;
coinex

چراغ‌ راهنمایی مخصوص برای عابران معتاد به گوشی‌های هوشمند!

نصب چراغ راهنمایی در شهر هلندی، برای عابران معتاد به گوشی‌های هوشمند

هر کس در شهر زندگی می‌کند، می‌داند که در پیاده روهای عمومی، پر است از عابرانی که شبیه زامبی رد می‌شوند و به صفحه موبایل‌شان خیره‌ شده‌اند. این عمل باعث افزایش تصادفات هم می‌شود.

برای پیشگری از این سرنوشت ناخوشایند، مسوولین شهری در کشور هلند در اقدامی آزمایشی می‌خواهند برای معتادان استفاده از گوشی‌های هوشمند، چراغ‌هایی مانند چراغ راهنمایی خیابان‌ها را در پیاده روها  قرار دهند.

نام این شهر هلندی Bodegraven است. در این پروژه، از نوارهای نوری LED در پیاده روها استفاده شده که همزمان با علامتهای ترافیکی جاده کار می‌کند و به رنگ‌های قرمز یا سبز در می‌آید. این چراغ راهنمایی ویژه، بر روی زمین نصب شده تا اگر سر عابران هم رو به پائین باشد، بتوانند آن را ببینند.

این روشنایی‌ها و چراغ راهنمایی توسط شرکت «سیستم‌های ترافیکی HIG» که در شهر فعالیت دارد، ساخته شده و این پروژه را تاکنون در یک تقاطع اعمال کرده است؛ اما امیدوارند در صورت موفقیت آمیز بودن  این ایده، آن را به جاهای دیگر شهر و حتی شهرهای دیگر هم ببرند.

Kees Oskam، یکی از مقامات محلی شهر می‌گوید:

جاذبه شبکه‌های اجتماعی، بازی‌ها، واتس اپ و موزیک بسیار زیاد است ولی بیشتر اوقات این موضوع به قیمت توجه نکردن به ترافیک تمام می‌شود. به عنوان یک مسوول دولتی شاید ما نتوانیم این روند را به سادگی معکوس کنیم، ولی می‌خواهیم تا حدودی شرایط را پیش بینی کنیم.

.

منبع: qz

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر