;
coinex

اولین گوشی آیفون به دلیل تنفر استیو جابز از مایکروسافت شکل گرفت

اولین گوشی آیفون به دلیل تنفر استیو جابز از مایکروسافت شکل گرفت

شاید فکر کنید محصولی انقلابی مثل گوشی آیفون از یک ایده منحصر به فرد و احساسی خاص به وجود آمده باشد؛ اما اشتباه می کنید.

اسکات فورستال، یکی از مخترعان گوشی آیفون است که مدعی شده این گوشی ها در اصل به خاطر تنفر استیو جابز از مایکروسافت و معاشرت اجتماعی او با یکی از کارمندان این غول نرم افزاری به وجود آمده است.

فورستال در رویدادی که اخیرا در موزه تاریخ کامپیوتر و به مناسبت دهمین سالگرد تولد اولین آیفون برگزار شد گفت: “استیو از این مرد که در مایکروسافت کار می کرد، متنفر بود.”

“اولین چیز این است که آنها احمق هستند.”

منظور جابز از این حرف، بیل گیتس نبود؛ او در واقع دوست قدیمی و رقیب همیشگی استیو بود که بنیانگذار کمپانی مایکروسافت است. این کارمند نامعلوم مایکروسافت، همسر یکی از دوستان لارنس پاول جابز، همسر استیو جابز بود. این دو نفر به خاطر دوستی همسرانشان، اغلب در مهمانی ها با هم معاشرت می کردند.

فورستال در ادامه گفت: “هر زمان که این دو نفر در مهمانی یا رویدادی همدیگر را ملاقات می کردند، استیو با خلق بدی از آن مهمانی بازمی گشت.”

نقطه عطف زمانی به وجود آمد که این کارمند مایکروسافت به استیو جابز گفت مایکروسافت توانسته مشکلات کامپیوتری را با تبلت پی سی خود برطرف کند.

همانند تبلت هایی که بعدها راه اندازی شدند، تبلت پی سی ها که نسخه ویژه ای از نرم افزار ویندوزی مایکروسافت بودند نیز سبک تر و کوچک تر از لپ تاپ ها بوده و از نمایشگرهای لمسی برخوردار بودند. تبلت پی سی ها تنها با قلم استایلوس کار می کردند و این مساله فکر استیو جابز را به خود مشغول کرد.

 تبلت پی سی ها تنها با قلم استایلوس کار می کردند و این مساله فکر استیو جابز را به خود مشغول کرد.

این گفتگو در یک آخر هفته میان استیو و کارمند مایکروسافت شکل گرفت. زمانیکه جابز پس از پایان تعطیلات آخر هفته به دفتر کار خود وارد شد، تصمیم گرفت که از مایکروسافت پیشی بگیرد؛ او قصد داشت دستگاهی با صفحه نمایش لمسی تولید کند که با انگشت کار می کرد، نه قلم استایلوس.

جابز در حرف های آن روز خود گفته بود: “اولین چیز این است که آنها احمق هستند. به قلم استایلوس نیازی نیست؛ چون مردم آن را گم می کنند. ما با 10 استایلوس به دنیا آمده ایم!”

در اصل تمرکز این تلاش ها برای توسعه یک تبلت بود. اپل از فورستال خواست تا تیم مهندسی این پروژه را رهبری کند.

از اتفاق کافی شاپ تا تولد اولین گوشی آیفون

این پروژه تبلت همچنان به کار خود ادامه می داد، تیم اپل دائما در حال تولید نمونه های اولیه ای از نمایشگرهای لمسی بودند. اما پس از ملاقات استیو جابز با فورستال در یک کافی شاپ در سال 2004، آنها تصمیم گرفتند تمرکز خود را روی تولید گوشی موبایل قرار دهند.

جابز متوجه شد که بسیاری از افراد در آن فروشگاه با گوشی همراه خود کار می کردند و به نظر می رسید که هیچ کدام از آنها راضی نیستند. این برای جابز یک فرصت بود. او از فورستال پرسید که آیا پروژه تبلت می تواند در اندازه نمایشگر گوشی، کوچک شود یا خیر.

به این ترتیب بود که پروژه بنفش یا Project Purple شکل گرفت که در نهایت به شکل گوشی آیفون تکمیل شد. کوچک کردن دستگاه ها با نمایشگر بزرگ در مراحل اول کار بسیار دشواری بود. اما زمانیکه پروژه به پایان رسید، فورستال متوجه شد که حق با استیو بوده است.

فورستال گفت: "جای هیچ سوالی نبود. تفلن ها باید به این شکل تولید می شدند."
اسکات فورستال

فورستال گفت: “جای هیچ سوالی نبود. تفلن ها باید به این شکل تولید می شدند.”

تجارت تبلت پی سی های مایکروسافت نتوانست توجه بازار را به خود جلب کند. تنها در سال 2010 و زمانیکه اپل اولین آیپد خود را روانه بازار کرد، با استقبال مواجه شد. جابز در زمان معرفی آیپد، تنفر خود از استایلوس را اظهار کرده بود.

اما امروز همه چیز تغییر کرده است. اینروزها مایکروسافت با خط دستگاه های سرفیس خود که با قلم استایلوس همراه هستند، توجه بسیاری را به خود جلب کرده و اپل نیز جدیدترین آیپد پرو خود را به اپل پنسل مجهز کرده است.

.

منبع: businessinsider

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر