;
coinex

هلیکوپترهای ارتش امریکا از ایستگاه های سوخت رسان رباتیک استفاده خواهند کرد

ارتش دائما ایستگاه های سوخت رسانی را در کنار پایگاههای خود می سازد تا هلیکوپترهایش در سریعترین زمان ممکن پس از سوخت گیری به عملیات خود بازگردند. با این حال، نیاز به خدمه سوخت گیری خطرات و دردسرهای لجستیکی زیادی را برای ارتش آمریکا ایجاد می کند، چرا که فرستادن نیروها به بخش های خطرناک، ریسک های زیادی را به دنبال دارد. اکنون ارتش ایالات متحده آمریکا ممکن است، نیازی به این ریسک ها نداشته باشد.

 

اترش آمریکا در حال آزمایش یک ایستگاه سوخت رسانی به نام AR3P (مخفف، ایستگاه سوخت رسانی بدون سرنشین اتوماتیک و روباتیک) است و می تواند بدون هیچ خدمه ای سوخت رسانی به هلیکوپترها را انجام دهد. این ایستگاه رباتیک همچون شارژر رباتیک تسلا از بازوهای خود تنظیم کننده ای بهره می برد که به هلیکوپتر متصل می شوند. به این ترتیب، هلیکوپتر بدون فرود آمدن و در خطر قرار دادن نیروها، امکان سوخت رسانی را فراهم می کند.

 

البته AR3P به این زودها به سرویس ارتش آمریکا نخواهد پیوست.  AR3Pهم اکنون در حال ارزیابی ریسک فنی است و باید دو مرحله آزمایشات واقعی (از جمله یک آزمایش با یک هلیکوپتر آپاچی AH-64) را پشت سر بگذارد. با این وجود، اگر همه چیز به درستی انجام شود، ایستگاه سوخت رسانی رباتیک بدون ترس از تلفات (تنها نیرویی که در معرض خطر قرار می گیرد، خلبان) سوخت رسانی به هلیکوپترهای ارتش امریکا را انجام می دهند.

.

منبع: engadget

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر