;
coinex

روحانی: محمد جواد آذری‌ جهرمی در فضای بعد از انقلاب پرورش یافته است

روحانی: محمد جواد آذری‌ جهرمی در فضای بعد از انقلاب پرورش یافته است.در جلسه روز سه شنبه که مربوط به رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم  بود، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی از وزیر پیشین این وزارتخانه یعنی محمود واعظی تقدیر نمود و همچنین به دفاع از وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات یعنی محمد جواد آذری‌ جهرمی پرداخت.

به گفته حسن روحانی، واعظی کاری بزرگ در مورد دولت الکترونیک و زیرساخت‌ها انجام داده است و فضای کسب وکار و علم و دانش و ارتباطات مناسبی را در کشور فراهم کرده که یک افتخار برای دولت یازدهم است.

وی همچنین به راه اندازی شبکه ملی اطلاعات در دولت دوازدهم امیدوار است و به محمد جواد آذری‌ جهرمی نیز اشاره نمود که در این وزارتخانه جوانگرایی تجربه می شود.

وی اعلام نمود که یکی از آرزوهایش در دولت یازدهم جوانگرایی بوده و به وزرا نیز در این مورد تاکید نموده است. وی همچنین بیان نمود که امیدوار است در سمت های بالا از جوانان و زنان استفاده شود.

حسن روحانی در ادامه صحبت هایش به برابری زنان و مردان و قابلیت های یکسانی که دارند اشاره کرد و ادامه داد تا کنون به دلیل وجود مشکلات کوچک فرهنگی زمینه های لازم برای رشد زنان فراهم نشده و وی امیدوار است تا این مشکلات از راه برداشته شود.

وی همچنین ادامه داد که تصمیم داشته تا در دولت دوازدهم سه زن را به عنوان وزیر معرفی نماید اما این امکان وجود نداشته است و امیدوار است تا در فرصت های بعدی این امکان فراهم گردد.

وی در ادامه از محمد جواد آذری‌ جهرمی دفاع نمود و ادامه داد که این اولین بار است برای وزارت فردی جوان که در فضای بعد از انقلاب پرورش یافته انتخاب شده است.

به گفته حسن روحانی آشنایی وی با محمد جواد آذری‌ جهرمی در شورای عالی فضای مجازی بوده است و وی به تسلط جهرمی بر مسئله ارتباطات و فضای مجازی آگاه است و اعتقاد دارد که جهرمی توانایی مناسب و تجربه کافی در این زمینه را دارد.

وی نسبت به اظهاراتی که در مورد فضای مجازی وجود دارد انتقاد نمود و بیان کرد در صورت بروز هر مشکلی در فضای مجازی باید در فکر رفع آن مشکل باشیم نه اینکه استفاده از فضای مجازی را محدود نماییم.

وی در مورد کار در فضای مجازی ادامه داد:

باید اجازه استفاده درست از فضای مجازی داده شود. من به وزرای دادگستری، ارتباطات، اطلاعات و کشور آینده خود خطاب می‌کنم که نمی توان در فضای مجازی را قفل نمود. زیرا قفلی که مردم با اراده خود باز کرده‌اند را نمی‌توان بست.

وی ادامه داد استفاده از فضای مجازی نیاز به آموزش دارد و این فضا همانطور که می تواند برای دانش، ارتباطات و ایجاد شغل تاثیرگذار باشد اگر استفاده درست را بلد نباشیم خطرآفرین نیز خواهد بود.

حسن روحانی در مورد ایجاد کسب و کار مجازی در ادامه گفت:

من از آقای جهرمی خواهان راه‌اندازی سریع شبکه ملی اطلاعات هستم و همچنین تولید و صنعت و ایجاد اشتغال را نیز خواستارم. من از آقای جهرمی می خواهم هر سال 300 هزار شغل ایجاد نماید.

رئیس جمهور در ادامه خواستار توسعه فرهنگی و استفاده قانونمند از ظرفیت فناوری اطلاعات شد و اضافه نمود استفاده از این ظرفیت باید برای تولید، اشتغال و خلق ثروت و تکمیل شبکه ملی اطلاعات باشد. وی همچنین در ادامه افزایش دسترسی مردم به این شبکه و رعایت حقوق شهروندی و زمینه‌سازی برای ایمن سازی فضای مجازی را نیز مورد توجه قرار داد.

.

منبع: isna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر