;
coinex

سامسونگ جایگاه بزرگترین تولید کننده تراشه جهان را از اینتل ربود

سامسونگ بزرگترین تولید کننده تراشه جهان
سامسونگ به عنوان بزرگترین تولید کننده تراشه جهان شناخته شد. دیروز گزارش مالی سامسونگ از سه ماهه دوم سال 2017 منتشر شد. درآمد عمده این کمپانی از بخش ساخت پنل‌های اولد و تراشه حافظه به دست آمده است.

در این گزارش مالی به جز مقدار سود عملیاتی به ثبت رسیده توسط این شرکت، یک موضوع دیگر نیز جلب توجه می‌کند، سامسونگ با پشت سر گذاشتن کمپانی اینتل اکنون به عنوان بزرگترین تولید کننده تراشه جهان شناخته شده و رکوردی دیگری را برای خود به ثبت رسانده است.

به گزارش وب سایت Korea Herald، تحلیلگران صنعتی به دست آوردن این جایگاه را مربوط به تلاش‌های سامسونگ در جهت توسعه تراشه‌های فلش مموری نسل بعدی DRAM و NAND می‌دانند. با تولید این قبیل تراشه‌های سامسونگ که از سرورها تا دستگاه‌های متصل به اینترنت اشیا دیده می‌شود، این کمپانی توانست تنها در این بخش 15.8 میلیارد دلار درآمد داشته باشد که از این مقدار چیزی در حدود 7.2 میلیارد دلار آن سود خالص است.

کمپانی آمریکایی اینتل در همین سه ماهه با ثبت درآمد 14.8 میلیارد دلار در جایگاه دومین تراشه ساز بزرگ جهان ایستاد. سود خالص اینتل از درآمد کوارتر دوم سال 2017 رقمی در حدود 3.8 میلیارد دلار بوده است.

کمپانی اینتل از سال 1992 تاکنون به عنوان بزرگترین تولید کننده تراشه جهان شناخته می‌شد. این کمپانی بزرگترین تولید کننده تراشه‌ کامپیوترهای شخصی است، اما با کاهش فروش این دستگاه‌ها و رشد عرضه گوشی‌های هوشمند، سامسونگ توانست در این کسب و کار به سرعت رشد کند و بالاخره از این غول تراشه ساز رد شود.

تحلیلگران این حوزه معتقدند که با رشد عظیم محاسبات ابری، واقعیت مجازی و توسعه صنایع خودروسازی خودران، کمپانی کره‌ای سامسونگ در این صنعت روز به روز قدرتمندتر شده و مطمئنا با این وضعیت همچنان در جایگاه بزرگترین تولید کننده تراشه جهان تکیه خواهد زد.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر