;
coinex

شروع آخرین آزمون بزرگترین تلسکوپ فضایی ساخت بشر

شروع آخرین آزمون برودتی تلسکوپ فضایی جیمز وب، بزرگترین تلسکوپ فضایی ساخته بشر آماده کاوش کیهان می شود
ناسا تلسکوپ فضایی جیمز وب را به یک اتاق ایزوله در ساختمان مرکز فضایی جانسون 32 انتقال داده است. در این ساختمان تجهیزات اپتیکی تلسکوپ در اتاقک مخصوصی قرار خواهند گرفت، این اتاقک مخصوص در واقع یک محفظه خلاء است که به دمای بسیار پایینی دست می یابد. این اتاقک پیش از این برای آزمایش فضاپیمای آپولو مورد استفاده قرار گرفته است.

این تلسکوپ مگا روز 7 مه (دوشنبه هفته جاری) به مرکز فضایی جانسون در هوستون منتقل شده بود. تلسکوپ فضایی جیمز وب در این مرکز یکی از آخرین آزمون های برودتی خود را پشت سر خواهد گذاشت تا تیم ماموریت جیمز وب از کارایی تلسکوپ در سرمای بسیار شدید اعماق فضا اطمینان حاصل کنند. این تلسکوپ که پروژه مشترکی بین ناسا، آژانس فضایی اروپا و آژانس فضایی کانادا است، قرار است، در سال 2018 راه اندازی شود.

جیمز وب به تازگی آزمایش هایی را در مرکز سفرهای فضایی گودارد ناسا در مریلند پشت سر گذاشته بود. در این آزمایش ها مهندسان ناسا اطمینان حاصل کرده بودند که تلسکوپ فضایی قادر به مقاومت در برابر ارتعاشات شدید و شرایط سخت پرتاب به فضا و همچنین پروازهای فضایی است.

تلسکوپ فضایی جیمز وب، تقریبا 100 روز در اتاقکی در مرکز فضایی جانسون به سر خواهد برد. این اتاقک خلاء عظیم که در سال 2013 بازسازی شده است. گفتنی است، ناسا پیش از این آزمون های ماژول فضاپیمای آپولو به مقصد ماه را در این ساختمان انجام می داد. ناسا در بیانیه خود اعلام کرد، این آزمون برودتی نهایی تایید خواهد کرد که کل تجهیزات اپتیکی تلسکوپ می توانند، در فاصله 1.6 کیلومتری زمین به خوبی کار کنند.

تلسکوپ فضایی جیمز وب، بزرگترین تلسکوپ فضایی ساخته شده دست بشر محسوب می‌ شود. این تلسکوپ با همکاری آژانس های فضایی ناسا و آژانس فضایی اروپا ساخته شده و در سال ۲۰۱۸ راه اندازی خواهد شد
تلسکوپ فضایی جیمز وب، بزرگترین تلسکوپ فضایی ساخته شده دست بشر محسوب می‌ شود. این تلسکوپ با همکاری آژانس های فضایی ناسا و آژانس فضایی اروپا ساخته شده و در سال ۲۰۱۸ راه اندازی خواهد شد

تلسکوپ فضایی جیمز وب، پس از پشت سر گذاشتن این آزمون برودتی به مرکز هوافضای نورث ‌روپ در کالیفرنیا سفر می کند، این مرکز هوافضایی پیمانکار اصلی پروژه جیمز وب است، در این شرکت آخرین قطعات تلسکوپ مونتاژ و آزمایش می شوند. همچنین باس های فضاپیمایی که از تلسکوپ در هنگام پرتاب به فضا محافظت می کنند و محافظ خورشیدی که از تلسکوپ در برابر تشعشات خورشیدی و اشعه مادون قرمز زمین محافظت می کنند، در این مرکز نصب می شوند.

تلسکوپ فضایی جیمز وب تقریبا دو دهه است که مراحل ساخت و طراحی خود را سپری می کند. تلسکوپ جیمز وب، به اندازه یک زمین تنیس است و بزرگترین تلسکوپ فضایی ساخته بشر محسوب می شود. این تلسکوپ که ۱۰۰ برابر قوی‌ تر از تلسکوپ فضایی هابل بوده، قرار است در سال ۲۰۱۸ در مدار زمین قرار گیرد.

تلسکوپ جیمز وب دارای ظرفیت نوری هفت برابر هابل است، در واقع گفته می شود، این تلسکوپ به قدری حساس و دقیق است که امکان مشاهده و رصد، یک کرم شب تاب در فاصله یک میلیون کیلومتری را دارد.

اخترشناسان می‌خواهند، از توانایی‌ های تلسکوپ  فضایی جیمز وب، برای اهداف فوق العاده هیجان انگیز، از جمله بازگشت به بیش از ۱۳.۵ میلیارد سال قبل و گشودن اسرار جهان اولیه، اکتشاف کهکشان ‌ها و ستارگان و همچنین مطالعه جو سیارات فراخورشیدی (سیاراتی که خارج از منظومه شمسی قرار دارند) استفاده کنند.

.

منبع: space

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر