;
coinex

پنج داستان عجیب و باورنکردنی از زندگی پنگوئن ها به مناسبت روز جهانی پنگوئن

پنج داستان عجیب و باورنکردنی از زندگی پنگوئن ها به مناسبت روز جهانی پنگوئن

بر خلاف دیگر مناسبت ها که چندان منطبق با رویدادهای واقعی نیستند، «روز جهانی پنگوئن» با  راهپیمایی سالانه پنگوئن ها در 25 آوریل همزمان است. پنگوئن ها با آغاز فصل زمستان در جنوبگان کلونی های خود را ترک می کنند و تا بهار به آنجا باز نمی گردند. این مهاجرت که در آن پنگوئن ها از کلونی های خود به سوی سرزمین سنتی زاد و ولد خود سفر می کنند، مضمون مستند درخشان “رژه پنگوئن ها” در سال 2005 بود.

مطمئنا، مشاهده این پرندگان دوست داشتنی جذاب است، اما این پرندگان بی پرواز همچنین بازماندگانی قابل توجهی محسوب می شوند که در چنین شرایط دشواری قادر به بقا بوده اند. هنگامی که پنگوئن های نر و ماده جفت گیری کردند، پنگوئن های ماده مدت طولانی در سرزمین باقی می مانند تا تخم بگذارند. پس از اینکه جوجه ها سر از تخم در آوردند، جفت های پنگوئن در همکاری بی نظیر، به مراقبت و تغذیه جوجه ها می پردازند. پنگوئن های نر مراقبت از جوجه های به تازگی از تخم در آمده را برعهده می گیرند و پنگئون های ماده با وجود شرایط دمایی دشوار سفرهای طولانی را برای یافتن غذا انجام می دهند. پنگئون های نر در این شرایط دشوار و بدون مواد غذایی، حتی تا 50 درصد از وزن بدن خود را در دوره ای 4 ماهه از دست می دهند.

در ادامه با پنج داستان جالب از پنگوئن ها را می خوانیم:

پنگوئن های والد نمی توانند از غذا دادن به پسرهای بالغ خود دست بردارند!
پنگوئن های والد نمی توانند از غذا دادن به پسرهای بالغ خود دست بردارند!
  1. دردسر پنگوئن های والد برای غذا دادن به پسران بزرگ شان!

همه ما افرادی را می شناسیم که برای زندگی با والدین خود کمی بیش از حد مسن  هستند، خوب، این مشکل پنگوئن ها هم است. پنگوئن ها به جوجه های تازه سر از تخم در آورده خود تا زمانی که به اندازه ای بالغ شوند که قادر به ماهیگری شوند، غذا می دهند. پس همچون برخی نمونه های انسانی که دوران نوجوانی آنها تا سال ها پس از سپری کردن دوره نوجوانی و شاید تا میانسالی ادامه می یابد، ظاهرا برای پنگوئن ها هم همین طور است.

ویدئوی نشنال جئوگرافیک از مبارزه دو رقیب عشقی
ویدئوی نشنال جئوگرافیک از مبارزه دو رقیب عشقی
  1. پنگئون های خانه خراب کن!

در نوامبر سال  2016،  ویدیوی نشنال جئوگرافیک  قلب دوست داران پنگوئن را شکست. در این ویدئو ببیندگان با صحنه ای باورنکردنی مواجه شدند. خلاصه ماجرا به این ترتیب بود که پنگوئن نری که از لانه خارج شده بود، با بازگشت به لانه جفتش را با پنگوئن نر دیگری دید. بعد از این دو پنگوئن، برای به دست آوردن جفت ماده با هم مبارزه کردند که پنگوئن بیچاره بازنده مبارزه بود. به هر حال، اینکه پنگوئن خانه خراب کن در این مبارز پیروز شد، شاید خوب هم باشد، چرا که حداقل روایت های محبوبی که از جفت گیری پنگوئن ها شنیده بودیم را پیچیده تر از قبل نکرد.

  1. پنگوئن های چاق تعادل کمتری دارند

محققان با انجام مطالعه ای روی پنگوئن های امپراتور، دریافتند که پنگوئن های چاق بیش از پنگوئن های لاغر روی زمین می افتند. محققان در این مطالعه، پنگوئن ها را بعد و قبل از رژیم غذایی روی تردمیل مورد آزمایش قرار دادند.

به نظر می رسد، تعادل پنگوئن ها پس از رژیم غذایی بیشتر می شود. حال این تعادل چرا اهمیت دارد؟ در واقع با وجود اینکه این چاقی آنها را به تبدیل به طعمه های راحتی برای شکارچیان می کند، پنگوئن ها پیش از سفر طولانی در زمستان سخت پیش روی، پروار می شوند تا بتوانند، زمان بیشتری را به مراقبت از تخم ها بپردازند. به این ترتیب، این آزمایش کشمکش واقعی پنگوئن های امپراتور چاق را نشان داد.

وقتی یک پنگوئن ها به هم پس گردنی می زنند!
وقتی پنگوئن ها به هم پس گردنی می زنند!
  1. پنگوئن ها هم می توانند عوضی باشند!

البته باید هشدار دهیم که نمی توان استانداردهای روابط و رفتارهای مربوط به انسان را به حیوانات تعمیم داد؛ اما گذشته از همه اینها، مغز و تاریخ تکاملی ما انسان ها با پنگوئن ها کاملا متفاوت است. ولی وقتی می بینیم، این پنگوئن های دوست داشتنی به هم پس گردنی می زنند، نمی توانیم از مقایسه آن با رفتارهای مشابه انسانی دست بر داریم!

این پنگوئن از زندگی در قاره بدون خرس قطبی لذت می برد!
این پنگوئن از زندگی در قاره بدون خرس قطبی لذت می برد!
  1. پنگوئن ها در قطب شمال زنده نمی مانند

همه ما می دانیم که هیچ پنگوئنی در قطب شمال و هیچ خرس قطبی در قطب جنوب وجود ندارد. این برای پنگوئن ها مزیت بسیار خوبی است، چرا این پرندگان بی پرواز، طعمه های راحتی برای شکارچیان ماهر هستند. اما پیش از این پنگوئن هایی در قطب شمال هم وجود داشته اند و همچنین ممکن است، در قطب جنوب هم خرس های قطبی وجود داشته اند. اما با وجود تکامل آهسته، بعید است، دوباره شاهد حضور همزمان خرس های قطبی و پنگوئن ها در یک مکان باشیم.

.

منبع: inverse

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر