;
coinex

پلی استیشن 4 پرو ممکن است سریع تر از ایکس باکس وان ایکس باشد

پلی استیشن 4 پرو ممکن است سریع تر از ایکس باکس وان ایکس باشدبا عرضه جدیدترین سری از کارت گرافیک های بالا رده AMD یعنی RX Vega، و با توجه به اینکه PlayStation 4 Pro از تراشه تولید شده توسط AMD استفاده می‌کند، فهمیدیم که برخی از تکنولوژی‌های جدید می‌تواند باعث تقویت عملکرد پلی استیشن 4 پرو شود و این به معماری ساختاری کارت گرافیک مربوط است.

این معماری GPU دارای تکنولوژی Rapid Packed Math است که برای GPU فرا ریسمانی محسوب می‌شود. کنسول Xbox One X نیز از واحد پردازش گرافیکی AMD استفاده می‌کند، اما مایکروسافت ترجیح داده از RPM استفاده نکند.

تکنولوژی RPM امکان این را می‌دهد تا میزان عملکرد در زمانی که دقت کمتری نیاز است، دو برابر شود؛ یعنی اگر به دقت 32 بیتی نیاز نیست، GPU می‌تواند از دو حافظه 16 بیتی بصورت موازی استفاده کرده و توان عملیاتی پردازش را از 4.2 ترافلاپس به 8.4 ترافلاپس دو برابر کند. این موضوع می‌تواند سرعت بیشتر پلی استیشن 4 پرو نسبت به ایکس باکس وان ایکس را نشان دهد.

بد نیست اشاره شود که Xbox One X دارای عملکرد گرافیکی 6 ترافلاپس است. تنها مشکل (برای پلی استیشن) این است که برای استفاده از این مزیت، توسعه دهندگان بازی باید برای این تکنولوژی جدید کدنویسی اختصاصی انجام دهند.

.

منبع: nextpowerup

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر