;
coinex

واردات خودرو ادامه دارد ؛ کاهش قیمت خودروهای وارداتی

واردات خودرو ادامه دارد ؛ کاهش در قیمت خودروهای وارداتی

سایت ثبت سفارشات واردات خودرو مدتی بود که بسته شده بود و امکان ثبت سفارش برای شرکت‌های واردکننده و شرکت‌های خصوصی وجود نداشت. براساس برخی اخبار موجود مسدود شدن این سایت عمدی است و این مساله باعث شده بود تا مشکلات و نگرانی‌هایی در بازار خودروها به وجود آید.

بعد از انتشار این خبرها واردکنندگان خودروها از توقف واردات و افزایش قیمت خودروها سخن می‌گویند اما قائم‌مقام این وزارتخانه به شایعات پاسخ داد. به گفته وی واردات خودرو ادامه دارد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. وی ادامه داد به دلیل افزایش شدید واردات خودرو قیمت خودروهای وارداتی افزایش نخواهد یافت بلکه قیمت‌ها لازم است تا کاهش یابند.

واردات خودرو در سه ماه نخست امسال نسبت به سال گذشته حدود 130 درصد رشد داشته و به نظر می‌رسد مسدود بودن سایت ثبت سفارش واردات خودرو ناشی از این امر باشد. همچنین هدف وزارت صنعت، معدن و تجارت تصویب طرح ساماندهی واردات خودرو است و این نیز می‌تواند دلیل دیگری بر مسدود بودن این سایت باشد.

تعدادی از واردکنندگان خودرو که با بسته بودن سایت منافع خود را در خطر می‌دیدند از وزارت صنعت خواستند تا روند ثبت سفارش آغاز گردد. آنها بیان نمودند که این مسدود بودن سایت باعث کاهش عرضه خودرو و افزایش قیمت‌ها در بازار شده است.

این صحبت‌ها و شایعاتی که از طرف واردکنندگان خودرو وجود دارد باعث شد تا قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت شخصا به آنها پاسخ دهد و ادعای این افراد را رد نماید.

وی در پاسخ اشاره نمود که سفارشات پیشین همچنان ادامه دارد و مشکلی در این مورد نیست همچنین به گفته وی این کاهش عرضه نه تنها افزایش قیمت را به دنبال ندارد بلکه کاهش قیمت‌ها را نیز باعث می‌شود.

به گفته مجتبی خسروتاج نیز، ثبت سفارشات واردات خودرو مربوط به اواخر سال گذشته و همچنین چهار ماه ابتدای سال جاری تا شش ماه آینده نیز همچنان ادامه خواهد داشت.

وی همچنین در ادامه بیان نمود که توقف پیش آمده در سایت مربوط به واردات خودرو به معنای توقف واردات نبوده و ادامه‌ی سفارشات سال گذشته و اوایل امسال نیز همچنان در جریان است.

به گفته قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در مورد سفارشات قبلی هیچگونه محدودیتی وجود ندارد و همچنین اضافه نمود که افزایش قیمتی اتفاق نخواهد افتاد چون در شش ماه آینده نیز شاهد واردات خودرو و افزایش عرضه آن خواهیم بود. پس واردات خودرو ادامه دارد.

.

منبع: isna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر