;
coinex

تعمیرکار کنسول های بازی از علاقه مندی سوسک ها به پلی استیشن 4 می گوید!

تعمیرکار کنسول از علاقه مندی سوسک ها به پلی استیشن 4 می گوید!

پیدا شدن مارها در هواپیما و کوسه‌ها در گردبادها، به اندازه‌ی این موضوع غیر متعارف نیست: پیدا شدن سوسک در کنسول پلی استیشن 4 !

شنیده شده که در مغازه یک تعمیرکار کنسول های بازی در جنوب شرقی منطقه منهتن شهر نیویورک، سوسک‌هایی دیده شده‌اند. XCubicle کسب و کاری با محیطی تمیز است که مردم برای تعمیر کنسول‌های خرابشان به آنجا می‌روند. یکی از موسسان این کسب و کار، Patrick Che، در حال تهیه لیستی از انواع مشکلاتی بود که باعث ایجاد خرابی در کنسول شده بود: سکه درون درایو دیسک، خرابی 3DS و غیره. همان هنگام بود که او به “کیسه سوسک” اشاره کرد؛ کیسه‌های زباله‌ای که در خانه انباشه می شوند.

Che همچنین گفت که هجوم سوسک‌ها به PS4 اتفاقی معمولی است و مغازه‌اش 25 دلار برای سوسک کش هزینه می‌کند. آن‌ها حداقل یک بار در هفته این کار را می‌کنند. دیگر تعمیرکاران کنسول هم گفته‌اند، حداقل نیمی از پلی استیشن 4 هایی که دریافت می‌کنند، مملو از سوسک است.

در شهرها، هرجا که گرم و تاریک باشد، خطر وجود سوسک‌های ترسناک آمریکایی هم هست. اکثر کنسول‌ها، افقی بوده و در محیط‌هایی تاریک یا بسته، مانند مدیا سنترها، قرار داده می‌شوند؛ بنابراین از موجودات کوچکی مثل سوسک‌ها، استقبال می‌کنند. سوسک‌ها گاهی اوقات به سمت ایکس باکس وان هم می‌روند. این تعمیرکار بیشتر با پلی استیشن 4 سروکار دارد، چون کاربران بیشتری دارد؛ با اینحال، طبق گفته تعمیرکار، پلی استیشن 4 سوسک بیشتری جذب می‌کند.

طراحی پلی استیشن 4 باعث شده تا سوسک‌ها اقامتی بهتر از سایر کنسول‌ها در آن داشته باشند، چرا که قسمت تهویه هوای آن عریض‌تر است. این دریچه‌ها در زیر کنسول قرار دارند، بنابراین سوسک‌ها آسان‌تر می‌توانند به آنجا بروند. همچنین، طبق گفته تعمیرکاران حرفه‌ای، داخل PS4 گرم‌تر از ایکس باکس وان است، که این به منبع تغذیه آن مربوط است. فضایی گرم، در عین حال محصور و بسته، PS4 را به مکانی راحت برای سوسک‌ها تبدیل کرده است.

PS4های سوسکی مشکلات بزرگی هستند. مخصوصا اینکه سونی آن‌ها را تعمیر نمی‌کند. در عوض، تعمیرکارهای مستقل کنسول، این کار را به خوبی انجام می‌دهند. Matt Zieminski که در بخش تعمیرات کنسول IFixit کار می‌کند، گفته است که اکثر اوقات، کنسول‌ها بخاطر پااکسازی از سوسک به اینجا آورده نمی‌شوند و کاربران نمی‌دانند که داخل کنسول هایشان، سوسک ها لانه کرده اند؛ برای اغلب آن‌ها، کنسول‌ها از کار افتاده‌اند و صاحبانشان هم از دلیل آن بی خبرند. جواب واضح است، در منبع تغذیه دستگاه، سوسک داغ شده قرار دارد و مانع روشن شدن PS4 می‌شود. زمانی که حشرات در آن‌ها خانه سازی کنند، و بچه داشته باشند، آن سوسک‌های کوچک بر روی سخت افزار ذوب می‌شوند.

Zieminski می‌داند که به خاطر ردی که سوسک ها از خود به جا می‌گذارند، پلی استیشن 4 ها مورد هجوم قرار می‌گیرند. او همچنین گفت: “رنگ مدفوع سوسک‌ها متمایز بوده و دارای رایحه‌ای خاص است. ما متوجه می‌شویم که سوسک‌ها در فن بوده‌اند یا نه. برای کار کردن دوباره دستگاه، تعمیرکار معمولا منبع تغذیه را تعویض می‌کند. سپس قطعات را جدا، آن را با پاک کننده فراصوتی استرلیزه و در آخر قطعات را وصل می‌کند.”

چگونه گیمرها از این اتفاقات منزجر کننده جلوگیری کنند؟ پلی استیشن 4 باید در مکانی باز که فضایی برای نفس کشیدن وجود داشته باشد، قرار داده شوند. همچنین باید در ارتفاع باشند، که اینگونه سوسک‌ها سخت‌تر بتوانند از آن بالا روند. البته ساختمان هم باید تمیز باشد.

.

منبع: kotaku

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    چه نکته ی جالبی

    پاسخ