;
coinex

قابلیت Bothie در دوربین نوکیا 8 چه عملکردی دارد؟

قابلیت Bothie در دوربین نوکیا 8 چه عملکردی دارد؟جدیدترین پرچمدار برند نوکیا، امروز با نام نوکیا 8 کار خود را آغاز کرد. این گوشی هوشمند با تنظیمات دوربین دوگانه همراه است. علیرغم اینکه دوربین دوگانه در بازار امروز چندان تعجبی ندارد، اما دوربین نوکیا 8 به قابلیت منحصر به فردی مجهز کرده که آن را از سایر گوشی های هوشمند با دوربین دوگانه متمایز می کند. این یک تنظیمات دوربین دوگانه معمولی نیست. این کمپانی در ساخت دوربین نوکیا 8 از لنزهای اپتیک برند کارل زایس استفاده کرده و هر دو نوع مونوکروم و RGB را برای عکسبرداری در نظر گرفته است. البته این تکنولوژی نیز جدید نبوده و در بسیاری از گوشی های هوشمند حال حاضر وجود دارد که از میان آنها می توان به هواوی پی 10 اشاره کرد؛ این گوشی هوشمند که اوایل امسال عرضه شد، با این نوع تنظیمات، اما از برند لایکا همراه شده است. این در حالیست که نوکیا در برخی از گوشی های خود از لنزهای کارل زایس استفاده می کند.

علاوه بر توانایی لنزهای مونوکروم و RGB، نوکیا و کمپانی HMD Global در زمینه دوربین سلفی نیز تمرکز کرده و قابلیت ویژه ای را در دوربین نوکیا 8 قرار داده اند. این دو کمپانی به کاربران پیشنهاد می کنند که کمتر روی سلفی متمرکز شده و بیشتر به bothie (دوتایی) توجه کنند. نوکیا در توضیح تکنولوژی Dual-Sight از این عبارت استفاده کرده است؛ این تکنولوژی در اپلیکیشن دوربین قرار دارد. از آنجاییکه دوربین سلفی نوکیا 8 از نوع دوگانه نیست، استفاده از لغت دوتایی، کنجکاوی را بر می انگیزد. تکنولوژی  Dual-sight یا دید دوگانه در قابلیت bothie شرایطی را برای کاربر فراهم می کند تا به صورت همزمان، از هر دو دوربین اصلی و سلفی برای عکس برداری و فیلم برداری استفاده کند که به نوعی به حالت تصویر در تصویر شباهت دارد. نوکیا در این باره توضیح داده است که این قابلیت، صفحه نمایش را به دو نیم تقسیم کرده و دو زاویه مختلف که با دو جهت دوربین به ثبت می رسد را نمایش می دهد.

این کمپانی خاطر نشان کرده است که قابلیت پیشرفته دوربین نوکیا 8 به لطف لنزهای اپتیک کارل زایس امکان پذیر شده که نه تنها در پنل پشتی، بلکه در سنسورهای دوربین سلفی نیز قرار دارند. این قابلیت با هدف ارائه بهترین تجربه عکاسی و فیلمبرداری با دوربین نوکیا 8 فراهم شده است.

دوربین نوکیا 8 از یک سنسور 13 مگاپیکسلی با تثبیت اپتیکال تصویر و یک سنسور 13 مگاپیکسلی مونوکروم برخوردار است؛ این دوربین از قابلیت های فوکوس خودکار تشخیص فاز، یابنده محدوده IR و فلاش LED دوگانه پشتیبانی می کند. سنسور دوربین سلفی نیز 13 مگاپیکسلی بوده و با قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز همراه است. نکته جالب اینجاست که دوربین سلفی به جای استفاده از فلاش LED برای نور بیشتر، نمایشگر دستگاه را روشن می کند تا نور مورد نیاز تامین شود. قابلیت های منحصر به فرد دوربین نوکیا 8 می توانند هر خریداری را وسوسه کنند؛ این قابلیت ها می توانند تجربه متفاوتی را به کاربران ارائه دهد.

.

منبع: androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر