;
coinex

مقایسه اسنشال فون با گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس

مقایسه اسنشال فون با گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس

در این مقاله قصد دارید گوشی اسنشال فون ساخته شده توسط اندی رابین خالق اندروید و پرچمداران سامسونگ، گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس را با یکدیگر مقایسه کنیم. با تکرا همراه باشید.

اندی رابین یکی از سازندگان سیستم عامل اندروید، گوشی اسنشال فون را به عنوان یک گوشی هوشمند جدید و بسیار زیبا به بازار گوشی های هوشمند معرفی کرد. حال در این مقاله قصد داریم به مقایسه گوشی اسنشال فون با گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس که در حال حاضر جزء پیشتازان و بهترین گوشی های هوشمند اندرویدی 2017 هستند، بپردازیم.

[box type=”shadow” align=”aligncenter” class=”” width=””]اندازه[/box]

اندازه گوشی اسنشال فون کوچک نیست اما با این حال از هر دو پرچمدار سامسونگ کوچکتر است؛ البته با ذکر این نکته که این گوشی اندکی از گوشی کوچکتر گلکسی اس 8 عریض تر است.

اندازه اسنشال فون 142 در 71 در 7.8 میلی متر، اندازه گلکسی اس 8 149 در 68 در 8.0 میلی متر و اندازه گلکسی اس 8 پلاس نیز 160 در 73 در 8.1 میلی متر است.

[box type=”shadow” align=”aligncenter” class=”” width=””]وزن[/box]

اسنشال فون نسبت به گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس گوشی سنگین تری است به طوری که این گوشی به ترتیب 16 و 7 درصد از گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس سنگین تر است.

وزن اسنشال فون 185 گرم، وزن گلکسی اس 8 155 گرم و وزن گلکسی اس 8 پلاس نیز 173 گرم است.

[box type=”shadow” align=”aligncenter” class=”” width=””]مواد سازنده[/box]

اسنشال فون اعلام کرده که ساختار تیتانیوم و سرامیکی که برای ساخت این گوشی استفاده کرده است باعث شده تا این گوشی در برابر تست سقوط مقاوم تر باشد؛ چیزی که به خوبی دیده ایم که جدیدترین پرچمداران سامسونگ به دلیل استفاده از آلومینیوم و شیشه در طراحی آن، با افت مقاومت نسبت به نسخه های قبلی روبه‌رو شده است.

[box type=”shadow” align=”aligncenter” class=”” width=””]رنگ[/box]

هر سه گوشی با ترکیب رنگ های مختلفی به بازار عرضه خواهند شد. در حال حاضر اسنشال فون در رنگ های مشکلی و سفید در دسترس بوده و انتظار می رود رنگ های آبی سیر و خاکستری نیز در آینده به ترکیب رنگ های این گوشی اضافه شود.

اما گوشی های گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس در حال حاضر در رنگ های مشکلی، آبی، ارغوانی روشن در دسترس بوده و نسخه های طلایی و آبی نیز در برخی از نقاط جهان مثل آمریکا هنوز در دسترس نیست.

[box type=”shadow” align=”aligncenter” class=”” width=””]قابلیت ضد آب[/box]

در حالی که پرچمداران سامسونگ دارای استاندارد ضد آب و ضد گرد و غبار IP68 هستند، قابلیت ضد آب غایب بزرگ گوشی اسنشال فون اندی رابین است.

[box type=”shadow” align=”aligncenter” class=”” width=””]اندازه صفحه نمایش[/box]

در هنگام صحبت راجع به صفحه نمایش این گوشی های هوشمند، اندازه قطری این گوشی ها شاید کمی فریبنده باشد چرا که نسبت تصویر این گوشی های هوشمند متفاوت است. نسبت تصویر اسنشال فون 19 به 10 و نسبت تصویر پرچمداران سامسونگ 18.5 به 9 است که البته هر دوی این نسبت های تصویر در بازار گوشی های هوشمند غیرمعمول هستند.

و اما اندازه صفحه نمایش اسنشال فون 5.7 اینچ، اندازه صفحه نمایش گلکسی اس 8 5.8 اینچ و اندازه صفحه نمایش گلکسی اس 8 پلاس 6.2 اینچ است.

[box type=”shadow” align=”aligncenter” class=”” width=””]رزولوشن صفحه[/box]

کیفیت صفحه نمایش در هر سه گوشی کواد اچ دی (2560 در 1312 پیکسل) است که به واسطه اندازه های متفاوت صفحه نمایش هر سه گوشی، تراکم پیکسلی آن ها نیز متفاوت است.

تراکم پیکسلی اسنشال فون 504ppi، تراکم پیکسلی گلکسی اس 8 570ppi و تراکم پیکسلی گلکسی اس 8 پلاس 529ppi است.

[box type=”shadow” align=”aligncenter” class=”” width=””]نوع صفحه نمایش[/box]

نوع صفحه نمایش اسنشال فون IPS بوده و صفحه نمایش گلسی اس 8 و اس 8 پلاس سامسونگ نیز آمولد است.

[box type=”shadow” align=”aligncenter” class=”” width=””]صفحه نمایش منحنی[/box]

همانند اکثر گوشی های هوشمند، صفحه نمایش اسنشال فون تخت است اما صفحه نمایش پرچمداران سامسونگ دارای انحنایی در اطراف آن است.

[box type=”shadow” align=”aligncenter” class=”” width=””]دکمه اصلی[/box]

با توجه به اندازه صفحه نمایش هر سه گوشی، دکمه اصلی روی صفحه نمایش آن ها قرار گرفته است.

[box type=”shadow” align=”aligncenter” class=”” width=””]اسکنر اثر انگشت[/box]

اسکنر اثر انگشت هر سه گوشی در پشت آن ها قرار گرفته است با این تفاوت که در اسنشال فون در وسط و در پرچمداران سامسونگ در سمت راست دوربین آن قرار دارد.

[box type=”shadow” align=”aligncenter” class=”” width=””]تشخیص چهره[/box]

سامسونگ ویژگی تشخیص چهره را به گوشی های خود افزوده است. همچنین از آنجایی که ویژگی Trusted Face برای تشخیص چهره در اندروید تعبیه شده بنابراین احتمال می رود اسنشال فون نیز به ویژگی تشخیص چهره Trusted Face مجهز شده باشد.

[box type=”shadow” align=”aligncenter” class=”” width=””]اسکنر عنبیه چشم[/box]

اسنشال فون فاقد اسکنر عنبیه چشم است در حالی که در سری گلکسی اس 8 سامسونگ ویژگی امنیتی بیومتریک اسکنر عنبیه چشم تعبیه شده است.

[box type=”shadow” align=”aligncenter” class=”” width=””]پردازنده[/box]

هر دو سازنده برای گوشی های خود، پردازنده کوالکام اسنپدراگون 835 را انتخاب کرده اند اما علاوه بر آن، سامسونگ برای برخی بازارها پردازنده اگزینوس 8895 خود را نیز مورد استفاده قرار داده است.

[box type=”shadow” align=”aligncenter” class=”” width=””]رم[/box]

رم هر سه گوشی 4 گیگابایت است.

[box type=”shadow” align=”aligncenter” class=”” width=””]حافظه داخلی[/box]

هر دو سازنده برای گوشی های خود از یک گزینه برای حافظه داخلی استفاده کرده اند، گوشی های سامسونگ گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس دارای 64 گیگابایت حافظه داخلی بوده اما حافظه داخلی اسنشال فون دو برابر یعنی 128 گیگابایت است.

[box type=”shadow” align=”aligncenter” class=”” width=””]میکرو اس دی[/box]

اسنشال فون هیچ درگاهی برای میکرو اس دی نداشته اما حافظه گوشی های سری اس 8 سامسونگ با کارت میکرو اس دی قابل افزایش است.

[box type=”shadow” align=”aligncenter” class=”” width=””]جک هدفون[/box]

اسنشال فون جک هدفون 3.5 میلی متری را حذف کرده اما این جک هدفون در گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس مورد استفاده قرار گرفته است.

[box type=”shadow” align=”aligncenter” class=”” width=””]باندل هدفون[/box]

سامسونگ در بسته بندی گوشی های خود، باندل هدفون سیمی AKG به قیمت 99 دلار را قرار داده است. اما هیچ هدفونی در بسته بندی اسنشال فون وجود ندارد و کمپانی اسنشال پروداکت تنها یک مبدل یو اس بی نوع سی به جک هدفون 3.5 میلی متری در آن قرار داده است.

[box type=”shadow” align=”aligncenter” class=”” width=””]باتری[/box]

ظرفیت باتری اسنشال فون 3040 میلی آمپر ساعت، باتری گلکسی اس 8 3000 میلی آمپر ساعت و باتری گلکسی اس 8 پلاس 3500 میلی آمپر ساعت است.

[box type=”shadow” align=”aligncenter” class=”” width=””]شارژ سریع[/box]

هر سه گوشی از شارژ سریع پشتیبانی می کنند.

[box type=”shadow” align=”aligncenter” class=”” width=””]شارژ وایرلس[/box]

اسنشال فون از شارژ بی سیم پشتیبانی نمی کنند اما پرچمداران سری گلکسی اس 8 سامسونگ این تکنولوژی را پشتیبانی می کنند. پد شارژ وایرلس سامسونگ به صورت جداگانه برای این گوشی ها به فروش می رسد.

[box type=”shadow” align=”aligncenter” class=”” width=””]کیفیت دوربین[/box]

دوربین اصلی گوشی اسنشال فون 13 مگاپیسل و دوربین اصلی گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس 12 مگاپیکسل است. همچنین دوربین جلو در هر سه گوشی 8 مگاپیسل است.

[box type=”shadow” align=”aligncenter” class=”” width=””]دیافراگم دوربین (پشت)[/box]

هر چه ضریب اف یک دستگاه کوچکتر باشد، دیافراگم آن بزرگتر است. بنابراین دوربین اصلی سامسونگ کمی بهتر از دوربین اسنشال فون عمل می کند. دیافراگم بزرگتر برای دوربین در بعضی مواقع به معنای تصاویر بهتر در نور کم و عمق دید بیشتر در عکس هاست اما لازم به ذکر است که اندازه دهانه دیافراگم تنها یکی از چند فاکتور اساسی در کیفیت کلی یک دوربین است.

[box type=”shadow” align=”aligncenter” class=”” width=””]دوربین دوگانه[/box]

گوشی های گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس فاقد دوربین دوگانه هستند اما اسنشال فون دارای یک دوربین دوگانه در عقب است که ساختار آن همانند هواوی پی 10، دارای یک دوربین RGB و یک دوربین مونوکروم است.

[box type=”shadow” align=”aligncenter” class=”” width=””]تثبیت کننده تصویر نوری (OIS)[/box]

تنها این پرچمداران سامسونگ هستند که از قابلیت تثبیت کننده تصویر نوری یا اپتیکال (OIS) برخورداند و هیچ نشانه ای از این ویژگی در اسنشال فون مشاهده نمی شود.

[box type=”shadow” align=”aligncenter” class=”” width=””]سیستم عامل[/box]

هر دو گوشی از سیستم عامل اندروید استفاده می کنند. با این تفاوت که اسنشال پروداکت، کمپانی سازنده اسنشال فون در لیست مشخصات این گوشی هیچ اشاره ای به نسخه اندروید آن نکرده است. اما اندی رابین در مصاحبه خود با وب سایت ریکود اعلام کرده که این گوشی از آخرین نسخه سیستم عامل اندروید قدرت می گیرد. سامسونگ نیز از این سیستم عامل به همراه رابط کاربری TouchWiz خود استفاده می کند.

[box type=”shadow” align=”aligncenter” class=”” width=””]پرداخت با موبایل[/box]

اسنشال فون از تکنولوژی NFC بهره مند بوده و بنابراین به احتمال زیاد از اندروید پی پشتیبانی می کند. اما سامسونگ پی در سری گلکسی اس 8 سامسونگ به نظر می رسد که برای کاربران آمریکایی مزیت های بیشتری به همراه دارد؛ زیرا علاوه بر اینکه با پایانه های دارای NFC سازگاری دارد، شبیه سازی برای کارت های اعتباری مغناطیسی آن ها نیز خواهد بود.

[box type=”shadow” align=”aligncenter” class=”” width=””]دستیار صوتی هوشمند[/box]

به احتمال بسیار زیاد اسنشال فون از دستیار گوگل پشتیبانی می کند. اما از آنجایی که اسنشال به همراه گوشی خود، یک دستگاه هوشمند خانگی نیز راه اندازی کرده است، این احتمال وجود دارد که در کنار دستیار صوتی هوشمند گوگل از دستیار هوشمند دیگر نیز پشتیبانی نماید (انتظار می رود این دستگاه هوشمند خانگی رقیبی برای گوگل هوم و آمازون اکو باشد که البته هنوز جزئیات بیشتری از آن در دست نیست).

همچنین گوشی های گکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس نیز هم از دستیار گوگل و هم از دستیار هوشمند سامسونگ بیکسبی پشتیبانی می کنند.

[box type=”shadow” align=”aligncenter” class=”” width=””]پشتیبانی از موبایل وی آر[/box]

اسنشال فون به جز قابلیت گوگل کاردبرد، از هیچ تجربه واقعیت مجازی موبایل دیگری پشتیبانی نمی کند اما پرچمداران سامسونگ کاملا با هدست گیر وی آر (Gear VR) این کمپانی سازگارند.

[box type=”shadow” align=”aligncenter” class=”” width=””]ماژولار بودن[/box]

اسنشال فون زمینه لازم برای لوازم جانبی ماژولار را دارد (وجود یک نوار مغناطیسی در پشت گوشی با انتقال داده بی سیم). در حال حاضر لوازم جانبی های ماژولار موجود برای این گوشی یک دوربین 360 درجه جیبی و یک داک شارژ است اما در آینده انتظار می رود که لوازم جانبی ماژولار بیشتری برای این گوشی ساخته شود.

[box type=”shadow” align=”aligncenter” class=”” width=””]داک اتصال به کامپیوتر شخصی[/box]

پرچمداران سری اس 8 سامسونگ از داک DeX (که به صورت جداگانه به فروش می رسد) پشتیبانی می کنند که به شما اجازه می دهد تا با استفاده از یک مانیتور، صفحه کلید و موس مجزا، از گوشی هوشمند خود به عنوان یک کامپیوتر استفاده کنید.

[box type=”shadow” align=”aligncenter” class=”” width=””]تاریخ انتشار[/box]

هم اکنون می توانید گوشی Essential Phone را به صورت آنلاین رزرو کنید اما هنوز تاریخ رسمی برای ارسال این گوشی ها به دست صاحبانشان اعلام نشده است (تاریخ مورد انتظار ارسال محموله های این گوشی، ماه جاری میلادی است). همچنین تاریخ انتشار رسمی گوشی های گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس نیز 17 آپریل (28 فروردین) بود.

[box type=”shadow” align=”aligncenter” class=”” width=””]قیمت پایه[/box]

قیمت گوشی های سامسونگ بسته به موقعیت جغرافیایی و اپراتور عرضه کننده آن متفاوت است. اما همان طور که مشاهده می کنید، قیمت پایه اسنشال فون 699 دلار، قیمت پایه گلکسی اس 8 حدودا 720 دلار و قیمت پایه گلکسی اس 8 پلاس نیز حدودا 840 دلار است.

[box type=”shadow” align=”aligncenter” class=”” width=””]سخن پایانی[/box]

در حالی که گوشی اسنشال فون برخی از ویژگی های برجسته گوشی های هوشمند امروزی را داراست اما باز هم برای اطمینان لازم است که در روزها و هفته های آینده، به بررسی هر چه بیشتر این گوشی بپردازیم. اما از طرف دیگر، پرچمداران سامسونگ گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس دارای چندین ویژگی برجسته مثل شارژ وایرلس، پشتیبانی از موبایل وی آر، حافظه قابل گسترش و قابلیت ضد آب هستند و این ویژگی ها جزء غایبان بزرگ گوشی اسنشال فون به شمار می آیند.

.

منبع: newsatlas

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر