;
coinex

مقایسه اچ تی سی یو 11 با هواوی میت 9

مقایسه اچ تی سی یو 11 با هواوی میت 9
مقایسه اچ تی سی یو 11 با هواوی میت 9 می‌تواند مقایسه جذابی باشد. هم گوشی اچ تی سی یو 11 (HTC U11) و هم میت 9 هواوی (Huawei Mate 9)، گوشی‌های هوشمند باکیفیتی هستند و مسلما مقایسه بین این دو دستگاه رقابت جذابی را بوجود خواهد آورد.

اچ تی سی یو 11 اوایل سال جاری توسط کمپانی HTC معرفی شد و به سرعت نشان داد که می‌تواند به یکی از بهترین‌های بازار موبایل تبدیل شود. با این حال، اچ تی سی با مشکلات فراوانی روبرو بوده است.

گوشی‌های هوشمند این شرکت تایوانی اغلب در به دست آوردن نظر مخاطبان خود با شکست مواجه شده و به همین دلیل مشکلات مالی گریبان آن را گرفت، اما این کمپانی سعی کرد تا با سرمایه‌گذاری زیادی که بر روی پرچمدار جدید اچ تی سی U11 انجام داد، ویژگی‌های جذابی را چه از لحاظ سخت افزاری و چه از نظر نرم افزاری به این مدل جدید خود اضافه کرد.

از سوی دیگر گوشی میت 9 هواوی محصول غول چینی است. هواوی در چند سال گذشته رشد قابل ملاحظه‌ای داشته و به سرعت توانست خود را در بین سه گوشی ساز بزرگ جهان قرار دهد، محصولات بالارده‌ قدرتمندی را تولید کند و ثروت فراوانی به دست آورد. هواوی اکنون یک برند کاملا شناخته شده در بازار گوشی های هوشمند جهان است.

هر دو دستگاه مشخصات سخت افزاری بسیار عالی دارند و با قیمت‌هایی که چندان هم مشابه نیستند، عرضه می‌شوند؛ بنابراین اجازخه دهید تا مقایسه اچ تی سی یو 11 با هواوی میت 9 را دقیق‌تر انجام دهیم تا ببینیم که کدام دستگاه برای پولی که قرار است برای خرید آنها پرداخت کنید، شایسته‌تر است.

برای شروع مقایسه ابتدا مشخصات هر مدل را به طور جداگانه بررسی کرده و سپس برنده را تعیین می‌کنیم.

مشخصات اچ تی سی یو 11

مشخصات اچ تی سی یو 11

گوشی اچ تی سی یو 11 اولین موبایل جهان است که به لطف ویژگی اج سنس (Edge Sense) با فشار به اطراف آن می توان با دستگاه تعامل برقرار کرد. ویژگی اج سنس این قابلیت را به اچ تی سی یو 11 داده است تا با فشارهای طولانی و کوتاه بتوان برخی برنامه‌ها را به سرعت اجرا کرد. به عنوان مثال دستیار گوگل با فشاری طولانی راه اندازی شده و برنامه دوربین با یک فشار کوتاه خود را نشان می‌دهد.

بهترین قسمت ویژگی Edge Sense آن است که می‌تواند سفارشی سازی شود. این موضوع به کاربران اجازه می‌دهد تا برای برنامه‌های مختلف با تعریف فشارهای طولانی و کوتاه، برنامه‌های مختلف را راه اندازی کرده و بر اساس انتخاب خود برنامه مورد نظر را اجرا کنند.

البته اچ تی سی یو 11 ویژگی خاص دیگری را نیز با خود یدک می‌کشد. طراحی این دستگاه با آنکه از زبان طراحی اچ تی سی که در گوشی‌های اچ تی سی یو الترا و الچ تی سی یو پلی نیز دیده شد، تبعیت دارد، اما ساختار Liquid Surface طراحی براقی به آن بخشیده است.

اچ تی سی یو 11 اولین گوشی هوشمندی است که نه تنها از یک دستیار مجازی مبتنی بر هوش مصنوعی، بلکه از سه نوع مختلف آن استفاده می‌کند. دستیار گوگل، الکسای آمازون و Sense Companion خود اچ تی سی سه دستیار مجازی هستند که این گوشی پرچمدار از آنها پشتیبانی می‌کند.

لیست مشخصات اچ تی سی یو 11 نیز دستگاه تمام عیاری را نشان می‌دهد. صفحه نمایش 5.5 اینچی با رزولوشن 1440 در 2560 پیکسل (کیفیت کواد اچ دی) که با پوششی از کورنینگ گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود، زینت بخش پنل جلویی شده است. قدرت پردازشی این اسمارت فون از اسنپدراگون 835 کوالکام تامین می‌شود که یک پردازنده 8 هسته‌ای با هسته‌های Kryo 280 است. چهار هسته با سرعت کلاک 2.54 گیگاهرتز قدرتنمایی می‌کنند و چهار هسته دیگر سرعت پردازشی برابر با 2.19 گیگاهرتز دارند. آدرنو 540 مدیریت کارهای گرافیکی را عهده‌دار است.

موبایل اچ تی سی یو 11 دارای 4 گیگابایت رم بوده و 64 گیگابایت حافظه داخلی آن از طریق کارت میکرو اس دی تا 256 گیگابایت قابل ارتقا خواهد بود. پورت یو اس بی نوع C برای شارژ و انتقال داده‌ها در دسترس بوده، اما جک هدفون 3.5 میلی‌متری دیده نمی‌شود. باتری 3000 میلی‌آمپر ساعتی این دستگاه با پشتیبانی از شارژ سریع Quick Charge 3.0 انرژی مورد نیاز روزانه را تامین کرده و سنسور اثر انگشت با دکمه فیزیکی هوم به صورت یکپارچه طراحی شده است. شتاب سنج، ژیروسکوپ، حسگر مجاورت و مغناطیس سنج از جمله سنسورهای به کار رفته در این دستگاه است.

در بخش دوربین، اچ تی سی با یک سنسور 12 مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی همراه شده که دارای فناوری‌های اختصاصی این کمپانی مانند اولتراپیکسل 3 (UltraPixel 3) و فوکوس خودکار فوق سریع (UltraSpeed Autofocus) است. دهانه دیافراگم f/1.7، فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF)، تثبیت کننده تصویر نوری یا همان لرزشگیر اپتیکال (OIS) و فلش LED دوگانه از دیگر ویژگی‌های دوربین اچ تی سی یو 11 است.

ویژگی‌های نرم افزاری دوربین نیز شامل فوکوس لمسی، تشخیص چهره، HDR و عکاسی پانوراماست. دوربین می‌تواند ویدیوهایی با کیفیت 4K را با سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط کند و فیلم‌هایی با کیفیت فول اچ دی تا 120 فریم بر ثانیه قابل ضبط خواهد بود. دوربین سلفی اچ تی سی یو 11 نیز یک دوربین 16 مگاپیکسلی است که قابلیت ضبط ویدیویی 1080p با سرعت 30 فریم بر ثانیه دارد.

این دستگاه در 75.9 میلی‌متر پهنا، 7.9 میلی‌متر ضخامت و 153.9 میلی‌متر درازا گسترده شده و 169 گرم وزن دارد. وجود گواهینامه IP68 تضمین می‌کند که آب و گرد و غبار به داخل این دستگاه نفوذ نخواهد کرد.

اکنون برای آنکه بهتر بتوانیم مقایسه اچ تی سی یو 11 را با هواوی میت 9 به درستی انجام دهیم، به سراغ مشخصات هواوی میت 9 می‌رویم.

مشخصات هواوی میت 9

مشخصات هواوی میت 9

گوشی هواوی میت 9 آخرین دستگاه عرضه شده در سری میت هواوی است که به طور معمول دارای نمایشگرهای بزرگی هستند. میت 9 هواوی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و با یک صفحه نمایش 5.9 اینچی ال سی دی با رزولوشن 1080 در 1920 پیکسل (کیفیت تصویری فول اچ دی) معرفی شد.

هواوی در این دستگاه از پردازنده‌های خانگی هایسیلیکون کرین خود استفاده کرده است. کرین 960 پردازنده‌ای 8 هسته‌ای بوده که دارای 4 هسته Cortex-A53 با سرعت 1.8 گیگاهرتز و 4 هسته Cortex-A73 با سرعت کلاک 2.4 گیگاهرتز است. پردازنده گرافیکی آن Mali-G71 MP8 است که توسط کمپانی ARM طراحی شده، 4 گیگابایت رم از نوع DDR4 دارد و 64 گیگابایت حافظه داخلی آن از طریق کارت میکرو اس دی قابل ارتقا خواهد بود.

عکاسی یکی از بخش‌هایی است که این روزها هواوی را به یکی از بازیگران اصلی این حوزه در بازار گوشی‌های هوشمند تبدیل کرده است. سال گذشته این کمپانی چینی برای ساخت دوربین گوشی‌های پرچمدار خود با کمپانی لایکا همکاری کرد و هواوی میت 9 نیز توانست این شانس را داشته باشد که با دوربین‌های لایکا خودنمایی کند.

دوربین دوگانه یکی از جذاب‌ترین مشخصات هواوی میت 9 است. ماژول این دوربین ترکیبی از یک سنسور 20 مگاپیکسلی RGB برای ثبت عکس‌های رنگی و سنسوری 12 مگاپیکسلی مونوکروم (تک رنگ) است. همراه شدن لرزشگیر اپتیکال، فوکوس خودکار تشخیص فاز، فوکوس خودکار لیزری و زوم‌لس 2X با این دوربین دوگانه، قابلیت‌های ارزشمندی به دوربین اصلی آن داده است.

نرم افزار دوربین نیز شامل فوکوس لمسی، تشخیص چهره، HDR و عکاسی پانوراماست. دوربین سلفی هواوی میت 9 نیز 8 مگاپیکسلی است که با لنزهای واید 26 میلی‌متری و دهانه دیافراگم f/1.9 همراه شده است.

از دیگر ویژگی‌هایی که در لیست مشخصات هواوی میت 9 به چشم می‌خورد، سنسور اثر انگشت برای باز کردن قفل گوشی و تراشه NFC برای هماهنگی با قابلیت‌های پرداخت موبایلی است. این فبلت از یک باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی انرژی خود را تامین کرده و تکنولوژی سوپرشارژ اختصاصی هواوی این امکان را می‌دهد تا دستگاه تنها در عرض 90 دقیقه به حداکثر شارژ خود برسد.

نرم افزار دستگاه با سیستم عامل اندروید 7.0 نوقا خودنمایی کرده و رابط کاربری EMUI بر بالای آن قرار گرفته است. این دستگاه با اندازه‌های 7.9 میلی‌متر ضخامت، 78.9 میلی‌متر پهنا و 156.9 میلی‌متر درازا، 190 گرم وزن دارد.

اکنون نوبت به انتخاب برنده مقایسه اچ تی سی یو 11 با هواوی میت 9 است، پس بدون وقفه برنده این رقابت را تعیین خواهیم کرد، اما اجازه دهید تا به صورت مختصر، مشخصات هر کدام از گوشی‌ها را در یک جدول با هم مرور کنیم.

مشخصات اچ تی سی یو 11 هواوی میت 9
صفحه نمایش 5.5 اینچی، 1440 در 2560 پیکسل، گوریلا گلس 5 5.9 اینچی، 1080 در 1920 پیکسل، گوریلا گلس 3
پردازنده اسنپدراگون 835                 پردازنده گرافیکی: آدرنو 540 کرین 960                        پردازنده گرافیکی: مالی-G71
حافظه رم 4 گیگابایت/ 6 گیگابایت 4 گیگابایت
حافظه داخلی 64 / 128 گیگابایت، قابل ارتقا 64 گیگابایت، قابل ارتقا
دوربین اصلی 12 مگاپیکسل 20 مگاپیکسل + 12 مگاپیکسل
دوربین سلفی 16 مگاپیکسل 8 مگاپیکسل
ظرفیت باتری 3000 میلی‌آمپر ساعت 4000 میلی‌آمپر ساعت
اندازه 7.9 در 75.9 در 153.9 میلی‌متر،   وزن 169 گرم 7.9 در 78.9 در 156.9 میلی‌متر،    وزن 190 گرم
سنسورها اسکنر اثر انگشت، شتاب سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، مغناطیس سنج اسکنر اثر انگشت، شتاب سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، مغناطیس سنج، فشار سنج
سیستم عامل اندروید 7.1 نوقا، قابل ارتقا به اندروید O اندروید 7.0 نوقا، قابل ارتقا به اندروید O

برنده مقایسه اچ تی سی یو 11 با هواوی میت 9

برنده مقایسه اچ تی سی یو 11 با هواوی میت 9

اکنون نوبت به انتخاب دستگاه برتر این مقایه می‌رسد. هر دو مدل، گوشی‌های فوق العاده‌ای هستند؛ بنابراین هر کدام را که خریداری کنید با اطمینان می‌توانید برای سال‌ها از آن بهره‌مند شوید. با این حال هدف از نگارش این متن مقایسه بین این دو گوشی هوشمند است؛ بنابراین باید یکی از آنها را به عنوان مدلی بهتر انتخاب کنیم.

پرچمدار جدید اچ تی سی ویژگی‌های نوآورانه‌ای دارد که به راحتی نمی‌توان از کنار آن گذر کرد. سه دستیار هوشمند مجازی مختلف و مقایسه هوش مصنوعی آنها با یکدیگر می‌تواند برای هر کاربری جذاب باشد.

اچ تی سی یو 11 با طراحی Liquid Sense جلوه بی‌نظیری پیدا کرده و علاوه بر آن وجود قدرتمندترین پردازنده حال و حاضر جهان، اسنپدراگون 835، ابهت خاصی به آن بخشیده است. این کمپانی تایوانی به تازگی حدود 100 دلار از قیمت این دستگاه کاسته است و این موضوع می‌تواند نقطه قوت دیگری برای آن باشد. این دستگاه هم اکنون در وب سایت آمازون با برچسب قیمت 649 دلار به فروش می‌رسد و هواوی میت 9 در همین خرده فروشی آنلاین، 494 دلار قیمت‌گذاری شده است.

در هر صورت با اینکه هواوی میت 9 گوشی قابل و دوست داشتنی به نظر می‌رسد، اما در برابر گوشی هوشمند اچ تی سی یو 11 حرف چندانی برای گفتن نخواهد داشت. ما برنده مقایسه اچ تی سی یو 11 با هواوی میت 9 را پرچمدار اچ تی سی اعلام می کنیم، اما طبق معمول همیشه این نکته را نیز یادآور می‌شویم که مقایسه نهایی را شما انجام می‌دهید. در واقع این شما هستید که با توجه به امکانات و خواسته‌هایتان می‌توانید گوشی مورد نظر خود را انتخاب کنید.

شما کدام گوشی را ترجیح می‌دهید؟ به نظر شما برنده نهایی مقایسه اچ تی سی یو 11 با هواوی میت 9 کدام دستگاه خواهد بود؟ در بخش زیر ما را از نظرات خود مطلع کرده و برنده نهایی را اعلام کنید.

منبع: androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر