;
coinex

7 نکته جالب در مورد خودروی الکتریکی تسلا مدل 3!

7 نکته جالب در مورد خودروی الکتریکی تسلا مدل 3!خودروی الکتریکی تسلا مدل 3 به زودی وارد بازار می‌شود و همه علاقمندان دنیای خودرو می‌خواهند بدانند که این تازه وارد چگونه می‌خواهد در عمل خود را ثابت کند. تسلا هنوز مشخصات فنی کامل مدل 3 را منتشر نکرده با وجود این چند ویژگی خاص در مورد این خودروی الکتریکی وجود دارد که کم و بیش جزییاتی در مورد آن‌ها ارائه شده است. در این مطلب به شرح 7 نکته‌ای پرداخته شده است که باید در مورد خودروی تسلا مدل 3 بدانید.

1. تسلا مدل 3 ارزان‌ترین خودرو از شرکت تسلا است!

تسلا چند وقت پیش در یک نشست مطبوعاتی گفته بود که می‌خواهد مسیر خود را به سمت تولید خودروهای ارزان‌تر باز کند و به نظر می‌رسد که مدل 3 تحقق این ادعا است.

قیمت ارزان تر

این خودرو به صورت پیش فروش با قیمت 35,000 دلار در اختیار خریداران گذاشته شده که تا حد زیادی ارزان‌تر از مدل S یا مدل X است که به ترتیب با قیمت‌هایی برابر با 70,000 دلار یا 85,000 دلار وارد بازار شدند. به یاد داشته باشید که مدل 3 تسلا هم مانند خودروی تکسان 1 دارای مبلغ 7,500 دلار انگیزه مالیاتی است و این مبلغ می‌تواند نسبت به مکان زندگی شما بیشتر هم شود که از قیمت خودرو کسر می‌گردد.

2. در صورت استفاده از سیستم سوپرشارژ باید مبلغ هزینه شارژ را پرداخت کنید!

تسلا سال گذشته اعلام کرد که هر خریداری که مدل 3 را بعد از تاریخ 1 ژوئیه 2017 (12 دی 95) پیش خرید کند باید هزینه استفاده از سیستم سوپرشارژ را برای این خودرو بپردازد. این سیستم امکان پیمایش بیشتری را برای خودرو فراهم می‌سازد اما همان طور که گفته شد خریداران باید در صورت استفاده از این سیستم و جایگاه‌های شارژ آن هزینه شارژ باتری خودرو از طریق آن را بپردازند.

البته تسلا همچنین اعلام کرده است که هزینه شارژ کردن باتری خودروی تسلا مدل 3 به طور کامل با استفاده از سیستم ایستگاه‌های برق سوپرشارژ در مقایسه با هزینه سوخت خودروهای احتراق داخلی بسیار ارزان‌تر است.

3. تسلا مدل 3 به واسطه یک پنل الکتریکی سقفی هم شارژ می‌شود!

ایلان ماسک، صاحب شرکت خودروسازی تسلا، در توییتر تایید کرده است که خریداران می‌توانند در صورت تمایل یک پنل خورشیدی الکتریکی سقفی جمع شونده را هم برای شارژ کردن خودروی مدل 3 سفارش دهند.

پنل سقفی شارژ

سیستم فوق بدون شک بر روی خودروی مدل 3 قابل سفارش است اما نکته‌ای که هنوز مشخص نیست این است که آیا این سیستم باتری خودرو را شارژ می‌کند و یا برای تامین برق دستگاه‌های کوچک‌تر خودرو تعبیه شده است؛ اگر که فرضیه اول درست باشد می‌توان گفت که با استفاده از این سیستم خریداران مدت زمان کمتری را در ایستگاه‌های شارژ سوپرشارژ برای شارژ کردن باتری خودروی مدل 3 منتظر می‌مانند. آپدیت: راه اندازی این قابلیت با مشکل روبروست. 

4. خریداران تسلا مدل 3 می‌توانند وسایل پیک نیک رفتن را هم با خودروی خود حمل کنند!

شاید برخی از خریداران به این فکر نباشند که با کمک خودروی الکتریکی آینده خود تجهیزات مورد نیاز برای پیک نیک رفتن را هم حمل کنند اما تسلا اعلام کرده که این کاربرد را هم به قابلیت‌های خودروهای الکتریکی مدل 3 خود اضافه کرده زیرا شایعه شده است که تسلا مدل 3 هم مانند مدل S به حالت کمپر مد (Camper Mode) مجهز است؛ این قابلیت خریداران را قادر می‌سازد تا صندلی‌های ردیف عقبی خودرو را تا کنند و یک فضای 80 سانتی متری را در عقب خودروی خود ایجاد نمایند.

این قابلیت هنوز به طور رسمی توسط تسلا تایید نشده با وجود این یکی از منابعی که با تسلا در زمینه اجرای چنین پروژه‌هایی همکاری داشته، جزییاتی را در این زمینه به سایت خبری بلومبرگ داده است. نمی‌توان گفت که این قابلیت به عنوان یک توانایی بسیار اقتصادی توسط کارمندان ناحیه سیلیکون ولی به تسلا مدل 3 اضافه شده است اما می‌توان انتظار داشت که در صورتی که هزینه‌های گردشگری افزایش یابد خودروی تسلا مدل 3 اس هم با قابلیت کمپر مد وارد بازار شود.

5. تسلا مدل 3 به حالت لودیکروس مد (Ludicrous Mode) مجهز است!

مدل 3 خودروی تسلا شاید کمی آرام و خجالتی به نظر برسد اما نگران نباشید زیرا ماسک شخصا گفته است که می‌خواهد این خودرو را با قابلیت لودیکروس مد وارد بازار کند. این ویژگی همان قابلیتی است که مدل S تسلا را به یک خودروی مهاجم تبدیل می‌کند و باعث می‌شود که این خودرو سرعت خود را در طول مدت 2.6 ثانیه از حالت سکون به 96 کیلومتر بر ساعت برساند؛ حال باید منتظر ماند و دید که آیا تسلا مدل 3 هم واقعا با این توانایی عرضه می‌شود یا خیر.

لودیکروس مد

در حال حاضر می‌دانیم که مدل جدید تسلا در مدت زمانی معادل 5.6 ثانیه خود را از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر در ساعت می‌رساند اما نکته‌ای که هنوز مشخص نیست این است که آیا این خودرو در حالت عادی چنین شتابی دارد یا زمانی که بر روی حالت لودیکروس مد گذاشته می‌شود به چنین شتابی دست پیدا می‌کند. انتشار خبرهای مختلف در این رابطه باعث شده است که تعداد زیادی از علاقمندان به دنیای خودرو و سرعت برای عرضه تسلا مدل 3 و تست کردن این خودرو در یک جاده مستقیم لحظه شماری کنند.

6. اولین سری از خودروی مدل 3 تسلا به زودی وارد بازار می‌شود!

ماسک قرار است که در چند روز آینده یک رویداد برگزار کند و در آن اولین سری از خودروهای تسلا مدل اس را به تعداد 30 دستگاه به اولین خریداران این خودروی الکتریکی تحویل دهد. ماسک گفته است که می‌خواهد تا ماه دسامبر (10 آذر تا 10 دی) تعداد خودروهای تولیدی خود را به 2,000 دستگاه در ماه افزایش دهد.

عرضه اولین سری از خودروهای تسلا مدل 3

7. مدل 3 در مرحله دوم در سال آینده وارد بازار می‌شود!

سایت خبری بلومبرگ گفته است که خریدارانی که سال گذشته با پرداخت مبلغ 1,000 دلار مدل 3 را پیش خرید کرده‌اند تا به حال خبرهای زیادی را از طرف تسلا دریافت نکرده‌اند به همین دلیل از این موضوع ناراحت هستند اما امیدوار هستند که در رویدادی که این خودروساز آمریکایی می‌خواهد برگزار کند، جزییات بیشتری را دریافت کنند.

طبق اطلاعات موجود تعداد 400,000 نفر خریدار مدل 3 را پیش خرید کرده‌اند به همین دلیل با توجه به وضعیت کنونی شرکت تسلا می‌توان انتظار داشت که این خریداران خودروهای خود را در سال آینده تحویل بگیرند؛ حال اگر که سال گذشته این خودرو را پیش خرید نکرده‌اید، نمی‌توان با قاطعیت گفت که در چه سالی می‌توانید یک دستگاه خودروی تسلا مدل 3 را در پارکینگ خانه خود پارک کنید.

.

منبع: thenextweb

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر