;
coinex

پهنای باند مورد استفاده برای هر تماس اسکایپ چقدر است؟

پهنای باند مورد استفاده برای هر تماس اسکایپ چقدر است؟

اسکایپ برای مدت‌ها به عنوان بزرگترین سرویس VoIP (صدا روی پروتکل اینترنت) شناخته می شد. گذشته از آن، با کمک این اپ می‌توان بدون پرداخت کمترین مبلغی پول با یکدیگر گفتگو کرد. امروزه حتی با گسترش استفاده از برنامه‌هایی چون WhatsApp و Viber، اسکایپ از جایگاه خوبی برخوردار است.

پشتیبانی از تماس‌های ویدیویی با کیفیت یکی از بزرگترین ویژگی‌های اسکایپ به شمار می‌رود. اما با این حال، 2 سوال بوجود می‌آید:

  • آیا پهنای باند اسکایپ منصفانه است؟
  • پهنای باند مورد استفاده برای هر تماس اسکایپ چقدر است؟

پاسخ به هر دو سوال گفته شده، می‌تواند تعیین کننده انتخاب اپلیکیشن گفتگوی صوتی باشد. صفحه اطلاعات مربوط به پهنای باند در بخش پشتیبانی اسکایپ، همه چیز را به وضوح می‌گوید.

آیا پهنای باند اسکایپ منصفانه است؟

داده‌های بالا برای یک پلن موبایل و زمانی که می‌خواهید محدودیت‌هایی برای مصرف‌تان ایجاد کنید، یک سنجش مهم محسوب می‌شود. اسکایپ کیفیت را بر اساس پهنای باند در دسترس، همگام می‌کند.

در اینجا پهنای باند مورد نیاز برای یک تماس ویدیویی یک به یک را در نظر می‌گیریم. طبق اطلاعات درج شده، شما به حداقل 1 مگابایت بر ثانیه نیاز دارید، و بهترین کیفیت با 1.5 مگابایت بر ثانیه امکان پذیر است. برای تماس‌های گروهی، باید به ازای هر عضو اضافی، 1 مگابایت اضافه کنید تا ویدیو کنفرانس راحتی داشته باشد.

البته، مشخصات وبکم و کامپیوترهای تمام شرکت کنندگان نیز بر روی کیفیت تاثیر گذار است.

پهنای باند مورد استفاده برای هر تماس اسکایپ را بررسی کنید

اسکایپ پهنای باند مورد استفاده برای آپلود و دانلود در طول یک تماس را نشان می‌دهد. در منو بر روی Call کلیک کنید و سپس Call Technical Info را انتخاب کنید.

پنجره باز شده مقدار متوسط پهنای باند مصرف شده در هر تماس را نشان می‌دهد. می‌توانید عددها را از بخش Basic ببینید. این ارقام در واحد kBps هستند. برای معادل سازی kbps باید اعداد را در مضرب 8 محاسبه کرد.

پهنای باند مورد استفاده برای هر تماس اسکایپ را بررسی کنید

همچنین می‌توانید یک بررسی تشخیصی را در کیفیت پهنای باند اجرا کنید. زمان صرف شده در تماس به شما می‌گوید که رساننده خدمات اینترنت (ISP) شما پهنای باند کافی برای تماس Skype را فراهم کرده یا خیر.

  1. مخاطبی که می‌خواهید با او تماس بگیرید را انتخاب کنید.
  2. در پنجره گفتگو، بر روی Check Settings کلیک کنید.
  3. خطوط شاخص سبز رنگ نشان دهنده قدرت پهنای باند هستند.

فشرده سازی ویدیوها بهبود یافته است، اما ویدیوهای با کیفیت در 30 فریم بر ثانیه، هنوز هم میزان زیادی از پهنای باند را مصرف می‌کند. اگر از کاربران معمولی Skype هستید، بهتر است بنچمارک تماس با کیفیت را به یاد داشته باشید و ارتباطتان را مطابق آن تنظیم کنید.

.

منبع: makeuseof

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر