;
coinex

تمامی شایعات درباره گوشی نوکیا 8 ؛ پرچمداری از یک برند نوستالژیک

تمامی شایعات درباره گوشی نوکیا 8
اولین گوشی پرچمدار برند نوکیا، گوشی نوکیا 8 است که تا چند هفته دیگر توسط اچ ام دی گلوبال به طور رسمی معرفی خواهد شد. در چند وقت اخیر شایعات مختلفی درباره این گوشی منتشر شده و بسیاری از منابع خبری ویژگی‌های مختلفی از آن را برشمرده‌اند.

در این مطلب قصد داریم تا به تمامی شایعاتی که پیرامون این دستگاه در گردش است، نگاهی بیندازیم و آنها را بررسی کنیم. در ادامه با تکرا همراه باشید.

بر اساس گزارش‌های متعددی که در ماه گذشته در فضای آنلاین منتشر شده است، اولین گوشی پرچمدار اچ ام دی گلوبال (HMD Global) نوکیا 8 نامیدذه خواهد شد. هر چند که در ابتدا برخی شایعات از نوکیا 9 به عنوان پرچمدار این شرکت یاد می‌کردند، اما به مرور زمان مشخص شد که این گوشی نوکیا 8 است که به عنوان پرچمدار برند نوستالژیک نوکیا معرفی خواهد شد.

طراحی گوشی نوکیا 8

گوشی نوکیا 8

با توجه به اکثر گزارش‌هایی که درباره نوکیا 8 منتشر شده، به نظر می‌رسد که این دستگاه یک گوشی هوشمند اندرویدی است که با حاشیه‌های متعارفی در اطراف صفحه نمایش و یک بدنه یکپارچه الومینیومی خودنمایی خواهد کرد. با توجه به تصاویری که به تازگی منتشر شده، گوشه‌های این اسمارت فون کمی گرد بوده و دوربینی دوگانه در پنل پشتی آن قرار گرفته است.

گفته می‌شود که این دستگاه در اندازه 73.7 میلی‌متر پهنا و 151.55 میلی‌متر درازا تولید شده و با این ابعاد اندکی از گوشی نوکیا 6 کوچکتر خواهد بود. این خبر با گزارش‌های دیگری که ادعا می‌کنند این گوشی با پنل نمایشگری کوچکتر از نوکیا 6 عرضه خواهد شد، مطابقت دارد.

انتظار می‌رود که گوشی هوشمند نوکیا 8 در رنگ‌های مسی، طلایی – مسی، نقره‌ای و آبی وارد بازار شود، هرچند که هنوز مشخص نیست که آیا تمام رنگ‌بندی‌های مختلف آن در بازارهای جهانی عرضه خواهد شد یا برخی از رنگ‌ها به بعضی از بازارها اختصاص خواهد یافت.

گوشی نوکیا 8

بر اساس رندرهایی که اخیرا از این اسمارت فون منتشر شده، نام تجاری نوکیا در هر دو طرف آن خودنمایی می‌کند و برخی از منابع داخلی این شرکت ادعا می‌کنند که با گواهینامه IP68 به بازار وارد خواهد شد. این کد حفاظتی تضمین می‌کند که آب و یا گرد و غبار به قطعات داخلی آن آسیبی نخواهند رساند.

مشخصات نوکیا 8

گوشی نوکیا 8

مشخصات نوکیا 8 را می‌توان بر اساس لیست بنچمارک‌هایی که از قبل درباره ان منتشر شده، مورد بررسی قرار داد. گوشی نوکیا 8 از پردازنده اسنپدراگون 835 کوالکام قدرت خواهد گرفت. 64 گیگابایت حافظه داخلی دارد که از طریق کارت میکرو اس دی قابل راتقا خواهد بود.

تاکنون در شایعات مختلف سه نسخه از این دستگاه با شماره سریال‌های متفاوت دیده شده است. TA-1004، TA-1012 و TA-1052 شماره مدل‌های مختلف آن است که هر کدام در مقدار حافظه رم متفاوت هستند. مدلی از آن دارای 4 گیگابایت حافظه رم است که پیش از این و در کمال شگفتی برخی شایعات ادعا می‌کنند که نوکیا آن را از لیست خود حذف کرده است. هرچند که این سناریوی معتبری نخواهد بود؛ چرا که مجددا برخی از منابع این مدل را در رده بندی های مختلف قرار داده‌اند.

گوشی نوکیا 8

دو نسخه دیگر از گوشی نوکیا 8 با 6 گیگابایت و 8 گیگابایت حافظه رم خودنمایی خواهند کرد. البته گفته می شود که این نسخه‌ها در بازارهای خاصی عرضه خواهند شد.

تمامی نسخه‌های مختلف اسمارت فون نوکیا 8 از یک باتری 3800 میلی آمپر ساعتی، انرژی مورد نیاز خود را تامین کرده و از تکنولوژی شارژ سریع quick charging نیز پشتیبانی می‌کنند. هنوز مشخص نیست که آیا سطح بالاترین مدل از این گوشی به 128 گیگابایت حافظه داخلی مجهز خواهد بود یا خیر؟ در این رابطه تاکنون اخبار ضد و نقیضی منتشر شده است.

گوشی نوکیا 8 انتظار می‌رود که با یک صفحه نمایش 5.3 اینچی با رزولوشن 1440 در 2560 پیکسل (کیفیت تصویری کواد اچ دی) که در بالای آن شیشه منحنی 2.5D قرار گرفته است، خودی نشان دهد. این صفحه نمایش به احتمال زیاد نوعی از نمایشگرهای ال سی دی بوده که با حاشیه‌های کمی در اطراف همراه است.

نسخه بین المللی از این گوشی با ویژگی سیمکارت ترکیبی همراه شده و تمامی نسخه‌ها دارای اسکنر اثر انگشتی است که درون دکمه فیزیکی هوم آنها تعبیه شده است. شایعات به وجود اسکنر عنبیه چشم نیز اشاراتی داشته‌اند، اما تاکنون هیچ خبر قابل استنادی در این رابطه منتشر نشده است. گوشی نوکیا 8 باید با نسخه اندروید 7.1.1 نوقا از جعبه خارج شده و به احتمال زیاد در آینده‌ای نزدیک به نسخه اندروید O ارتقا یابد.

دوربین نوکیا 8

دوربین نوکیا 8

یکی از مهمترین سوالاتی که درباره گوشی نوکیا 8 مطرح می‌شود، مربوط به دوربین این پرچمدار است. دوربین نوکیا 8 یک دوربین دوگانه است که با چینش عمودی سنسورها خودنمایی خواهد کرد. دو سنسور 13 مگاپیکسلی که توسط کمپانی Carl Zeiss تولید شده، ترکیب دوربین دوگانه آن را تشکیل می دهد. پشتیبانی از ضبط ویدیویی 4K و تثبیت کننده تصویر نوری (OIS) از ویژگی‌های این دوربین خواهد بود. با این حال، هنوز به طور واضح مشخص نشده است که آیا سنسور دوربین جلو که در حاشیه بالای نمایشگر قرار گرفته نیز 13 مگاپیکسلی خواهد بود یا وضوح دیگری دارد؟

فوکوس خودکار تشخیص فاز نیز به عنوان بخشی از ویژگی‌های مطرح شده برای دوربین اصلی است، اما هنوز شایعات یک سناریوی دیگر را درباره دوربین نوکیا 8 عنوان می‌کنند. شاید ماژول‌های دوربین نوکیا 8 به جای آنکه 13 مگاپیکسلی باشند، از سه سنسور 12 مگاپیکسلی برخوردار شوند. فعلا این موضوع را چندان جدی نگیرید.

تاریخ عرضه و قیمت گوشی نوکیا 8

یک هفته قبل، الچ ام دی گلوبال شروع به ارسال دعوتنامه برای رویدادی کرد که قرار است در تاریخ 16 آگوست (25 مرداد ماه) برگزار شود. در این دعوتنامه این شرکت فنلاندی به هیچ عنوان نامی از نوکیا 8 نبرده است، هرچند که در آن نوشته شده “این نقطه عطف دیگری برای گوشی‌های نوکیا خواهد بود”

با توجه به کلمات نسبتا دراماتیکی که در این دعوتنامه بیان شده است، بسیار بعید است که این کمپانی بخواهد یک گوشی هوشمند میان رده و یا پایین رده‌ای همچون نوکیا 2 را معرفی کند. شایعات فراوان دیگری به رویداد 16 آگوست اشاره داشته‌ و ادعا می‌کنند که گوشی پرچمدار نوکیا 8 در آن روز به روی صحنه خواهد رفت.

پیش بینی می‌شود که اچ ام دی گلوبال بعد از معرفی این دستگاه و برای آغاز پیش فروش آن کمی زمان برای خود بخرد. از زمان معرفی تا عرضه نوکیا 8 چند هفته‌ای طول خواهد کشید.

چند منبع خبری اروپایی اظهار کرده‌اند که قیمت نوکیا 8 در این منطقه چیزی در حدود 696 دلار خواهد بود، اگرچه Vodafone رومانی قیمت نوکیا 8 را برای فروش حدود 611 دلار اعلام کرده است. به احتمال زیاد قیمت نوکیا 8 در آلمان و لوکزامبورگ حتی از این مقدار هم کمتر خواهد بود. زیرا واقعیت‌های یاست اقتصادی تحادیه اروپا نشان می‌دهد که این دو کشور از مالیات بر ارزش افزوده کمتری نسبت به رومانی برخوردارند. احتمال می‌رود که این اسمارت فون با قیمت 599 دلار راهی بازارهای ایالات متحده شود و با این وجود، مطمئنا نوکیا 8 یکی از خوش قیمت‌ترین گوشی‌های پرچمدار اندرویدی حال و حاضر جهان خواهد بود.

درباره گوشی نوکیا 8 هنوز جزئیات زیادی وجود دارد که مشخص نشده است. اکثر گزارش‌ها فقط به صورت کلی به این نکته اشاره کرده‌اند که اچ ام دی گلوبال در روز 16 آگوست با برگزاری رویدادی، نوکیا 8 را معرفی خواهد کرد، پرچمدار اندرویدی جدید نوکیا که با قیمتی مناسب روانه بازار خواهد شد.

برای ما فعلا همین مقدار نیز باعث دلخوشی است. این برند نوستالژیک مجددا احیا شده و شاید نوکیا بتواند با کمی برنامه ریزی دقیق بازهم به دوران اوج خود بازگردد، هر چند که با وجود شرکت‌های مختلف تولید کننده در دوره حاضر، کمی بعید به نظر می‌رسد. نوکیا برای بازگشت به اوج، راه سختی را در پیش روی خود خواهد داشت.

منبع: androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر