;
coinex

خودرو الکتریکی آئودی تا سال 2020 راه‌اندازی می‌شود؛ خودرویی که تسلا را‌به چالش می‌کشد

خودرو الکتریکی آئودی تا سال 2020 راه‌اندازی می‌شود؛ خودرویی که تسلا را‌به چالش می‌کشد

خودرو الکتریکی آئودی که یک اس یو وی کامپکت خواهد بود، تا سال 2020 راه اندازی خواهد شد.

اینطور که به نظر می رسد، کمپانی آئودی کاملا به سمت خودروهای الکتریکی متمایل شده است. این کمپانی در دو سال گذشته، از دو کانسپت الکتریکی رونمایی کرد که برای عرضه ی آنها به بازار نیز برنامه ریزی کرده است: خودرو e_tron کواترو و e_tron اسپورت بک.

این خودروساز آلمانی که یکی از برندهای کمپانی بزرگ فولکس واگن به شمار می رود، سومین خودرو الکتریکی خود را در دست دارد که می تواند تهدیدی برای خودرو الکتریکی آینده تسلا Y باشد.

فیلیپ برابک، معاوت مدیریت محصولات در Audi of America به خبرنگار بیزنس اینسایدر گفت: “ما به دنبال یک اس یو وی کوچک تر هستیم، خودرویی که در بخش بازار A جا داشته باشد، جایی که خودرو آئودی Q3 در حال حاضر در آن رقابت می کند. خودرو الکتریکی آئودی ، اتومبیلی خواهد بود که بر مبنای پلتفرم الکتریکی MEB کمپانی فولکس واگن ساخته خواهد شد. هنوز آماده نیستیم تا زمان دقیق آن را اعلام کنیم، چرا که باید بخش هایی از آن را به پایان برسانیم؛ با اینحال این خودرو، دنباله رو دو خودرویی خواهد بود که به آنها اشاره شد. (خودرو e_tron کواترو و e_tron اسپورت بک) در حال حاضر، تنها چهارچوب زمانی تعیین شده، همان سال 2020 است و هیچ تاریخ دقیقی برای معرفی مشخص نشده است.”

کمپانی آئودی قصد دارد اس یو وی ای ترون کواترو را در اواخر سال 2018 راه اندازی کند و برای راه اندازی ای ترون اسپورت بک در سال 2019 برنامه ریزی کرده است. موتور این دو خودرو الکتریکی آئودی یکسان بوده و در بسیاری از موارد به یکدیگر شباهت دارند.

اما اس یو وی سوم، کوچکتر بوده و بر مبنای پلتفرم MEB جدید فولکس واگن ساخته خواهد شد؛ این پلتفرم درواقع یک معماری ماژولار بوده که به صورت ویژه، برای خودروهای الکتریکی طراحی شده است. فیلیپ باربک به قیمت احتمالی خودرو الکتریکی آئودی اشاره ای نکرده است، اما خاطر نشان کرد که در همان کلاس کراس اور Audi Q3 خواهد بود؛ کلاسی که قیمت اولیه آنها به 31000 دلار می رسد.

کمپانی آمریکایی تسلا نیز قصد دارد اس یو وی تسلا Y را در همان بازه زمانی راه اندازی کند، همچنین پیش بینی می شود که در همین بازه قیمتی نیز عرضه شود. خودروسازان دیگری همچون ولوو و فورد نیز در تلاشند تا اس یو وی های خود را تا سال 2020 روانه بازار کنند.

اما به گفته ی باربک، این کمپانی نگران رقابت ها نیست. در حقیقت او معتقد است که ورود خودروسازان دیگر به این عرصه می تواند به بهبود این کسب و کار کمک کند.

“این خودروها باید بخش بازار خود را ایجاد کنند. بنابراین با ظهور تولیدکنندگان بیشتر، این عرصه می تواند انرژی طبیعی خود را ایجاد کند، چون با وجود خودروهای بیشتر، بازار این کسب و کار برای ما قدرتمندتر می شود.”

آئودی وعده داده است که بعد از رسوایی بزرگ فولکس واگن، بیش از پیش روی خودروهای الکتریکی سرمایه گذاری کند.

مدیر اجرایی آئودی، روپرت استادلار در سخنرانی های اخیر خود اعلام کرد که در سال 2020، سه خودرو الکتریکی آئودی در خط تولید خواهد بود؛ علاوه بر این، کمپانی آئودی قصد دارد 25 درصد از خودروهای خود را تا سال 2025، به باتری های الکتریکی مجهز کند.

البته این کمپانی قصد ندارد تنها به عرضه خودروهای الکتریکی بپردازد؛ این کمپانی به دنبال راه اندازی چندین خودرو هیبریدی است.

باربک در ادامه گفت: “ما همچنین به دنبال راه اندازی چندین خودرو هیبریدی هستیم. کار ما هنوز هم با خودورهای هیبریدی تمام نشده و احتمالا شاهد خودروهای بیشتری در این عرصه خواهیم بود.”

.

منبع: businessinsider

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر