;
coinex

هشدار به تمامی دارندگان گوشی‌های هوشمند؛ هنگام شارژ گوشی، آن را از تخت خود دور نگه دارید!

هشدار به تمامی دارندگان گوشی‌های هوشمند؛ هنگام شارژ گوشی آن را از تخت خود دور نگه دارید!
‌به رغم گزارش‌های فراوان و هشدارهایی که به دارندگان گوشی‌های هوشمند داده می‌شود که در هنگام شارژ گوشی آن را از محل خواب خود دور نگه دارند؛ اما گویا باز هم مالکان اسمارت فون‌ها این موضوع را جدی نگرفته و ترجیح می‌دهند تا هنگام بیدار شدن، اولین چیزی را که در دست خود می‌گیرند، گوشی هوشمندشان باشد. این موضوعی است که می‌تواند با ریسک بزرگی همراه باشد!

سال گذشته انفجار باتری گلکسی نوت 7 و حوادث مربوط به آن، باعث شد تا این فبلت از بازار جمع آوری شود؛ اما انفجار گوشی‌های هوشمند تنها به این مدل منتهی نمی‌شود. در وب‌سایت تکرا نیز بارها به حوادث مختلفی که از آتش گرفتن مدل‌های مختلف گوشی‌های هوشمند ناشی شد، پرداختیم؛ اما مطمئنا این حوادث پایانی نخواهد داشت.

این‌بار داستان دیگری اتفاق افتاده است و این موضوع باید هشدار جدی برای دارندگان گوشی‌های هوشمند و به طور کل لوازم الکترونیکی باشد تا در برخورد با آنها محتاط ‌تر عمل کنیم.

وایلی دی (Wiley Day)، مرد 32 ساله‌ای است که در اثر برق گرفتگی به شدت آسیب دید؛ اما این یک برق گرفتگی معمولی نبوده است!

‌به رغم گزارش‌های فراوان و هشدارهایی که به دارندگان گوشی‌های هوشمند داده می‌شود که در هنگام شارژ گوشی آن را از محل خواب خود دور نگه دارند؛ اما گویا باز هم مالکان اسمارت فون‌ها این موضوع را جدی نگرفته و ترجیح می‌دهند تا هنگام بیدار شدن، اولین چیزی را که در دست خود می‌گیرند، گوشی هوشمندشان باشد.

وایلی در حالی که در تخت خواب خود مشغول استراحت بوده، گوشی آیفون خود را توسط یک سیم رابط به شارژ می‌زند، کاری که به طور معمول هر روز انجام می‌داده تا گوشی خود را در نزدیکی تخت خواب خود قرار دهد؛ اما در روز حادثه اتفاقات به شکل دیگری رقم می‌خورد.

 این حادثه در روز 22 مارس (2 فروردین ماه) رخ می‌دهد. در آن روز وایلی با پلاک جنگی که همیشه به گردن خود دارد، وارد تخت خواب می‌شود و صبح هنگام که قصد دارد تا از رختخواب برخیزد، گردن آویز او در تماس با دو شاخه شارژری که در سیم رابط قرار گرفته درگیر شده و باعث می‌شود تا وایلی دی به شدت دچار برق گرفتگی شده و از تخت خواب به پایین پرت شود. خوشبختانه او از این حادثه جان سالم به در برده است.

وایلی روزها در بیمارستان بستری شده و برای سوختگی از نوع درجه دو و سه، تحت درمان قرار می‌گیرد. گردن وایلی و البته قسمتی از دست راست او که قصد داشته تا گردن آویز خود را باز کند، دچار سوختگی می‌شوند.

بدیهی است که این داستان به هیچ عنوان به باتری معیوب و یا شارژر گوشی آیفون او مربوط نمی‌شود و مستقیما به خطای وایلی باز‌ می‌گردد؛ اما اتفاقات این‌چنینی مسلما هشداری برای دارندگان گوشی‌های هوشمند است. مراقب باشید! وسایل الکتریکی خود را دور از تخت خوابتان نگه دارید.

وایلی دی اکنون گوشی خود را برای شارژ کردن در آشپزخانه قرار می‌دهد، مکانی که با محل خواب او فاصله زیادی دارد!

.

منبع: gizmochina

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر