;
coinex

منظور از صفحه نمایش True Tone اپل چیست و چه کاربردی دارد؟

منظور از صفحه نمایش True Tone اپل چیست و چه کاربردی دارد؟کمپانی اپل، تبلت آیپد پرو 9.7 اینچی را با تکنولوژی جدیدی به نام صفحه نمایش True Tone راه اندازی کرده است.

این تکنولوژی جدید به سیستم متعادل سازی رنگ سفید در فلاش دوربین گوشی های آیفون شباهت دارد و به صفحه نمایش آیپد پرو 9.7 اینچی اجازه می دهد تا تنها میزان و تراکم مناسبی از رنگ سفید را روی نمایشگر به اجرا بگذارد. ایده ای که منجر به این طرح جدید شده، از ماهیت رنگ سفید و تنوع انعکاس آن در نورهای مختلف به وجود آمده است؛ زمانی که قابلیت True Tone فعال می شود، آیپد می تواند کیفیت نمایشگر را تنظیم کند.

یک نقطه ی سفیدی تنظیم شده باید بتواند خواندن متن را برای چشم کاربران آسان تر کند؛ درحالیکه روشنایی تنظیم شده به صورت دینامیک، به ویژه در زمانی که با نمایشگری با بازتاب کم همراه می شود، باید بتواند قابلیت خوانایی بیشتر را در نور مستقیم خورشید ایجاد کند. بنابراین، نگاه کردن به صفحه نمایش آیپد پرو 9.7 اینچی در شرایط اتاق که نور از بالا می تابد و حتی کنار پنجره که زاویه تابش نور و میزان آن متفاوت است، آسان تر خواهد بود.

در ادامه تمامی اطلاعات مربوط به صفحه نمایش True Tone جمع آوری شده است؛ با تکرا همراه شوید:

نحوه ی عملکرد قابلیت True Tone در آیفون ها چگونه است؟

کمپانی اپل در زمان رونمایی از گوشی آیفون 5 اس اعلام کرد که فلاش LED در مدل های گذشته، جای خود را به تکنولوژی جدیدی به نام True Tone داده است. این تکنولوژی از دو LED تشکیل شده؛ یکی سفید و دیگری کهربایی.  هنگامی که فلاش در زمان عکسبرداری فعال می شود، این دو LED به صورت پشت سر هم روشن شده و با یک الگوریتم نرم افزاری همکاری می کنند که میزان رنگ های تصویر را ارزیابی کرده و به فلاش آیفون اجازه می دهد تا تراکم یا شدت نور سفید در مقابل نور کهربایی یا زرد را تنظیم کند.

این فلاش برای اضافه کردن نور بیشتر به تصویر تعبیه نشده؛ بلکه مناسب ترین نور در رنگ های تصویر را به وجود می آورد. فلاش True Tone از هر دو LED سفید و کهربایی برخوردار است تا هر دو تناژ نور برای ایجاد تعادل در پس زمینه و پیش زمینه فراهم شود. این فلاش در حقیقت صحنه یا منظره ی مورد نظر شما را می خواند و هر دو LED را در فشارهای مختلف به اجرا می گذارد تا 1000 کیفیت یا دمای رنگ مختلف را ایجاد کند؛ به همین دلیل است که عکس هایی که در فضای اتاق و یا بیرون به ثبت می رسند، تعادل رنگ مناسبی دارند.

نحوه ی عملکرد صفحه نمایش True Tone در آیپد پرو چگونه است؟

آیپد پرو 9.7 اینچی جدید که از آیپد پرو 12.9 اینچی کوچکتر است، از چهار سنسور برای اندازه گیری رنگ و روشنایی محیط برخوردار شده است. این تبلت برای تنظیم نمایشگر از اطلاعات سنسورها استفاده می کند. این سیستم می تواند نقاط سفید و یا روشنایی را بر مبنای نورپردازی محیط شما اصلاح کند تا سفیدی نمایشگر در هر منبع نوری، به میزان مناسبی به نمایش گذاشته شود. لازم به ذکر است که این تکنولوژی، چندان جدید نبوده و برخی از مانیتورهای دسکتاپ در حال حاضر از این تکنولوژی بهره می برند.

نکته ی جالب اینجاست که سیستم اپتیکال انسانی، دائما در حال مطابق کردن نور نزدیک به سفید با نور کاملا سفید است؛ یک رنگ سفید بهتر می تواند درک متناسب با چیزی که به آن می نگیریم را تحت تاثیر قرار دهد. به معنای دیگر، یک نقطه ی سفید تنظیم شده برای چشمان شما راحتی را به همراه دارد. علاوه بر این، نگاه کردن به نمایشگر آیپد پرو 9.7 اینچی در نور مستقیم آفتاب آسان تر است؛ بنابراین کاربری پیشرفته ای دارد.

در ادامه توضیحات اپل درباره ی صفحه نمایش True Tone یا Retina را می خوانید:

آیپد پرو 9.7 اینچی از نمایشگری با تکنولوژی های پیشرفته از جمله صفحه نمایش True Tone برخوردار است. این تکنولوژی با استفاده از سنسورهای چهار کاناله، تعادل رنگ سفید را به صورت دینامیک تنظیم می کند تا نور محیط پیرامون شما به صورت طبیعی تر و دقیق تری با صفحه نمایش سفید رنگ تطابق داشته باشد. نمایشگر رتینای پیشرفته، به میزان 25 درصد روشن تر و 40 درصد، کم بازتاب تر از نمایشگر آیپد پرو 2 بوده و این مساله باعث می شود که محتوای به نمایش گذشته شده روی صفحه نمایش، در محیط داخل اتاق و نور شدید آفتاب، راحت تر دیده و خوانده شود. این سیستم از همان محدوده رنگ گسترده تر که در نمایشگر رتینا 5K در iMac دیده می شود، برخوردار است و می تواند اشباع رنگ بهتری به میزان 25 درصد را برای رنگ های مخملی ایجاد کند.

آیا باید قابلیت صفحه نمایش True Tone را در آیپد پرو فعال کرد؟

بله. برخلاف فلاش True Tone در گوشی های آیفون، صفحه نمایش True Tone در آپید پرو کوچکتر را می توان فعال یا غیر فعال کرد. برای این کار باید به قیمت Setting یا تنظیمات رفته و به قسمت Display and Brightness مراجعه کنید، سپس سوئیچ True Tone را روشن کنید. در این قسمت، سوئیچ قابلیت نایت شیفت نیز دیده می شود. نایت شیفت قابلیتی است که به True Tone شباهت دارد.

آیا صفحه نمایش True Tone با نایت شیفت (Night Shift) اپل در ارتباط است؟

نایت شیفت قابلیتی است که با iOS 9.3 معرفی شد. این قابلیت در روندی مشابه آیپد پرو، رنگ های نمایشگر را به صورت اتوماتیک تنظیم کرده و با تاریک شدن هوا، نور پس زمینه را با رنگ های گرم تر همراه می کند. نتیجه ی این کار در ایجاد خواب آرام شب، موثر است. نایت شیفت اساسا مشابه True Toneعمل می کند، اما هدف متفاوتی دارد. این قابلیت باعث می شود که با تاریک شدن هوا، رنگ های گرم تری روی صفحه نمایش نمایان شوند تا نور آبی متساعد شده از نمایشگر، به خواب آرام شب آسیبی نرساند.

با این کار، صفحه نمایش دستگاه کمی نارنجی می شود؛ اما به خاطر داشته باشد که رنگ های گرم تر در نمایشگر، باعث می شود که خواندن و یا نگاه کردن به نمایشگر در شب هنگام آسان تر شود؛ چرا که نور محیط، کمتر است. اپل اعلام کرده است که نور آبی نمایشگرها می تواند به ریتم شبانه روزی ما آسیب برساند؛ این ریتم شبانه روزی در حقیت ساعت بدن ما را تنظیم می کند. نور آبی همچنین ترشح هورمون ملاتونین در بدن را کاهش می دهد. محققان دانشگاه هاروارد و همکارانشان به صورت علمی این مساله را ثابت کرده اند.

بنابراین، قابلیت نایت شیفت می تواند اثرات منفی استفاده از آیپد پرو در شب هنگام را کاهش دهد.

.

منبع: pocket-lint

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر