;
coinex

نمایشگاه IFA 2017 برلین و حضور غول‌های بزرگ تکنولوژی

نمایشگاه IFA 2017 برلین
نمایشگاه IFA 2017 مطابق معمول هر ساله در شهر برلین آلمان برگزار خواهد شد. این نمایشگاه یکی از بزرگترین رویدادهای تکنولوژی در سراسر جهان بوده که هر سال بازیگران بزرگ این حوزه را گرد هم جمع می‌کند.

نمایشگاه IFA در حال نزدیک شدن به 100 سالگی خود است. شرکت‌های بزرگی در تمامی این سال‌ها در شهر برلین دور هم جمع شده و آخرین محصولات خود را در آن به نمایش می‌گذارند، اما در چند سال اخیر، بزرگترین نام‌هایی که در این رویداد به روی صحنه رفته‌اند، مربوط به گوشی‌های هوشمند بوده است.

تقریبا هر سال نام‌های بزرگی در کنفرانس‌هایی که در این نمایشگاه برگزار می‌شود، شرکت کرده و محصولات خود را به عموم معرفی کرده‌اند. هواوی و ال جی جزء شرکت‌هایی هستند که حضور پررنگی در این نمایشگاه داشته‌اند. به غیر از گوشی‌های هوشمند که بیس اصلی محصولات نمایشگاه IFA 2017 خواهد بود، لوازم جانبی و پوشیدنی‌های هوشمند نیز در آن معرفی خواهند شد.

نمایشگاه IFA 2017 و ال جی وی 30

نمایشگاه IFA 2017 و ال جی وی 30

یکی از برجسته‌ترین محصولاتی که در نمایشگاه IFA 2017 برلین به روی صحنه خواهد رفت، گوشی ال جی وی 30 است. این دستگاه که جانشین ال جی وی 20 مدل سال گذشته این کمپانی کره‌ای است با مشخصات قابل توجهی در رویداد برلین رخ نشان خواهد داد.

به لطف شایعات و خبرهایی که تاکنون درباره این دستگاه به بیرون درز کرده، ما تقریبا اطلاعات کاملی از مشخصات ال جی وی 30 در اختیار داریم. به عنوان مثال اولین دیافراگم f/1.6 در دوربین یک گوشی هوشمند به این دوربین ال جی وی 30 تعلق خواهد داشت.

تجربه کاربری اندروید در این دستگاه ارتقا یافته و به جای آنکه ال جی از نمایشگر ثانویه که به عنوان یک ویژگی منحصر به فرد در گوشی‌های پرچمدار سری V شناخته می‌شود، از یک نوار لغزنده استفاده کرده است. به نظر می‌رسد که این مدل، ترکیبی از گوشی ال جی جی 6 و گلکسی اس 8 سامسونگ است.

به عبارت دیگر، ال جی قصد دارد تا با معرفی ال جی وی 30 مسیر تازه‌ای را برای گوشی‌های سری V خود باز کند. کنفرانس مطبوعاتی ال جی در نمایشگاه IFA 2017 برای تاریخ 31 آگوست (9 شهریور ماه) تنظیم شده است.

نمایشگاه IFA 2017 و حضور سامسونگ

نمایشگاه IFA 2017 و حضور سامسونگ

همانند سال گذشته، سامسونگ در نمایشگاه ایفا 2017 نیز حضور چندان پررنگی نخواهد داشت؛ چراکه گوشی پرچمدار گلکسی نوت 8 این کمپانی درست یک هفته قبل از برپایی این نمایشگاه، در رویدادی که در شهر نیویورک برگزار خواهد شد، معرفی می‌شود. البته این موضوع چندان بدی هم نخواهد بود.

با معرفی گلکسی نوت 8 در نیویورک، این دستگاه به طور حتم در نمایشگاه IFA 2017 برلین نیز حضور خواهد داشت و این موضوع می‌تواند برای بسیاری از خبرنگاران ایده‌ال باشد، چرا که قادر خواهند بود تا از نزدیک این گوشی را بررسی کرده و ویژگی‌های جذاب آن را مورد ارزیابی قرار دهند.

اما سامسونگ قصد دارد تا در این نمایشگاه یک کنفرانس خبری برگزار کند و در آن محصول جدیدی را نیز به نمایش بگذارد. این محصول به احتمال زیاد جانشین گیر فیت 2 سامسونگ خواهد بود که با نام گیر فیت 2 پرو (Gear Fit 2 Pro) شناخته می‌شود.

دستبند هوشمند گیر فیت 2 ثابت کرد که یک جایگزین بسیار محبوب و مناسب برای گیر اس 2 و به دنبال آن برای گیر اس 3 است. آمار فروش این دستبند هوشمند بهتر از مدل‌های گیر S2 و گیر S3 بود و به همین دلیل پیش بینی می شود که جانشین آن یعنی گیر فیت 2 پرو نیز مورد استقبال کاربران زیادی قرار گیرد.

گیر فیت 2 پرو به نظر می‌رسد که با طراحی تقریبا مشابهی با مدل سال گذشته و با یک صفحه نمایش اولد لمسی معرفی شود. وجود کد حفاظتی IP68 به معنای ضد آب بودن این دستگاه است و شما می‌توانید با آسودگی خیال، در هنگام شنا کردن نیز از آن استفاده کنید. جی پی اس و پشتیبانی از پخش موسیقی اسپاتیفای به صورت آفلاین از دیگر ویژگی‌های این محصول است. ممکن است که گیر فیت 2 پرو یک ساعت هوشمند نباشد، اما این گجت می‌تواند تمامی چیزهایی که از یک ساعت هوشمند انتظار می‌رود را انجام دهد.

طرح های شماتیکی نیز از گجتی با نام گیر اسپرت در کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) مشاهده شد
طرحی شماتیک از گیر اسپرت سامسونگ

علاوه بر این محصول، طرح های شماتیکی نیز از گجتی با نام گیر اسپرت در کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) مشاهده شد. از این دستگاه به عنوان یک پوشیدنی هوشمند نام برده شده و هنوز مشخص نیست که ایا یک ساعت هوشمند است و یا در دسته دستبندهای تناسب اندام قرار می‌گیرد.

علاوه بر این، سامسونگ در نمایشگاه IFA 2017 برلین، اپلیکیشن‌های واقعیت مجازی جدیدی برای هدست گیر وی آر ارائه خواهد داد. کنفرانس خبری سامسونگ پیش از آغاز به کار رسمی نمایشگاه، در تاریخ 30 آگوست (8 شهریور ماه) برگزار خواهد شد.

سونی و نمایشگاه IFA 2017

سونی و نمایشگاه IFA 2017

نام سونی و نمایشگاه IFA به خوبی با یکدیگر عجین شده است. همواره سونی در این نمایشگاه رویدادهای رونمایی جذابی داشته و محصولات خوبی را معرفی کرده است. به نظر می‌رسد که نمایشگاه IFA 2017 نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. در کنفرانس خبری امسال سونی، انتظار می‌رود که سه گوشی هوشمند جدید رخ نشان دهند.

سونی اکسپریا ایکس زد 1 (Xperia XZ1)، سونی اکسپریا ایکس 1 (Xperia X1) و سونی اکسپریا ایکس زد 1 کامپکت (Xperia XZ1 Compact) سه اسمارت فون جدید این کمپانی ژاپنی خواهند بود. اکسپریا ایکس زد 1 جانشین گوشی Xperia XZ سال قبل است و مدل‌های اکسپریا ایکس 1 و اکسپریا ایکس زد 1 کامپکت مدل‌های مقرون به صرفه‌تری هستند که در نهایت به زودی وارد بازار موبایل خواهند شد.

بر اساس شایعاتی و همچنین طرح‌هایی که تاکنون از محصولات جدید سونی به بیرون درز کرده، می‌توان گفت که محصولات جدید سونی نسبت به مدل‌های سال گذشته آن تغییرات چندانی نکرده است. در واقع طرح‌های به نمایش درآمده نشان می‌دهد که در گوشی‌های جدید به جای یک محصول انقلابی، بیشتر تکامل محصولات گذشته مد نظر بوده است.

اما کمپانی سونی همواره به خاطر تغییرات سودمندی که به طرفداران عکاسی ارائه داده، کاملا شناخته شده است. در هین راستا انتظار  می‌رود که سونی اکسپریا XZ1 نیز با تکنولوژی MotionEye خودنمایی کند. این فناوری، ترکیبی از یک سنسور بزرگ با رزولوشن بالا و لنزهایی سریع و همچنین نرم افزارهای فراوان است.

اکسپریا ایکس زد پریمیوم سونی هنوز تنها دستگاهی است که قابلیت فیلمبرداری اسلوموشن با سرعت 960 فریم بر ثانیه را دارد و هیچ جای تعجبی نخواهد بود که چنین ویژگی بتواند با قیمتی حتی ارزان‌تر از گذشته در دسترس کاربران قرار بگیرد.

شایعه‌ای نیز وجود دارد مبنی بر اینکه محصولات سری جدید اکسپریا سونی اولین دستگاه‌هایی خواهند بود که با سیستم عامل اندروید O عرضه خواهند شد. این همان اتفاقی است که سال گذشته کمپانی ال جی برای سیستم عامل نوقا انجام داد.

نمایشگاه IFA 2017 و بلک بری

نمایشگاه IFA 2017 و بلک بری

بلک بری چندی پیش گوشی بلک بری کی وان (BlackBerry KEYone) را معرفی  و به بازار عرضه کرد. نسخه مشابهی از این دستگاه با نام BlackBerry KEYone Limited Edition Black چندی پیش در بازار هند خودنمایی کرد.

در هر صورت بلک بری نیز در نمایشگاه IFA 2017 حضور خواهد داشت و مطمئنا خبرهای جالبی از این کمپانی نیز شنیده خواهد شد.

هواوی و نمایشگاه IFA 2017

هواوی و نمایشگاه IFA 2017

کمپانی هواوی همواره در نمایشگاه ایفا حرفی برای گفتن داشته است. از به نمایش گذاشتن گوشی‌های میان رده گرفته تا معرفی مدل‌های جدید پرچمدار این کمپانی چینی، هر ساله به این نمایشگاه گرمای خاصی بخشیده است.

در ماه مارس گذشته، هواوی در جریان برگزاری نمایشگاه MWC گوشی‌های جدید هواوی پی 10 و هواوی پی 10 پلاس را معرفی کرد؛ بنابراین هیچ بعید نیست که این غول تکنولوژی چینی قصد داشته باشد تا به زودی جایگزینی برای آنها معرفی کند. گفته می‌شود که هواوی میت 10 در ماه اکتبر رونمایی خواهد شد.

انتظار می‌رود که اپراتورهای بزرگ اروپایی و حتی اپراتورهای آمریکایی شمالی به زودی سری هواوی نوا 2 را در دسترس کاربران خود قرار دهند. این سری از گوشی‌های هوشمند در اوایل سال جاری در چین معرفی شد. هواوی نوا 2 و هواوی نوا 2 پلاس جایگزین گوشی هواوی نوا 2016 بوده که با مشخصاتی میان رده خودنمایی می‌کنند.

دیگر کمپانی‌های شرکت کننده در نمایشگاه IFA 2017

موتورولا موتو ایکس 4

اگر چه موتورولا تاکنون در سال جاری 10 گوشی هوشمند را به بازار معرفی کرده است، اما هنوز آمادگی دارد تا دستگاه دیگری را نیز به نمایش بگذارد. این دستگاه موتورولا موتو ایکس 4 خواهد بود.

پس از آنکه در سال 2016 موتورولا گوشی ماژولار موتو زد را معرفی کرد، گوشی‌های موتو ایکس به عنوان یک خط تولیدی مرده تصور شد؛ اما گویا موتورولا قصد دارد تا دوباره برای طرفداران خود، سری موتو ایکس را به عنوان یک خط جدید برای تولید گوشی‌های پرچمدار مقرون به صرفه، احیا کند.

گفته می‌شود که این دستگاه با مشخصاتی همچون دوربین دوگانه و یک باتری 3000 میلی‌آمپر ساعتی و با قیمتی در حدود 399 دلار عرضه شود. اگر چنین چیزی حقیقت داشته باشد، مطمئنا سری موتو ایکس می‌تواند کاربران زیادی را به سمت خود بکشاند.

یکی دیگر از گوشی‌های مورد انتظار ما در نمایشگاه IFA 2017 مدل تازه‌ای از پرچمدار آکسون زد تی ای است. این شرکت در سال گذشته گوشی زد تی ای آکسون 7 را معرفی کرد و مدل آکسون 7 مینی را در نمایشگاه IFA 2016 به روی صحنه فرستاد.

با اینکه برخی شایعات از معرفی جانشین آکسون 7 در پایان امسال خبر می‌دهند، اما نمایشگاه IFA امسال جایگاه بسیار مناسبی برای به نمایش گذاشتن این اسمارت فون خواهد بود. باید دید که زد تی ای برای این رویداد بزرگ فناوری چه تدابیری اندیشیده است.

در هر صورت، نمایشگاه ایفا یکی از بزرگترین رویدادهای تکنولوژی در جهان است. شرکت‌های بزرگی هر ساله در آن محصولات خود را به رخ رقبایشان می‌کشند و با هدف جذب سهم بیشتری از بازار، به دنبال مشتری‌های خاص خود هستند. نمایشگاه IFA 2017 نیز می‌تواند، رویداد بسیار جذابی باشد. سعی کنید که آن را از دست ندهید.

ما در تکراتو قصد داریم تا گزارش کاملی از این رویداد بزرگ ارائه دهیم. محصولات مختلفی در این نمایشگاه به روی صحنه خواهند رفت و مطمئنا خبرهای جذابی از آن به گوش خواهد رسید. با ما همراه باشید.

منبع: androidcentral

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر