;
coinex

پاکسازی اقیانوس آرام از پچ زباله ها با استفاده از 50 صفحه شناور  

پاکسازی اقیانوس آرام از پچ زباله ها با استفاده از 50 صفحه شناور  

پاکسازی اقیانوس (The Ocean Cleanup)، نام یک سازمان هلندی است که قصد دارد آلودگی های پلاستیکی دریاها را پاک کند.

این سازمان که با هدف پاکسازی اقیانوس ها شکل گرفته، اعلام کرد که به زودی می تواند تکنولوژی خود را به اجرا بگذارد. این سازمان در بیانیه ای که روز گذشته منتشر شد، اعلام کرد که برای پاکسازی اقیانوس آرام از پچ زباله ها در اوایل سال 2018 برنامه ریزی کرده و این کار را از طریق سیستم پاکسازی جدید خود انجام خواهد داد. این پچ زباله در حقیقت بزرگ ترین مجموعه ی پسماند در اقیانوس است، مجموعه عظیمی از اجزا پلاستیک های مشهود و غیر مشهود که زندگی دریایی را مسموم کرده است. کاپیتان کشتی که در سال 2008، برای اولین بار با این پچ زباله روبرو شد، گفته است که طی هفته ای که از آن ناحیه عبور می کرده، هیچ قسمت تمیزی را مشاهده نکرده است.

بویان اسلات، بنیانگذار این سازمان در اصل چشم اندازی را متصور شده بود که در آن، زباله های پلاستیکی باید با استفاده از صفحه های بزرگی که توسط کف اقیانوس مهار شده اند، جمع آوری می شدند؛ با اینحال طرح جدیدی که ارائه شده، کوچکتر، موثرتر و مقرون به صرفه تر است. این گروه به جای تعبیه ی صفحه هایی به طول 60 مایل، تصمیم گرفت تا 50 صفحه کوچکتر را آماده کند که طولی معادل 0.6 مایل دارند. آنها همچنین توانستند وزن این صفحه ها را با استفاده از لنگر کاهش دهند تا بتوانند همراه با جریان هایی مثل پلاستیک، حرکت کنند؛ البته این حرکت برای به دام انداختن پسماندها، کمی آهسته تر است.

اسلات به خبرگزاری FastCompany اعلام کرد، انتظار داشت که طراحی اولیه تا 10 سال آینده بتواند به میزان نیمی از حجم پچ زباله را با صرف هزینه 320 میلیون دلار پاکسازی کند. اما در حال حاضر انتظار دارد که طراحی جدید بتواند این زمان را به نصف رسانده و هزینه های پاکسازی اقیانوس را به مراتب کاهش دهد.

این سازمان همچنین به سرمایه هایی برای ادامه پروژه نیاز دارند، بنابراین قصد دارند پلاستیک های جمع آوری شده را به آیتم های قابل فروش، مثل عینک آفتابی، صندلی و سپر اتومبیل تبدیل کند.

.

منبع: engadget

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر