;
coinex

نگاهی به بهترین خودروهای هیبریدی جهان در کلاسهای مختلف بدنه

خودروهای هیبریدی با استفاده از دو پیشرانه مجزای خود، ویژگی مصرف کم موتورهای الکتریکی و موتورهای بنزینی را ترکیب نموده و توازن مناسبی بین قدرت و مصرف سوخت را برای این خودروها فراهم نموده است. با توجه به همه گیر شدن این خودروها و روی آوردن بیشتر شرکت های بزرگ خودرو سازی جهان به پیشرانه‌های هیبریدی، به بررسی و معرفی بهترین خودروهای هیبریدی جهان خواهیم پرداخت. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که خودروهای تمام برقی مانند تسلا و نمونه‌هایی مانند ب ام و i8 به دلیل ماهیت و قیمت بالا در این لیست حضور نخواهند داشت.

بهترین خودروهای هیبریدی جهان

در حال حضر می‌توان از نمونه‌های زیر به عنوان بهترین خودروهای هیبریدی جهان نام برد:

  • تویوتا پریوس (Toyota Prius)
  • ولوو XC60 T8
  • کیا نیرو (Kia Niro)
  • هیوندای آیونیک (Hyundai Ioniq) هیبریدی
  • ب ام و i3
  • فولکس واگن پاسات GTE
  • لکسوس RX450h
  • میتسوبیشی اوتلندر PHEV
  • مرسدس بنز S300h
  • مینی کانتری من کوپر SE

تویوتا پریوس

تویوتا پریوس یکی از مشهورترین و شناخته شده ترین خودروهای هیبریدی بازار بوده که علاوه بر اشتهار، یکی از بهترین خودروهای هیبریدی جهان نیز به شمار می آید. نحوه تغییر نوع پیشرانه در این خودرو بسیار نرم و بی صدا بوده و با افزایش سرعت، تویوتا پریوس به آرامی از پیشرانه الکتریکی به موتور بنزینی تغییر وضعیت می‌دهد.

کابین این خودرو نیز مدرن و زیبا بوده و در ساخت آن از مواد اولیه با کیفیت بالا استفاده شده است. دید راننده و سرنشینان نسبت به محیط اطراف نیز بسیار خوب بوده و فضای کافی برای مسافرت‌های خانوادگی در آخر هفته‌ها در داخل این خودرو و همچنین صندوق عقب و محفظه بار وجود دارد.

تویوتا پریوس با استفاده از یک موتور 4 سیلندر بنزینی 1.8 لیتری و موتور الکتریکی خود توانایی تولید نیرویی معادل 121 اسب بخار را داشته و مصرف سوخت آن نیز برابر با 54 مایل با هر گالن سوخت (معادل 4.3 لیتر در هر 100 کیلومتر) است. تویوتا پریوس با قیمت پایه‌ای در حدود 24.500 دلار (معادل 93 میلیون تومان) به مشتریان یکی از بهترین خودروهای هیبریدی جهان ارائه می گردد.

ولوو XC60 T8

اگر شما از کسانی هستید که به دنبال یک نمونه در کلاس بدنه خودروهای شاسی بلند لوکس می گردید، اما حفظ محیط زیست نیز برای شما مهم است، ولوو یک نمونه هیبریدی از مدل XC60 با کد T8 را برای شما در نظر گرفته است.

این خودرو با استفاده از پیشرانه 2.0 لیتری خود به همراه موتور الکتریکی، توانایی تولید نیرویی معادل 407 اسب بخار را داشته که ولوو XC60 T8 را در زمانی در حدود 5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می رساند. این خودرو مصرف بسیار پایینی داشته و توانایی پیمودن مسافتی معادل 53 مایل با هر گالن سوخت (معادل 4.4 لیتر در هر 100 کیلومتر) را دارد.

کابین ولوو XC60 T8 بسیار جادار و لوکس بوده و محیطی مجلل و شیک را برای 4 سرنشین این خودرو فراهم می آورد. ولوو XC60 T8 با قیمت پایه‌ای در حدود 70.000 دلار (معادل 266 میلیون تومان) به فروش می رسد.

کیا نیرو

کیا نیرو در ظاهر شبیه به یک خودروی شاسی بلند سایز کوچک بوده ولی در زیر پوسته خود از یک پیشرانه هیبریدی 4 سیلندر 1.6 لیتری سود برده که با استفاده از موتور الکتریکی کمکی، توانایی تولید نیرویی معادل 139 اسب بخار را دارد.

این پیشرانه هیبریدی به کیا نیرو مصرف پایینی داشته و توانایی پیمودن مسافتی معادل 52 مایل با هر گالن سوخت (معادل 4.5 لیتر در هر 100 کیلومتر) را به این خودرو می دهد. عملکرد بسیار نرم گیربکس اتوماتیک 6 سرعته نیز یکی از نقاط مثبت این خودرو بوده و آن را در جمع بهترین خودروهای هیبریدی جهان قرار داده است.

کابین کیا نیرو نسبتا جادار بوده و هم در بخش جلو و هم در بخش عقب فضای کافی را برای جای دادن و حمل و نقل خانواده‌ها در اختیار قرار می‌دهد. این خودرو با قیمت پایه‌ای در حدود 24.000 دلار (معادل 91 میلیون تومان) به دست مشتریان می رسد.

هیوندای آیونیک هیبریدی

هیوندای آیونیک هیبریدی خودرویی است که با استفاده از یک پیشرانه مشابه با کیا نیرو به حجم 1.6 لیتری نیرویی معادل 139 اسب بخار را در اختیار راننده قرار می دهد. عملکرد سیستم انتقال قدرت 6 سرعته اتوماتیک موجود در این خودرو نیز بسیار نرم تر از بسیاری از نمونه‌های CVT موجود در سایر خودروهای هیبریدی است.

این خودرو با استفاده از این پیشرانه توانایی پیمودن مسافتی معادل 55 مایل با هر گالن سوخت (معادل 4.2 لیتر در هر 100 کیلومتر) را دارد. کابین هیوندای آیونیک هیبریدی بسیار شیک و مدرن بوده و هماهنگی کاملی با پیشرانه مدرن این خودرو دارد.

هیوندای آیونیک توربو یکی از بهترین خودروهای هیبریدی جهان بوده و با قیمت پایه‌ای در حدود 28.500 دلار (معادل 108 میلیون تومان) در بازارهای جهانی به فروش می رسد.

ب ام و i3

ب ام و i3 نیز مانند سایر خودروهای حاضر در فهرست بهترین خودروهای هیبریدی جهان ، کابین مدرن و به روز داشته و رانندگی با کمترین صدای تولیدی ممکن را برای راننده و سرنشینان به ارمغان می آورد. این خودرو از موتور بنزینی خود برای شارژ باتری‌ها استفاده کرده و در بیشتر مواقع تنها با استفاده از نیروی تولیدی موتور الکتریکی خود طی مسافت می نماید.

پیشرانه ب ام و i3 متشکل از یک موتور بسیار کوچک 2 سیلندر 0.6 لیتری 8 سوپاپه بوده که با قدرت 34 اسب بخار، تنها به شارژ باتری‌های موتور اصلی می پردازد. موتور ب ام و i3 در مجموع توانایی تولید نیرویی معادل 170 اسب بخار را داشته که این خودرو را در زمانی در حدود 6.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می رساند. این پیشرانه عملکرد خارق العاده‌ای داشته و توانایی پیمودن مسافتی معادل 107 مایل را با هر گالن سوخت (معادل 2.2 لیتر در هر 100 کیلومتر) را به این خودرو می دهد.

ب ام و i3 به طور قطع یکی از بهترین خودروهای هیبریدی جهان بوده و با قیمت پایه ای در حدود 46.000 دلار (معادل 175 میلیون تومان) به فروش می رسد.

فولکس واگن پاسات GTE

بیشتر خودروها هیبریدی از ظاهری متفاوت با سایر خودروهای موجود در بازار سود برده که در نگاه اول قابل تشخیص خواهند بود. اما فولکس واگن پاسات GTE ظاهری بسیار طبیعی داشته و کاملا شبیه به سایر مدل‌های عادی فولکس واگن پاسات بوده و رانندگی نرم و راحت را برای سرنشینان به ارمغان می آورد.

فولکس واگن پاسات GTE از یک پیشرانه 4 سیلندر 1.4 لیتری مجهز به سیستم توربو شارژر سود برده که به همراه موتور الکتریکی نیرویی معادل 217 اسب بخار را تولید نموده و با مصرف سوخت 65 مایل با هر گالن سوخت (معادل 3.6 لیتر در هر 100 کیلومتر) و شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت 7.5 ثانیه، در جمع بهترین خودروهای هیبریدی جهان قرار گرفته است.

فولکس واگن پاسات GTE با قیمت پایه ای در حدود 48.500 دلار (معادل 184 میلیون تومان) در بازارهای جهانی به طرفداران خودروهای هیبریدی عرضه می گردد.

لکسوس RX450h

لکسوس با استفاده از تکنولوژی پیشرانه‌های هیبریدی شرکت مادر خود تویوتا (Toyota) یک خودروی شاسی بلند بسیار نرم و راحت را طراحی نموده است. کابین این خودرو با استفاده از مواد اولیه با کیفیت بسیار بالا ساخته شده و فضایی کافی را برای هر 5 سرنشین آن فراهم می کند.

پیشرانه لکسوس RX450h متشکل از دو موتور 6 سیلندر خورجینی به حجم 3.5 لیتر و موتور الکتریکی بوده که نیرویی معادل 263 اسب بخار را برای آن تولید می نماید. این خودرو شاسی بلند سایز متوسط، مصرف سوختی برابر با 51 مایل با هر گالن سوخت (معادل 4.6 لیتر در هر 100 کیلومتر) دارد.

لکسوس RX450h با قیمت پایه‌ای در حدود 58.000 دلار (معادل 220 میلیون تومان) داشته و یکی از بهترین خودروهای هیبریدی جهان در کلاس خودروهای شاسی بلند به شمار می آید.

میتسوبیشی اوتلندر PHEV

اگر شما به دنبال خودرویی هستید که فضای زیادی را در داخل کابین برای شما فراهم کرده و همچنین خصوصیات یک خودروی سبز و حافظ محیط زیست را داشته باشد، میتسوبیشی یک مدل هیبریدی از میتسوبیشی اوتلندر با کد PHEV  را طراحی و تولید نموده که یکی از گزینه‌های مناسب برای شما به حساب می آید.

این خودرو با استفاده از دو موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری و الکتریکی قدرتمند، نیرویی معادل 200 اسب بخار را برای شما تولید کرده که به هر چهار چرخ خودرو (AWD) منتقل می گردد. میتسوبیشی اوتلندر که تنها در گونه 5 سرنشین تولید می گردد، مصرف سوختی برابر با 80 مایل با هر گالن سوخت (معادل 3 لیتر در هر 100 کیلومتر) دارد.

میتسوبیشی اوتلندر PHEV که یکی از بهترین خودروهای هیبریدی جهان به حساب می آید، با قیمت پایه‌ای در حدود 42.500 دلار (معادل 161 میلیون تومان) به فروش می رسد.

مرسدس بنز S300h

 مرسدس بنز با ارائه مدل S300h خودرویی هیبریدی و لوکس را به بازار معرفی نموده است. این خودرو با استفاده از 1 موتور 4 سیلندر 2.1 لیتری توربو دیزل و یک موتور الکتریکی، توانایی تولید نیرویی معادل 231 اسب بخار را دارد. این موتور مرسدس بنز S300h را در زمانی در حدود 7.6 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می رساند.

کابین این خودرو از استانداردهای مدل‌ های کلاس S بنز برخوردار بوده و فضایی بسیار لوکس، مجهز و شیک را برای سرنشینان فراهم می کند. مصرف سوخت این خودرو در حدود 61 مایل یا هر گالن سوخت (معادل 3.8 لیتر در هر 100 کیلومتر) است.

مرسدس بنز S300h که یک نمونه بسیار لوکس و جادار در بین بهترین خودروهای هیبریدی جهان است، با قیمتی در حدود 75.000 دلار (معادل 285 میلیون تومان) به مشتریان خودروهای لوکس حافظ محیط زیست ارائه می گردد.

مینی کانتری من کوپر SE

مانند سایر خودروهای موجود در کلاس بدنه کراس اوور، مینی کانتری من کوپر نیز ترکیبی از هیجان رانندگی و کیفیت ساخت و کابین مدرن را به خریداران ارائه می کند. این خودرو با استفاده از پیشرانه‌ های شرکت خودرو سازی ب ام و توانایی تولید نیرویی معادل 224 اسب بخار را داشته و در زمانی در حدود 7 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می رسد.

 مصرف سوخت میانگین آن نیز در حدود 134 مایل با هر گالن سوخت (معادل 1.7 لیتر در هر 100 کیلومتر) بوده که نام آن را به عنوان یکی از بهترین خودروهای هیبریدی جهان مطرح نموده است.

مینی کانتری من کوپر SE با قیمتی در حدود 41.500 دلار (معادل 158 میلیون تومان) در بازارهای جهانی خودرو به فروش می رسد.

 

گالری تصاویر بهترین خودروهای هیبریدی جهان

 

منبع : Carwow

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    عااالی‏ ‏بود‏ ‏دمتون‏ ‏گرم

    پاسخ

    ممنون از توجه شما دوست عزیز. با نظرات دلگرم کننده خودتان، حامی ما باشید.

    پاسخ