور ایوک (Range Rover Evoque)  با قیمت 50.000 دلار (معادل 185 میلیون تومان) و لکسوس ES را خواهند داشت که کیفیت و عملکردی به مراتب بیشتر از این خودروی کره‌ای دارند.

هیوندای سوناتا هیبریدی مدل سال 2017 میلادی و هیوندای سوناتا عادی در یک نگاه

هیوندای سوناتا هیبریدی هیوندای سوناتا
حجم موتور (سی سی) 2000 2400
تعداد سیلندر 4 4
قدرت (اسب بخار) 193 185
گشتاور (نیوتون متر) 208 228
شتاب 0 تا 100 (ثانیه) 9
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) 215
مصرف بنزین (لیتر) 6.4 10
قیمت (میلیون تومان) 195 185

.

منبع : تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر