;
coinex

وزارت ارتباطات: مذاکره برای مسدود سازی تلگرام صحت ندارد

وزارت ارتباطات و اطلاعات در یک بیانیه در رابطه با مذاکره برای مسدود سازی تلگرام صراحتا این مسئله را تکذیب و اطلاعیه‌ای منتشر کرده است
وزارت ارتباطات و اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در یک بیانیه برای خبرنگاران و خبرگزاری‌های کشور در رابطه با مذاکره برای مسدود سازی تلگرام صراحتا این مسئله را تکذیب و اطلاعیه‌ای منتشر کرده است. در ادامه با تکرا همراه باشید.

همانطور که می‌دانید چند روزی است که زمزمه‌هایی کوچک و بزرگ در میان عموم مردم مبنی بر مسدودسازی و کاهش سرعت پیام رسان محبوب و بسیار رایج تلگرام از سوی وزرات ارتباطات جمهوری اسلامی ایران به دلیل قبول نکردن شرایط وضع شده برای پیام رسان‌های خارجی مبنی بر انتقال سرور به کشور ایران ایجاد شده است اما چندی پیش وزارت ارتباطات در اولین روز کاری خود در ایام نوروزی به منتقدان و فعالان رسانه در یک بیانیه عمومی ضمن تکذیب این شایعه اعلام کرد که تا به امروز وزارت ارتباطات در مسئله پیام رسان‌های خارجی هچون تلگرام وارد نشده است.

متن اطلاعیه وزارت ارتباطات و اطلاعات به شرح زیر است:

 ضمن عرض تبریک سال نو خدمت هموطنان گرامی و آرزوی سالی خوش و پرنشاط برای هم میهنان عزیز، در چند روز گذشته اخباری در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر مذاکره وزارت ارتباطات با یک سرویس پیام رسان خارجی و پرداخت مبلغ ٨٠ میلیارد تومان به آن شرکت در ازای انتقال سرور به ایران و سپس مسدود سازی تلگرام، مطرح شده است. ضمن تکذیب این خبر، اعلام می‌دارد، سیاست حمایتی دولت از پیام رسان‌های بومی شفاف و برای همه یکسان بوده و در خصوص تعامل با سرویس دهندگان بی‌ المللی نیز تا کنون هیچ مذاکره‌ای از سوی وزارت ارتباطات با پیام رسان مذکور انجام نشده است.

در هر صورت فعلا اتفاقی نظیر وایبر و پیام رسان‌های دیگر را برای پیام رسان بسیار محبوب و کارآمد تلگرام شاهد نبودیم اما باید دید که در صورت کنار گذاشتن تلگرام و فیلترینگ آن در روزی به دلیل عدم موافقت این شرکت به انتقال سرور به ایران آیا ما نمونه داخلی لایقی برای جایگزینی آن خواهیم داشت.

گفتنی است که پیام رسان‌های بومی عمدتا از روی نمونه‌های خارجی همچون واتس آپ و تلگرام کپی برداری شده و مردم کشورمان نیز به دلیل وجود سرور آن‌ها در کشور ایران و دلایل امنیتی حاضر به اشتراک گذاری اطلاعات و مخصوصا فایل‌‌های شخصی و مهم در آن نیستند.

به نظر شما آیا تلگرام مسدود یا فیلتر خواهد شد؟

.

تهیه و گردآوری: تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر