;
coinex

عینک هوشمند اپل با دوربین های 3D همراه می شود اما از نمایشگر مجزا خبری نیست

عینک هوشمند اپل با دوربین های 3D همراه می شود اما از نمایشگر مجزا خبری نیستعینک هوشمند اپل محبوب تر از گوشی های آیفون خواهد شد.

ماه گذشته اخباری منتشر شد که در آن تحلیلگر سابق وال استریت، جین مونستر گفته بود که محبوبیت گوشی های آیفون در نهایت جای خود را به عینک هوشمند واقعیت افزوده اپل خواهد داد.

مونستر معتقد است که فروش گوشی های آیفون در سال 2019 به دلیل راه اندازی عینک هوشمند اپل در سال پس از آن، به بالاترین سطح می رسد. باور اینکه یک عینک با نمایشگر افزوده (Augmented Display) بتواند محبوب تر از گوشی های آیفون باشد، بسیار سخت است.

عینک های هوشمند به یک گرایش کاملا جدید تبدیل خواهند شد. البته عرضه ی این محصول به تنهایی باعث می شود که فروش گوشی های آیفون با افزایش چشمگیری روبرو شود؛ چرا که این عینک هوشمند اپل باید با یک دستگاه iOS سازگار شوند. گفته می شود کمپانی اپل در حال حاضر، قابلیت ها و ویژگی های احتمالی آن را بررسی می کند و پروسه ی طراحی آن را در دست اجرا دارد. یکی از ویژگی هایی که شایع شده در این عینک قرار می گیرد، به کاربران این عینک ها اجازه می دهد که دوربین ها، سنسورها و صفحه نمایش گوشی هوشمند را کنترل کنند و آنها را به سمت چهره ی کاربر بچرخاند. این احتمال وجود دارد که عینک هوشمند اپل به دوربین های 3D مجهز شود؛ اما هیچ نمایشگر مجزایی برای آن تعبیه نخواهد شد.

لازم به ذکر است که منابع داخلی فاکس کان مدعی هستند که به دلیل حفظ عمر باتری، این گجت به دوربین مجهز نمی شود؛ اما گزارشات Financial Times خلاف این عقیده را منتشر کرده اند. علاوه بر این، میکروفونی که به فریم عینک متصل شده، برای برقراری ارتباط با سیری به کاربر کمک می کند.

از تعداد زیاد مهندسانی که اپل برای این پروژه استخدام می کند، می توان فهمید که این کمپانی تا چه اندازه در این راستا هدف گذاری کرده است. برخی از این مهندسان در گذشته برای پروژه هولولنز مایکروسافت فعالیت می کردند؛ برخی دیگر نیز در تولید و طراحی هدست واقعی مجازی آکیولس ریفت نقش داشته اند.

عینک های هوشمند هنوز مراحل اولیه ی خود را پشت سر می گذارند، اما پشتیبانی شرکت های بزرگی همچون اپل نشان می دهد که محصول مصرفی دیگری در راه است.

.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر