;
coinex

بررسی هواوی میت 9 ؛ پرچمداری کم نظیر از کشور چین

بررسی هواوی میت 9 ؛ پرچمداری کم نظیر از کشور چین

هواوی میت 9 بهترین فبلتی است که کمپانی چینی هواوی به بازار عرضه کرده است و ما می‌خواهیم این دستگاه را مورد بررسی قرار دهیم. با تکرا همراه شوید.

سری میت را می‌توان پرچم‌دار دوم کمپانی هواوی خواند. البته تفاوت سری میت با سری پی این است که سری میت را فبلت‌ها تشکیل می‌دهند. جدیدترین محصول این سری، هواوی میت 9 نام دارد.

باید گفت که میت 9 شباهت زیادی به گلکسی نوت 7 و آیفون 7 دارد و این شباهت در طراحی و مشخصات سخت‌افزاری قابل مشاهده است. هواوی میت 9 از نمایشگر بزرگی بهره می‌برد.

همین امر نیز باعث می‌شود که خریداران نسبت به باتری آن حساس باشند. همچنین سخت‌افزار استفاده شده در میت 9 نیز اهمیت فراوانی دارد؛ زیرا طبق گفته‌های مسئولان هواوی، در فبلت جدید این کمپانی از جدیدترین و توانمندترین تراشه ساخت این کمپانی استفاده شده است.

جدا از این مسائل، هدف اصلی هواوی، تولید فبلتی با دوربین توانمند و باتری با عمر بالا است تا بتواند طرفداران آیفون‌های اپل را به خود جذب کند که در میان گوشی‌های هوشمندی با سیستم‌عامل اندروید، به دنبال محصول مناسبی هستند. هواوی در مورد عمر باتری میت 9 بسیار مدعی است و گفته که این فبلت از پس استفاده‌های روزمره برآمده و می‌تواند ساعات بسیاری کاربر را از شارژ مجدد میت 9 بی‌نیاز سازد.

فبلت هواوی میت 9 به قدری برای کمپانی چینی با ارزش است که امید دارد با استفاده از این تلفن هوشمند بتواند حضور خود را در بازار آمریکا گسترش داده و سهم بیشتری از این بازار را به خود اختصاص دهد. هواوی در حال حاضر سومین بزرگ‌ترین سازنده تلفن هوشمند در دنیا است و هدف اصلی این کمپانی، رسیدن به دومین جایگاه تا انتهای سال ۲۰۱۸ است.

اینکه فروش هواوی میت 9 چقدر به موفقیت هواوی در رقابت با سامسونگ و اپل کمک خواهد کرد به زمان نیاز دارد؛ اما حداقل می‌توان در شرایط فعلی گفت که هواوی به فروش بالا و موفقیت میت 9 امید فراوانی بسته است.

در زمان عرضه، میت 9 با قیمت ۵۹۹ دلار روانه بازار آمریکا شد. در بازار کشورهای اروپایی نیز این فبلت به قیمت 699 یورو به فروش می‌رسد. البته گفته‌ها حاکی از این است که در حال حاضر میت 9 در بازار آمریکا به قیمت ۴۹۹ دلار رسیده است.

قابلیت‌های اصلی هواوی میت 9

  • امکان استفاده از ویژگی واقعیت مجازی دی‌دریم
  • یکی از بهترین گزینه‌ها برای استفاده از پلتفرم واقعیت مجازی گوگل
  • استفاده از الگوریتم یادگیری ماشینی برای افزایش سرعت دستگاه به مرور زمان

هواوی تا حد ممکن سعی کرده است هواوی میت 9 را مجهز به سخت‌افزار توانمند و قابلیت‌های متعدد کند. علت آن نیز عرضه محصولی است که بتواند در بازار فبلت‌های امروزی حرفی برای گفتن داشته باشد.

یکی از دلایلی که می‌تواند به فروش گوشی‌های هوشمند کمک کند پشتیبانی از پلتفرم واقعیت مجازی دی‌دریم است. میت 9 نیز از در میان گوشی‌های هوشمندی قرار دارد که با پلتفرم گوگل سازگار است. با این حساب با خرید میت 9 می‌توانید به محتوا، بازی‌ها و اپلیکیشن‌هایی دسترسی داشته باشید که متناسب با پلتفرم دی‌دریم توسعه داده شده‌اند.

البته با در نظر گرفتن اینکه نمایشگر میت 9 از رزولوشن 2K برخوردار نیست طبیعتا نمی‌تواند به‌خوبی گوشی هوشمند گوگل پیکسل ایکس ال در نمایش محتویات پلتفرم دی‌دریم کارآمد باشد.

با این حال، باید گفت که هنوز به میت 9 می‌توان امید داشت و گزینه‌ی مناسبی برای خرید دانست. هواوی میت 9 می‌تواند فبلتی باشد که شما را برای چند سال از خرید گوشی هوشمند جدید بی‌نیاز می‌سازد.

با این حال، باید گفت که هنوز به میت 9 می‌توان امید داشت و گزینه‌ی مناسبی برای خرید دانست. هواوی میت 9 می‌تواند فبلتی باشد که شما را برای چند سال از خرید گوشی هوشمند جدید بی‌نیاز می‌سازد. قدرت بالای سخت‌افزاری، امکانات وسیع و پشتیبانی خوب هواوی از این محصول باعث شده تا میت 9 را یک گزینه خوب برای کسانی بدانیم که می‌خواهند تلفن هوشمندی برای استفاده چندساله تهیه کنند.

یکی از قابلیت‌هایی که به این موضوع کمک فراوانی می‌کند قابلیت یادگیری ماشینی است. این الگوریتم تمام فعالیت‌های کاربر را زیر نظر می‌گیرد و نحوه استفاده کاربر از فبلت را حدس می‌زند. همین امر نیز به سریع‌تر شدن بارگذاری فایل‌ها و برنامه‌ها کمک می‌کند که درنتیجه، کاربر سریع‌تر شدن عملکرد دستگاه نسبت به گذشته را حس خواهد کرد.

بررسی هواوی میت 9 - پشت گوشی میت 9

این الگوریتم درواقع اطلاعات به دست آمده از نحوه استفاده کاربر از فبلت را آنالیز می‌کند. سپس برنامه‌هایی را در اولویت قرار می‌دهد که از آنها استفاده‌ی بیشتری شده است. همچنین تمرکز سخت‌افزاری را از سرویس‌هایی که استفاده‌ی چندانی ندارند برمی‌دارد تا سخت‌افزار روی برنامه‌هایی تمرکز داشته باشد که کاربر استفاده‌ی بیشتری از آنها می‌کند.

طبق گفته‌های هواوی، میت 9 دارای بیش از ۱۰۰۰ قابلیت متفاوت است و الگوریتم با امکان اولویت‌بندی که دارد می‌تواند تا ۲۰ درصد عملکرد را بهبود ببخشد. همچنین در میزان پاسخ‌دهی دستگاه به فرامین صادر شده از طرف کاربر رشد ۵۰ درصدی صورت می‌گیرد و سرعت خواندن یا نوشتن پردازنده گرافیکی با ۲۰ درصد افزایش عملکرد روبه‌رو می‌شود.

طراحی و نمایشگر

  • بدنه تمام فلزی؛ اما فاقد جذابیت ظاهری
  • داشتن حسگر اسکنر اثرانگشت در پشت گوشی
  • بهره بردن از درگاه USB تایپ C
  • نمایشگری با رزولوشن فول اچ‌دی در حالی که می‌توانست QHD باشد

در صورتی که هواوی میت 8 را استفاده کرده باشید متوجه خواهید شد که تفاوت زیادی از نظر طراحی میان میت 9 با میت 8 وجود ندارد و فبلت جدید هواوی از همان زبان طراحی استفاده کرده است که در میت 8 مشاهده کرده بودیم. با این حال، می‌توان گفت که میت 9 از کیفیت ساخت مناسبی برخوردار است.

میت 9 از بدنه تمام فلزی بهره می‌برد که باعث می‌شود کاربر هنگامی که این فبلت را در دست گرفت احساس خوبی داشته باشد. لبه‌های منحنی این فبلت نیز باعث می‌شود در دست گرفتن آن راحت‌تر از میت 8 باشد که همین امر یک مزیت برای هواوی میت 9 محسوب می‌شود.

بررسی هواوی میت 9 - دوربین میت 9

البته این موضوع را نیز باید در نظر گرفت که اگر از کسانی هستید که دستگاه‌های کوچک را می‌پسندند و با آنها کار کرده‌اند هواوی میت 9 به دلیل ابعاد بزرگی که دارد می‌تواند گزینه مناسبی برای آنها نباشد. میت 9 از ابعاد ۱۵۷ در ۷۹ در ۷.۹ میلی‌متر بهره می‌برد که آن را هم‌اندازه با آیفون 7 پلاس می‌سازد. البته نمایشگر میت 9 نسبت به آیفون 7 پلاس بزرگ‌تر است و حاشیه‌های کمتری در لبه‌های نمایشگر دارد.

یک حسگر اسکنر اثرانگشت در پشت هواوی میت 9 قرار داده شده است. در بالای این حسگر می‌توان ترکیب دوربین دوگانه را مشاهده کرد که مزین به برند لایکا است. حسگر اسکنر اثرانگشت در جایگاه مناسبی قرار دارد.

بررسی هواوی میت 9 - دوربین میت 9

در انتهای تلفن هوشمند می‌توان دو جایگاه برای بلندگوها را مشاهده کرد. همچنین یک درگاه USB تایپ C وجود دارد تا بتوان برای شارژ تلفن هوشمند یا انتقال اطلاعات از آن استفاده کرد.

خبر خوبی که وجود دارد این است که هواوی جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری را از میت 9 حذف نکرده است و می‌توانید بدون نیاز به مبدل، هدفونتان را مستقیما به تلفن هوشمند متصل کنید. همچنین دکمه پاور در سمت راست فبلت قرار داده شده است.

بررسی هواوی میت 9 - درگاه USB-C میت 9

باید گفت که طراحی هواوی میت 9 با وجود اینکه کیفیت ساخت بالایی دارد چنگی به دل نمی‌زند! این در حالی است که مدل گران‌تر این فبلت، هواوی میت 9 پورشه دیزاین، از زیبایی به مراتب بالاتری برخوردار است و برای کسانی که به طراحی و زیبایی تلفن هوشمندشان اهمیت می‌دهند می‌تواند گزینه بهتری محسوب شود.

در نمایشگر باید گفت که هواوی گفته است میت 9 با پلتفرم واقعیت مجازی دی‌دریم سازگار است؛ اما بهتر بود که نمایشگری با رزولوشن بالاتر در میت 9 استفاده می‌شد. رزولوشن بالاتر می‌تواند به بهتر شدن تجربه محتوای واقعیت مجازی کمک شایانی کند.

بررسی هواوی میت 9 - نمایشگر میت 9

با این حال، واقعیت مجازی و پلتفرم دی‌دریم از قابلیت‌های جانبی هواوی میت 9 محسوب می‌شود؛ اما اگر برای شما واقعیت مجازی اهمیت فراوانی دارد می‌تواند هواوی میت 9 پورشه دیزاین را خریداری کنید. در این مدل از رزولوشن QHD استفاده شده که باعث می‌شود نسبت به میت 9 گزینه بهتری برای تجربه محتویات واقعیت مجازی باشد.

طبیعتا نمایشگری با رزولوشن QHD برای تماشای ویدیو و تصاویر نیز گزینه‌ی بهتری محسوب می‌شود؛ اما هواوی تصمیم گرفته که میت 9 را با نمایشگر فول اچ‌دی عرضه کند. میت 9 از نمایشگر ۵.۹ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل بهره می‌برد. استفاده از این مشخصات باعث می‌شود که تراکم پیکسلی در نمایشگر میت 9 به ۳۷۳ پیکسل در هر اینچ برسد.

بررسی هواوی میت 9 - نمایشگر میت 9

یکی از مزایای نمایشگر میت 9 زاویه دید آن است. تصاویر از زوایای دید مختلف با کیفیت مناسبی قابل مشاهده هستند. یک قابلیت برای تنظیم خودکار میزان روشنایی صفحه نمایشگر نیز وجود دارد که با توجه شرایط محیط اطرافتان، میزان نور را افزایش یا کاهش می‌دهد.

رابط کاربری

  • رابط کاربری جدید EMUI 5
  • سیستم‌عامل اندروید 7 نوقا
  • نسبت به رابط کاربری قبلی سبک‌تر است؛ اما هنوز فاقد اپ دراور است
  • تعداد زیادی از اپلیکیشن‌های مفید و کارآمد از پیش نصب شده
  • دستیار هوشمند الکسا تنها برای کاربران آمریکا در دست است

یکی از بزرگ‌ترین ایرادهایی که به تلفن‌های هوشمند هواوی گرفته می‌شود مشکلات نرم‌افزاری است. کاربران زیادی معتقد هستند که اپلیکیشن‌های توسعه یافته توسط هواوی عملکرد ضعیفی در کشورهای غربی دارند و تنها در چین دارای عملکرد مناسبی هستند.

هواوی نیز به انتقادات واکنش نشان داده و در رابط کاربری EMUI 5 تلاش کرده است که شاهد چنین ایراداتی نباشیم. باید گفت که رابط کاربری جدید نسبت به نسخه‌های قبلی به مراتب پیشرفت کرده است؛ اما در مقابل رابط کاربری کمپانی‌های دیگر مانند رابط کاربری TouchWiz سامسونگ عملکرد ضعیف‌تری دارد.

بررسی هواوی میت 9 - رابط کاربری

زیبایی ظاهری رابط کاربری EMUI 5 و تم‌های جدید آن نیز از مزیت‌های این رابط کاربری محسوب می‌شود. امکان شخصی‌سازی نیز حذف نشده و شما می‌توانید شکل ظاهری آیکون‌ها را تغییر داده یا کارهای مختلف دیگری انجام دهید.

بررسی هواوی میت 9 - رابط کاربری

مبتنی بودن EMUI 5 بر اندروید 7 نیز به شما اجازه خواهد داد تا به جدیدترین امکانات و ویژگی‌های توسعه یافته توسط گوگل دسترسی داشته باشید؛ برای مثال می‌توانید دو برنامه را در کنار یکدیگر اجرا کنید.

متاسفانه اپ دراور به رابط کاربری میت 9 اضافه نشده و این یعنی اپلیکیشن‌های شما در صفحه خانه قرار دارند و برای دسترسی به آنها باید از صفحه خانه اقدام کنید. هرچه اپلیکیشن‌های بیشتری داشته باشید صفحات بیشتری را به خود اختصاص خواهند داد.

بررسی هواوی میت 9 - رابط کاربری

البته اگر با این موضوع مشکلی ندارید نبود اپ دراور چندان شما را آزار نخواهد داد. گوشی هواوی میت 9 به شما اعلام خواهد کرد چه برنامه‌ای در پس‌زمینه فعال است و می‌توانید اقدام به غیرفعال کردن آن برنامه کنید. این کار باعث خواهد شد که میزان مصرف باتری تا حد ممکن کاهش یابد. همچنین فضای رم نیز آزادتر شده و سخت‌افزار گوشی هوشمندتان روی اجرای برنامه‌های دیگر متمرکز شوند.

بررسی هواوی میت 9 - رابط کاربری

زمانی که گوشی هوشمندتان را از جعبه بیرون آورده و برای اولین بار آن را راه‌اندازی کنید متوجه برنامه‌های متعددی خواهید شد که به‌صورت از پیش نصب شده در هواوی میت 9 وجود دارند. بسیاری از این برنامه‌ها کارآمد هستند؛ اما اگر نیازی به آنها نداشته باشید امکان حذفشان از حافظه تلفن هوشمند وجود دارد.

تماشای فیلم، پخش موسیقی و اجرای بازی‌ها

  • امکان اتصال هدست‌های بی‌سیم یا سیم‌دار
  • کیفیت بلندگوها قابل قبول است؛ اما بهترین در بازار نیست
  • امکان اتصال حافظه میکرو اس‌دی برای ارتقای حافظه ذخیره‌سازی

برای گوش دادن به موسیقی، جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری در هواوی میت 9 تعبیه شده است که به شما اجازه اتصال انواع هدفون‌ها یا هدست‌ها را می‌دهد. البته امکان اتصال هدفون و هدست‌های بی‌سیم نیز وجود دارد. کیفیت صدای خروجی به هدفون یا هدست بستگی به هدفونی دارد که استفاده می‌کنید؛ اما با این حال در آزمایش‌ها با کیفیت صدای خروجی بسیار مناسبی مواجه شدیم.

ایربادهایی (earbuds) نیز که همراه با هواوی میت 9 عرضه می‌شود از کیفیت خروجی صدای مناسبی برخوردار است. امکان اتصال هدست یا هدفون بی‌سیم نیز در گوشی هواوی میت 9 وجود دارد و از نظر راحتی نیز اتصال آنها بسیار ساده و آسان است.

در انتهای هواوی میت 9، دو جایگاه برای بلندگوها تعبیه شده است. در آزمایش‌ها متوجه شدیم که کیفیت صدای خروجی این بلندگوها بسیار عالی است. البته این بلندگوها قابل مقایسه با بلندگوهای استفاده شده در اچ‌تی‌سی 10 نیستند؛ اما برای گوش دادن به پادکست‌ها یا ویدیوها بسیار مناسب بوده و نیاز کاربران را برآورده می‌سازند.

تماشای ویدیوها در صفحه نمایش بزرگ گوشی هواوی میت 9 نیز تجربه جالبی است. کیفیت تصاویر با وجود اینکه فبلت جدید هواوی از رزولوشن فول اچ‌دی برخوردار است باز هم عالی به نظر می‌رسد و مشکلی از نظر دقت رنگ به چشم نمی‌خورد.

اجرای ویدیوها نیز آسان است؛ البته به خاطر بزرگ بودن ابعاد هواوی میت 9 برای کار با رابط کاربری پلیر می‌بایست از هردو دستانتان استفاده کنید.

از نظر اجرای بازی‌ها باید بگوییم که گوشی میت 9 مشکلی در اجرای بازی‌های روز ندارد و می‌تواند تمام بازی‌های روز را اجرا کند. در آزمایش‌هایمان چند عدد از جدیدترین بازی‌ها را تجربه کردیم که نیاز به سخت‌افزار توانمند برای اجرا داشتند. سرعت بارگذاری و اجرای بازی‌ها مناسب بود و به مشکلاتی مانند لگ برنخوردیم.

هواوی در فبلت جدیدش فضای داخلی ۶۴ گیگابایتی را در نظر گرفته است؛ اما برای کسانی که این میزان از حافظه برایشان کافی نیست درگاه حافظه میکرو اس‌دی را تعبیه کرده که به کاربران اجازه می‌دهد تا سقف ۲۵۶ گیگابایت میزان حافظه ذخیره‌سازی را افزایش دهند. از ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی، ۵۳ گیگابایت در اختیار کاربر قرار می‌گیرد و ۱۱ گیگابایت نیز توسط نرم‌افزارهای از پیش نصب شده اشغال شده است.

مشخصات سخت‌افزاری و بنچمارک‌ها

  • هواوی مدعی است میت 9 یکی از توانمندترین گوشی‌های هوشمند دنیا است
  • عملکرد میت 9 در بنچمارک‌ها عالی بود
  • گوشی میت 9 می‌تواند وظایف متعدد را همزمان انجام دهد

مشخصات سخت‌افزاری هواوی میت 9

  • وزن: ۱۹۰ گرم
  • ابعاد: ۱۵۶.۹ در ۷۸.۹ در ۷.۹ میلی‌متر
  • سیستم‌عامل: اندروید 7 نوقا
  • ابعاد نمایشگر: ۵.۹ اینچ
  • رزولوشن: ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل
  • تراشه: کارین 960
  • حافظه رم: ۴ گیگابایت
  • حافظه داخلی: ۶۴ گیگابایت
  • باتری: ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعت
  • دوربین اصلی: ترکیب دوربین دوگانه ۲۰ و ۱۲ مگاپیکسلی
  • دوربین جلو: دوربین ۸ مگاپیکسلی

هواوی گوشی میت 9 را قدرتمندترین گوشی هوشمند دنیا می‌داند که البته کمی باور آن و متقاعد ساختن کاربران سخت است. در آزمایش‌هایی نیز که ما انجام دادیم خلاف این موضوع ثابت شد. البته باید گفت که عملکرد میت 9 بسیار خوب بود و توانست در میان توانمندترین گوشی‌های هوشمند دنیا قرار بگیرد.

میت 9 مجهز است به تراشه کارین 960 که توسط کمپانی هواوی ساخته شده است. در کنار این تراشه، ۴ گیگابایت حافظه رم نیز وجود دارد.

فبلت جدید هواوی در بنچمارک چندهسته‌ای که توان تمام هسته‌های تراشه مورد بررسی قرار می‌گیرد امتیاز ۵۸۱۵ را کسب کرد. در حالی که این امتیاز خوبی به نظر می‌رسد؛ اما کمتر از امتیاز ۶۵۴۲ گوشی هوشمند گلکسی اس 7 سامسونگ است.

در زمانی که میت 9 را در اختیار داشتیم متوجه شدیم که عملکرد این تلفن هوشمند بسیار مناسب است و سرعت بالایی در انجام خواسته‌های مختلف ما و اجرای برنامه‌ها دارد. علاوه بر آن با مشکلاتی نظیر لگ یا متوقف شدن برنامه‌ها مواجه نشدیم.

  • عملکرد باتری میت 9 و طول عمر آن عالی است
  • در این فبلت از باتری با ظرفیت ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعت استفاده شده که از طریق درگاه USB-C شارژ می‌شود
  • قابلیت شارژ سریع نیز تعبیه شده تا بتوانید هرچه سریع‌تر گوشی هوشمندتان را شارژ کنید

باید گفت که یکی از ویژگی‌ها و مزیت‌های اصلی هواوی میت 9 عمر بالای باتری آن است. با وجود نمایشگر بزرگی که میت 9 دارد بازهم از پس تامین انرژی مورد نیاز این فبلت برمی‌آید و کاربر را به شارژ مجدد گوشی هوشمندش در طول روز بی‌نیاز می‌سازد.

بررسی هواوی میت 9 - درگاه USB-C میت 9

هواوی مدعی شده است که کاربران می‌توانند یک روز کامل از میت 9 استفاده کرده و نیازی به شارژ باتری نداشته باشند. در صورتی که استفاده زیادی از تلفن هوشمندتان نداشته باشید نیز میت 9 تا دو روز هم به شارژ نیاز ندارد.

اکثر سازندگان گوشی‌های هوشمند چنین ادعایی داشته‌اند؛ اما در مورد میت 9 باید بگوییم با وجود مصرف بالایی که داشتیم نتوانستیم شارژ باتری میت 9 را در طول یک روز به اتمام برسانیم. در یکی از آزمایش‌ها ویدیویی ۹۰ دقیقه‌ای را پخش کردیم. در این حالت، میزان روشنایی نمایشگر تا آخرین حد بود و تمام گزینه‌های ارتباطات نیز روشن بودند.

پس از اتمام ویدیوی ۹۰ دقیقه‌ای تنها ۱۷ درصد از میزان باتری مصرف شده بود که این یعنی میت 9 در حالتی که شارژ باتری کاملی داشته باشد می‌تواند در شرایطی مشابه به مدت ۵ و نیم ساعت ویدیو پخش کند و در انتها هنوز کمی از میزان شارژش باقی مانده باشد.

بررسی هواوی میت 9 - درگاه USB-C میت 9

از نظر شارژدهی نیز گوشی میت 9 عملکرد مناسبی داشت. برای رسیدن به شارژ کامل باتری تنها کافی است که ۲۰ دقیقه تلفن هوشمندتان را شارژ کنید. علت این موضوع نیز قابلیت شارژ سریع است که میت 9 تعبیه شده است.

دوربین

  • دوربین اصلی با ترکیب دوگانه
  • دارای یک لنز مونوکروم ۲۰ مگاپیکسلی و یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی رنگی
  • کیفیت بالای تصاویر عریض

در هواوی میت 9 از همان دوربینی استفاده شده است که در هواوی پی 9 قرار داشت. این دوربین با همکاری مشترک کمپانی آلمانی لایکا صورت گرفته است.

دوربین ۱۲ مگاپیکسلی به‌صورت رنگی عکاسی کرده و دوربین ۲۰ مگاپیکسلی نیز مونوکروم (سیاه و سفید عکاسی می‌کند) است. تصویر نهایی درواقع ترکیبی از عکس‌های گرفته شده با این دو لنز است که باعث می‌شود تصویر نهایی از کیفیت به مراتب بالاتری برخوردار باشد و جزئیات بیشتری به نمایش گذاشته شوند.

ما توانستیم تصاویر بسیار باکیفیتی با دوربین اصلی هواوی میت 9 تهیه کنیم. جزئیات فراوان از ویژگی‌های تصاویر گرفته شده با دوربین هواوی میت 9 است. البته باید گفت که فبلت کمپانی چینی را نمی‌توان دارنده بهترین دوربین در بازار خواند و گوشی‌های هوشمند دیگری مانند گلکسی اس 7 هستند که می‌توانند تصاویری با جزئیات و کیفیت بهتر ثبت کنند.

مشکل اصلی که دوربین میت 9 از آن رنج می‌برد فوکوس کردن است. این موضوع زمانی به چشم می‌خورد که نور محیط کم باشد. لمس صفحه نمایشگر نیز برای فوکوس کردن دوربین جوابگو نیست و در محیط‌هایی با نور کم به مشکل بر خواهید خورد.

بررسی هواوی میت 9 - دوربین میت 9

یکی از ویژگی‌های جالبی که در اختیارتان قرار خواهد گرفت امکان عکاسی به‌صورت سیاه و سفید است. آنچه باعث جذابیت این ویژگی‌ می‌شود این است که تصاویر توسط لنز ۲۰ مگاپیکسلی ثبت می‌شوند.

بررسی هواوی میت 9 - عکس های گرفته شده با میت 9

بررسی هواوی میت 9 - عکس های گرفته شده با میت 9

در شرایطی که نور محیط کافی باشد میت 9 می‌تواند یک دوربین توانمند در اختیار شما قرار دهد تا تصاویر بسیار زیبایی ثبت کنید. برای عکاسی در شب یا در محیط‌هایی با نور کم قابلیتی در میت 9 تعبیه شده است که Light Painting نام دارد. در چنین حالتی می‌توان تصاویر زیبایی در شب گرفت.

بررسی هواوی میت 9 - عکس های گرفته شده با میت 9

یکی دیگر از ویژگی‌های دوربین دوگانه میت 9 امکان عکاسی فوق عریض است. در عکس‌های گرفته شده با این حالت امکان تغییر فوکوس در تصاویر وجود دارد که در نوع خود جالب هستند.

در ادامه تصویری مشاهده می‌کنید که در حالت عکاسی فوق عریض گرفته شده است. در این عکس روی خودروی اسباب‌بازی فوکوس شده است و پس‌زمینه نیز تار شده است.

بررسی هواوی میت 9 - عکس های گرفته شده با میت 9

با استفاده از این قابلیت می‌توانید در محیط کاربری دوربین میت 9 مشخص کنید که روی کدام قسمت از تصویر گرفته شده فوکوس شود و کدام قسمت تار شود.

بررسی هواوی میت 9 - عکس های گرفته شده با میت 9

از دیگر قابلیت‌ها می‌توان به فیلمبرداری در حالت 4K، اچ‌دی و 720p اشاره کرد. همچنین امکان فیلمبرداری صحنه آهسته نیز وجود دارد.

هواوی در جلوی گوشی هوشمندش از یک دوربین ۸ مگاپیکسلی استفاده کرده است. حالت‌های مختلفی برای عکاسی با دوربین سلفی در نظر گرفته شده که می‌توان به حالت زیبایی نیز اشاره کرد. در این حالت دوربین فیلتری روی چهره کاربر اعمال می‌کند که چهره کاربر زیباتر نشان داده شود.

بررسی هواوی میت 9 - عکس های گرفته شده با میت 9

دوربین جلو نیز در محیط‌هایی با نور کم نمی‌تواند تصاویر باکیفیتی تهیه کند. به همین دلیل سعی کنید در محیط‌هایی اقدام به عکاسی کنید که محیط اطرافتان شرایطی با نور کافی داشته باشد.

نمونه عکس‌های گرفته شده با دوربین هواوی میت 9

دقت رنگ‌ها در تصاویر گرفته شده با دوربین هواوی میت 9 مثال‌زدنی است و نشان می‌دهد که میت 9 در محیطی با نور کافی می‌تواند یک دوربین توانمند را در اختیار شما قرار دهد.

تقریبا می‌توان گفت که میت 9 هرآنچه را که یک کاربر امروزی نیاز داشته باشد می‌تواند در اختیارش قرار دهد. درواقع اگر بخواهیم بهتر بگوییم میت 9 می‌تواند امکاناتی بیشتر از آنچه نیاز دارید در اختیارتان قرار دهد.

چرا باید هواوی میت 9 را بخریم؟

در صورتی که نیاز به یک گوشی هوشمند با صفحه نمایشگر بزرگ دارید؛ میت 9 می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. میت 9 دارای باتری با عمر بالا است و اگر شارژ باتری گوشی هوشمندتان تمام شد تنها ۲۰ دقیقه نیاز است تا با استفاده از شارژ سریع ظرفیت باتری میت 9 را دوباره پر کنید.

میت 9 سخت‌افزار توانمندی نیز دارد. در کنار آن ظرفیت حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی می‌تواند بازی‌ها، برنامه‌ها و فایل‌های مختلف شما را در خود جای دهد. اگر این میزان برای شما کافی نیست امکان اتصال کارت حافظه میکرو اس‌دی تا سقف ۲۵۶ گیگابایت وجود دارد.

بررسی هواوی میت 9 - نمایشگر میت 9

دوربین اصلی این فبلت می‌تواند تصاویری با جزئیات فراوان در اختیار شما قرار دهد. حالت‌های مختلفی نیز برای عکاسی در اختیارتان قرار خواهد گرفت تا بتوانید لحظات مختلف زندگیتان را ثبت کنید.

یکی دیگر از دلایلی که باعث می‌شود خرید هواوی میت 9 را به شما پیشنهاد دهیم رابط کاربری نرم و روان این فبلت است که کار با گوشی هوشمند هواوی را بسیار آسان می‌کند.

چرا نباید هواوی میت 9 را بخریم؟

شاید برچسب قیمتی که برای هواوی میت 9 در نظر گرفته شده است مانع انتخاب این فبلت شود. وجود اختلاف قیمت بسیار زیاد میان هواوی میت 9 و میت 8 کمی غیرمنطقی به نظر می‌رسد و انتظار داشتیم میت 9 نیز قیمت مشابهی با میت 8 داشته باشد.

این در حالی است که تفاوت قیمت زیادی میان میت 9 با گوشی‌های ساخته شده توسط کمپانی‌های مطرح دنیا وجود ندارد. یکی دیگر از مشکلات موجود در میت 9 نمایشگر آن است. در حالی که اکثر گوشی‌های هوشمند بالارده موجود در بازار از نمایشگری با رزولوشن QHD برخوردار هستند میت 9 از رزولوشن فول اچ‌دی بهره می‌برد.

بررسی هواوی میت 9 - نمای کامل میت 9

همین امر باعث می‌شود که هواوی میت 9 برای تجربه واقعیت مجازی گزینه مناسبی نباشد و بتوان گزینه‌های بهتری را مثال زد.

نکات مثبت

  • کیفیت ساخت بالا
  • عمر باتری بالا
  • قدرت بالای سخت‌افزاری

نکات منفی

  • قیمت نامناسب
  • عملکرد ضعیف هواوی در توسعه رابط کاربری
  • رزولوشن پایین نمایشگر

منبع: techradar

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر