;
coinex

تولید نمایشگرهای اولد توسط اپل با هدف کاهش وابستگی به سامسونگ

تولید نمایشگرهای اولد توسط اپل با هدف کاهش وابستگی به سامسونگکمپانی اپل در تلاش است تا وابستگی خود به تامین کننده های منابع حیاتی مورد نیاز برای گوشی های آیفون، به ویژه نیازهای مربوط به نمایشگرهای اولد سامسونگ را کاهش دهد.

به گزارش Digitimes، شایع شده که کمپانی اپل در حال ساخت مجموعه ی تجهیزاتی جدیدی است تا تولیدات نمایشگرهای اولد را برای گوشی های آیفون 8 گسترش دهد. کمپانی سامسونگ که بزرگ ترین رقیب اپل به شمار می رود، مدتهاست که تامین کننده ی انحصاری این صفحه نمایش های جدید است. حال به نظر می رسد که این انحصار، تنها تا زمان راه اندازی گوشی بعدی آیفون دوام داشته باشد.

Digitimes گزارش کرده است که اپل چندین ماشین آلات تخلیه بخار را که برای تولید پنل های اولد استفاده می شود، خریداری کرده است. این ماشین آلات در یک مرکز تحقیق و توسعه در تایوان استفاده می شوند؛ گفته می شود این کمپانی در این محل، خط تولید نمایشگرهای اولد را راه اندازی خواهد کرد.

کمپانی اپل قصد دارد تنها گوشی لوکس امسال یعنی آیفون 8 را به تکنولوژی نمایشگر جدید مجهز کند و گوشی های آیفون 7 اس و 7 اس پلاس همچنان با نمایشگرهای LCD همراه می شوند. همچنین انتظار می رود که فروش عمده آیفون در سال 2018 با گوشی آیفون 9، به طور کل تغییر کند؛ فراموش نکنید که نسخه های آینده ی گوشی های آیفون از تکنولوژی نمایشگرهای اولد برخوردار خواهند شد.

البته این اولین بار نیست که اخباری پیرامون آزمایشگاه تحقیق و توسعه ی اولد با مالکیت اپل در تایوان به گوش می رسد. شایعاتی در سال 2015 منتشر شده بود که از سرمایه گذاری اپل در آزمایشگاهی در این کشور خبر داده بود که در آن بیش از 50 مهندس در زمینه ی تکنولوژی نمایشگر فعالیت می کردند.

گزارشات اخیر حاکی از آن هستند که اپل و ال جی در زمینه ی توسعه ی نمایشگرهای اولد با یکدیگر همکاری می کنند؛ این شرکت همچنین تامین کننده ی منابع لازم برای باتری آیفون های 2018 خواهد بود. در این میان، کمپانی سامسونگ می تواند تامین کننده ی نمایشگرهای اولد و تراشه های این موبایل باشد، مگر اینکه کمپانی اپل بخواهد تولیدکننده ی دیگری را به کار بگیرد.

صفحه نمایش های کشیده ی اولد، این روزها به یک گرایش عمده در میان تولیدکنندگان گوشی های هوشمند تبدیل شده اند. انتظار می رود نمایشگر گوشی آیفون 8 نیز همانند گوشی های گلکسی اس 8 و ال جی جی 6 با نسبت ابعاد 18:9 ساخته شود.

تقاضا برای این نوع از پنل های نمایشگر به شدت افزایش یافته و انتظار می رود این میزان در مجموع به 150 میلیون واحد برسد؛ به همین دلیل است که شایعاتی پیرامون تاخیر در راه اندازی گوشی آیفون 8 به گوش می رسد. به محض اینکه آیفون بتواند نمایشگرهای خود را تولید کنند، احتمالا مشکلات تولید و مونتاژ این شرکت برطرف خواهد شد.

.

منبع: mashable

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر